کد خبر 524117
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

منابع امنیتی اعلام کردند که در تازه ترین درگیری‌های خشونت آمیز در جنوب شرق ترکیه، یک مامور پلیس و یک سرباز و دو شبه نظامی کرد کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از  رویترز، منابع امنیتی تاکید کردند: یک سرباز ارتش و یک مامور پلیس بر اثر تیراندازی تک تیرانداز کشته شده اند و 2 شبه نظامی کرد نیز در درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در جنوب شرق این کشور کشته شدند.

این گزارش افزود: در عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه سور در استان دیاربکر نیز 2 مامور زخمی شدند. منطقه تاریخی سور که از سوی یونسکو در فهرست مکان های باستانی و میراث فرهنگی گنجانده شده است، از 2 دسامبر تاکنون با مقررات منع آمد و شد روبرو شده است. ارتش ترکیه با بیش از 10 هزار نیرو عملیات گسترده ای را علیه شبه نظامیان پ ک ک آغاز کرده است.

ستاد کل ارتش ترکیه نیز اعلام کرده است که از 15 دسامبر تاکنون بیش از 135 شبه نظامی پ ک ک در شهر سیلوپی، 308 نفر در سیزره و 101 نفر نیز در سور کشته شده اند.

حزب دموکراتیک خلق که از کردها حمایت می کند، اعلام کرده است که تعداد تلفات غیر نظامیان در این مناطق به بیش از 97 نفر رسیده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به تازگی گفته است: در سال 2015 میلادی، نیروهای امنیتی ترکیه بیش از 3100 شبه نظامی پ ک ک را کشته اند.

ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق جنوب شرقی این کشور در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده اند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.در این مدت تعداد زیادی از نیروهای پ ک ک و ماموران امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده اند.

طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40 هزار نفر در جریان این درگیری ها تاکنون کشته شده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس