کمتر از 2 روز مانده به سفر «لوران فابیوس» وزیر امورخارجه فرانسه به امارات و عربستان، منابع خبری گزارش می دهند که رژیم سعودی تلاش می کند چند صد عراده تانک «لوکلیرک» از پاریس خریداری کند.

به گزارش مشرق و به نقل از فرانس پرس، فابیوس قرار است از روز دوشنبه در سفر 2 روزه از امارات متحده عربی و عربستان سعودی دیدن کند.
«رومان نادال» سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه روز جمعه گفت: سفر فابیوس به امارات با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت می گیرد. وی سپس به عربستان سفر خواهد کرد و امیدواری خود را به تحکیم روابط با عربستان به عنوان شریکی راهبردی در سایه اوضاع تنش آلود خاورمیانه ابراز خواهد کرد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، بررسی بحران سوریه و آثار آن بر منطقه به ویژه بر لبنان از محورهای مهم سفر فابیوس به عربستان و امارات است.
همزمان با انتشار این خبر، یک منبع آگاه در وزارت دفاع فرانسه به رسانه های این کشور گفت: عربستان سعودی در حال بررسی خرید «چند صد عراده تانک فرانسوی لوکلیرک» است؛ تانک هایی که امارات هم چند عراده از آن را در اختیار دارد.
این منبع آگاه افزود: این خبر را از شرکت سازنده این تانک (نکستر) شنیدیم.خبر خیلی خوبی است. ما از تعداد زیادی ماشین آلات جنگی؛ صدها عراده تانک صحبت می کنیم.
شرکت سازنده این تانک که در سال 2015 با شرکت آلمانی «کراوس ماوی ویگمن» سازنده تانک های لئوپارد پیمان همکاری بست در اوایل سال 2000 از ساخت تانک های لوکلیرک دست کشید. به نظر می رسد سفارش احتمالی جدید عربستان خونی تازه را در رگ های این شرکت ورشکسته فرانسوی جاری کند.
در سال 2015 فرانسه بیش از 100 میلیون یورو تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    آزادی حقوق بشر پشم
  • رسول ایران ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    غربیا چه عشقی میکنن ها!!!!! با این گاوی (آل نجس ) که دارن ازش طلا میدوشن !!!!!! راستی مشرق اسم اون تانک(( لکلرک)) هستش.
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    آلمان لئوپارد های عربستان رو تحویل نمی ده؟؟؟!
  • افشین تهران ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ابرامز جواب نداده یا فرانسویها تقاضای سهم بیشتر از ثروت عربستان رو دارن که سراغ این تانک رفتن؟
  • ناشناس ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    1 1
    خوش به حالشون.اگر من جای مسئولین بودم برای نیروی زمینی بالگرد میل 28 به تعداد 70 فروند و کاموف 52 به همین تعداد پیشنهاد میدادم.در زمینه تانک خرید تکنولوژی تی 90 ام اس و تولید 2000 عدد در ایران و خرید 350 عدد تانک لئوپارد از آلمان.در بخش پشتیبانی خرید بی ام پی 3.در ضمن تحویل بقیه ی تی 72 ها و بی ام پی 2 و بروز رسانی آنها.درسته هزینش بالا میشه ولی با فروش نفت درست میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس