سه حمله مهم در کمتر از یک هفته بار دیگر ترس و وحشت را در محافل صهیونیستی اراضی اشغالی فلسطین ایجاد کرده و انتفاضه جوانان قدس اشغالی را یک قدم دیگر به اهداف خود نزدیک‌تر کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - سه حمله مهم در کمتر از یک هفته بار دیگر ترس و وحشت را در محافل صهیونیستی اراضی اشغالی فلسطین ایجاد کرده و انتفاضه جوانان قدس اشغالی را یک قدم دیگر به اهداف خود نزدیک‌تر کرد.

اولین اقدام در اراضی اشغالی سال 1948 و در قلب شهر تل‌آویو صورت گرفت و جوانی با نام نشأت محمد ملحم از روستای عارة اقدام به تیراندازی به سمت مجموعه ای از اسرائیلی‌ها نمود.
در این حادثه سه صهیونیست به هلاکت رسیده و 10تن دیگر زخمی شدند. عامل این عملیات در حالی موفق به فرار شد که گفته می شود یکی از صهیونیست های هلاک شده در این عملیات از عناصر ارشد موساد بوده است.

پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت

پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت

پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت
حادثه تیراندازی در تل آویو

با وجود عادی شدن ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی از سپتامبر گذشته تاکنون، اما ارتقاء کمی و کیفی این عملیات هاله ای ترس و وحشت را در سرزمین های اشغالی ایجاد کرد. روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد عملیات این جوان فلسطینی ترس و وحشت را در سراسر اسرائيل گسترش داده و تل‌آویو اکنون به یک منطقه‌ای نظامی تبدیل شده، چرا که هیچ کس از خانه بیرون نمی‌آید و در خیابان‌های شهر رفت و آمدی صورت نمی‌گیرد.

منابع صهیونیستی فاش کردند یکی از کشته‌های عملیات تل‌آویو مسئول عملیات برون‌مرزی موساد است. برخی تحلیلگران منطقه نیز اعلام کرده‌اند عملیات جوان فلسطینی، صهیونیست‌ها را در شوک عمیقی فرو برده و علت این شوک این است که صهیونیست‌ها دریافته‌اند وقوع چنین عملیات موفقی آن هم در آغاز سال نو می‌تواند مقدمه‌ای برای شروع عملیات‌های دیگر و به هلاکت رساندن مقامات و مسئولین دیگر این رژیم باشد.

حمله انجام شده از سوی جوان فلسطینی در یکی از کافه های تل آویو که در روز روشن انجام شد، نقاط ابهام دیگری نیز دارد، از جمله اینکه هیچ جریان فلسطینی یا غیر فلسطینی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفت. این در حالی است که در مورد ماهیت جوان انجام ‌دهنده این عملیات و رویکردهای اعتقادی وی نیز اختلاف وجود دارد. برخی مدعی هستند که وی در انتقام از شهادت یکی از نزدیکان خود به وسیله نظامیان صهیونیست این عملیات را انجام داده و برخی تلاش دارند وی را وابسته به رویکردهای مقاومت منطقه ای معرفی کنند.

گفتنی است چندی پیش پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توانسته است «محمد علی ملحم» عامل عملیات تیراندازی در «تل آویو» را به قتل برساند.

پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت
تصویر منتشر شده از «محمد علی ملحم»

حادثه دوم در مزارع شبعا و در مرزهای لبنان اتفاق افتاد، هنگامی که عناصر مقاومت لبنان موفق شدند با عبور از مرزها بمب بزرگی را در مسیر گشتی رژیم صهیونیستی قرار دهند.
البته بنا به اعلام رژیم صهیونیستی این حادثه تلفاتی را در میان نظامیان ایجاد نکرد، اما حتی در صورت پذیرش این ادعای تل آویو، انجام عملیات مذکور در حساس‌ترین نقطه مرزی سرزمین‌های اشغالی با لبنان در شرایطی که این رژیم از ترس عملیات انتقام‌جویانه حزب‌الله در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد، حامل سیگنالهایی بسیار خطرناک برای رژیم صهیونیستی است.

المنار در این رابطه می نویسد: اهمیت این عملیات در نتایجی که دشمن صهیونیستی سعی داشته آنها مخفی نگه دارد، نیست، بلکه در مکان انجام عملیات است که در مسیر منتهی به بزرگترین پادگان نظامی در مزارع شبعا (پادگان زبدین) صورت گرفته است. در اطراف این منطقه تعداد زیادی از مواضع نظامی ( الرمثا - قفوة - رويسة السماقة - زبدين - العباسية ) قرار دارد.

این منطقه با سیم‌ خاردار احاطه شده و به صورت روزانه با گلوله‌های توپ‌خانه پاکسازی می‌شود. علاوه بر اینها ابزارهای جاسوسی و تصویربرداری روزانه و حرارتی صهیونیست‌ها همواره در این منطقه فعال است. در این منطقه کمین‌های متعددی قرار داده شده، اما با تمام این وجود نیروهای مقاومت موفق شدند از این تدابیر امنیتی عبور کرده و بمب بزرگی را در مسیر این کاروان قرار داده و آن را منفجر کنند. 

پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت
مزارع شبعا

عملیات سوم از طریق منطقه محاصره شده نوار غزه صورت گرفت، از این منطقه دو موشک شهرک صهیونیست ‌نشین سدیروت واقع در شمال غزه را هدف قرار داد، البته جنگنده‌های اسرائیلی با حمله به مواضع جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به این حمله موشکی واکنش نشان دادند، اما این رویکرد نشان داد که بعد از گذشت یک سال و اندی از جنگ 51 روزه سال گذشته، همچنان جبهه غزه در صورت بروز تنش‌های منطقه‌ای تهدیدی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. 

پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت

شلیک این موشک ها نشان می دهد یک گروه ضد صهیونیستی جدید در حال شکل‌گیری در منطقه است، این موضوع می‌تواند آتش بس ایجاد شده بین حماس به نمایندگی از تمامی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه با رژیم صهیونیستی را دچار چالش جدی نماید. از سویی ‌دیگر به نظر نمی‌رسد رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی آمادگی تاکتیکی و نظامی برای آغاز جنگ جدید بر ضد نوار غزه را داشته باشد.

در همین راستا رژیم صهیونیستی اخباری را منتشر کرده و مدعی شده ایران به دنبال تشکیل جنبش شیعی صابرین در نوار غزه است. رژیم صهیونیستی معتقد است که جنبش صابرین فعالیت های خود در نوار غزه با سرپرستی حماس انجام می دهد که این روزها تلاش می کند روابط نزدیک خود با تهران را حفظ کند.

پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت
پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت
اصابت موشک به یک اتوبوس در شهرک صهیونیست ‌نشین سدیروت

بروز گروه مقاومت جدید در غزه می‌تواند موازنه های ایجاد شده در جبهه غزه از یک سال  و نیم پیش تاکنون را به هم ریخته و ابهام و اشفتگی را بار دیگر در این جبهه حاکم کند. این در حالی است که اسرائیل به شدت نگران جبهه های هم مرز خود با سوریه است، چرا که کمربند امنیتی ایجاد شده از سوی گروه های تروریستی النصره در این جبهه را نیز در سایه پیشروی های نیروهای مقاومت شکننده می بیند.

عاملان این حملات گرچه از سه جبهه متفاوت - و البته با رویکردهای مشترک مقاومت ضد صهیونیستی - بودند، اما یک نقطه تلاقی داشته و آن اینکه سطح امنیت در گوشه گوشه سرزمین‌های اشغالی را کاهش داد و فشار جبهه های مقاومت را از شمالی‌ترین نقطه سرزمین‌های اشغالی تا بخش‌های مرکزی و جنوبی ترین نقطه تحت حاکمیت این رژیم بر گرده سرکردگان آن افزایش داد. 


تأملی بیشتر در تحولات منطقه ای پیچیدگی این بحران برای رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد. انتفاضه سوم فلسطین از ابتدای پاییز سال جاری روزهای سختی را برای صهیونیست‌ها رقم زده و عملیات های شهادت طلبانه نیروهای مقاومت در ماه‌های گذشته خواب را از چشم صهیونیست ها ربوده  و آن ها را به عقب نشینی های تاکتیکی در سرکوب مردم واداشته است. از سوی دیگر عملیات اخیر را می‌توان نقطه عطفی در عبور از عملیات های شهادت طلبانه به سمت اقدامات امنیتی موفق همراه با فرار عوامل آن به شمار آورد. این رویکرد در صورت موفقیت می تواند شیب اقدامات ضد صهیونیستی را در جبهه داخلی این رژیم افزایش داده و روزهای سختی را در برابر صهیونیست ها تداعی کند.

از سوی دیگر این سوال اساسی مطرح است که آیا حزب‌الله لبنان به عملیات اخیر در مزارع شبعا برای انتقام گیری از ترور سمیر قنطار بسنده می کند یا از این عملیات به عنوان عملیاتی ایزایی برای کاهش سطح آماده باش در مرزها و عمق سرزمین های اشغالی استفاده می‌کند تا بتواند عملیاتی فراگیر و گسترده هم سطح با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی انجام دهد.

پشت پرده عملیات‌های بی صدا بر علیه رژیم صهیونیستی/ از هلاکت مسئول عملیات برون‌مرزی موساد تا پرتاب موشک به شهرک سدیروت

حتی اگر بپذیریم که حزب‌الله لبنان قادر به انجام عملیاتی بزرگ‌تر از این در واکنش به ترور سمیر قنطار نیست، اما طرح این سؤال در محافل صهیونیستی فرشایس نظامی قابل توجهی در موسسات صهیونیستی ایجاد کرده و باعث شده آن ها به سادگی به عبور از شرایط بحرانی در مزارع شبعا و سایر مناطق مرزی با لبنان فکر نکنند.

به این ترتیب می‌توان گفت که فشارهای چند وجهی محور مقاومت جهانی از سه جهت رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار داده و جبهه داخلی این رژیم را دچار فرسایش و تحمل هزینه های بیشتر امنیتی کرده است. هنوز معلوم نیست سرکردگان رژیم صهیونیستی برای تقابل با این اوضاع چه تدبیری را در سر دارند، با توجه به سابقه رویکردهای صهیونیستی انتظار فعال سازی یکی از جبهه‌ها و حمله به یکی از طرف های منطقه ای وجود دارد، اما چنین اقدامی به ویژه در شرایط سخت کنونی می تواند نتایج حساب‌ نشده نظامی و اقتصادی برای تل‌آویو دست داشته باشد.

به این ترتیب می‌توان گفت سرزمین‌های اشغالی در سایه تحرکات جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در ماههای آینده می تواند مملو از غافلگیری های مختلف باشد، غافلگیری هایی که منشا آن ممکن است در داخل یا خارج از مرزهای فلسطین اشغالی رقم بخورد، اما به هر روی نمی توان مطمئن بود که این رویکردها تحولات خوشایندی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علوی ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    صهیونیست ها، پست ترین انسان نماهای روی زمین
  • مخلوق خدا ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    به امید اینکه جهان با اتحاد این زباله وشر این کودک کشارو ورداره از وسط تمدن تاریخ اسلام ارامش وبا محو این موجودات وحشی ارامش جهانی بشه وصلح پایدار دنیا بجای فروش سلاح به فروش علم صنعت که ارامش وانسانیت افزایش پیدا کنه بجای کودکشی وغارت چپاول وحشیگری انشالله
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    شما خبر دارید کی قدس رو پس می گیریم
  • مسعود ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    وپست تر از صهيونيستها,وهابيون خبيث واحمق و نامردي اند كه به نام اسلام تيشه به ريشه اسلام مي زنندخنجر از پشت بر پيكر اسلام و قرآن فرو كرده اند و به نيابت از دشمنان قسم خورده اسلام از صهيونيسم گرفته تا دولت نامردان انگليسي و فرانسوي و آمريكايي و ... اكثر كشورهاي اسلامي منطقه را درگير يك جنگ خونين و ويرانگر ساخته و كاري كرده اند كه دشمنان اسلام بدون دادن حتي يك زخمي ,بتوانند خيلي راحت تر و بي دردسر تر به غارت وچپاول و استيلاي بر نواميس مسلمين بپردازند.لعنت خدا بر اين قوم كاالانعام بل هم اضل .
  • مسعود ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    هروقت كه مسلمونا از منجلاب جهل و ناداني و بي خبري و دشمن را دوست انگاشتن و دوست را دشمن شمردن بيرون بيايندو حقيقتا" به احكام قرآن و اسلام و معصومين صلوات الله عليهم اجمعين عمل نمايند.اون موقع است كه هيچ دشمني جلودار مسلمين نخواهد بود و آنوفت هم كعبه معظمه و مدينه منوره را از چنگال وهابيت خبيث و هم قدس شريف را از چنگال صهيونيسم خون آشام آزاد خواهيم كرد.انشاءالله.
  • صابر ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    پوکی وحشتناک در پیکر رژیم جعلی و بی انگیزه سبب میشود کوچکترین عملیات نظامی امنیت این رژیم را بهم بریزد و این یعنی شروع فروپاشی این رژیم و محو بودن آن قطعی هم خواهد بود .انشاا...
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    دم مسعود گرم گل گفتی برای دوستان نادان داخلی که چشم خود را بستند ومنتظرند مومنی در دفاع از مسلمین یمن وسوریه وعراق چیزی بکه فورا سنگ اندازی کنند کیه که نداند عربستان غلام حلقه به گوش اسرائیل وآمریکاست سران مرتجع عرب بخصوص خادمان حرمین شریفین گند زدند مرگ برهمه آنها شکم پرستان یهودی وهابی کثیف قاطر مرگ بر ظالم وطرفداران خبیث داخلی وخارجی نان از مملکت می خورند قتل وغارت را حمایت می کنند زنده باد امام خامنه ای که خوب افشاگری می کند لبیک یا خامنه ای مرگ بر شکم پرستان وهابی کثیف
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    اسراییل به یاری خدا درحال نابودی است.ان شالله
  • حقگو ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    سخنم با کسانی است که به طرفداری از رژیم صهیونیستی رای و نظر می دهند الف - اگر شما فلسطینی بودید : 1- و اینگونه با شما رفتار می کردند چه حسی داشتید ؟ 2- آیا خوشحال می شدید که سرزمین شما از سوی انگلیس یا هر سازمان بین المللی به افرادی از قومیت یا ادیان دیگر به خاطر اینکه چند هزار سال پیش در این محل یهودیان زندگی می کردند واگذار کنند؟ ب - اگر شما یهودی هستید کدام دستور موسی (ع) به شما اجازه می دهد در حق انسان های اینگونه رفتار کنید؟ ج- اگر با شما یهودی ها در دیگر کشورها این رفتارها انجام شود خوشحال می شوید؟ د- آیا خدواند از رفتار صهیونیست ها با دیگر مردم جهان راضی است؟ شنیده ام که مردم امریکا هم از یهودی ها به خاطر سوء استفاده از قوانین آمریکا متنفرند.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    رژیم ددمنش و کودک کش صهیونیستی باید از صفحه روزگار محو شود و انشائالله این تحقق خواهد یافت
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ببخشید من نمیفهمم اول خبر زدین 1948 بعد اینا الان ترسیدن؟ اما از این گذشته چه جون ترسن این جهودا اینهمه مسلمان رو تو کل دنیا نه یکی یکی هزار هزار میکشن آب از اب تکون نمیخوره. اینا دو تا کشته میدن میچپن تو خونه هاشون. این همون رعب و تفرقه ایه که خدا گفته به دل دشمنانش میندازه. اون مردک عملیات برون مرزی هم خیلی خبر خوبی بود دقیقا تو روز اجرایی شدن برجام -حتی اگه عملیات مال اون موقع نبوده همین که خبرشو امروز میبینم- انتقام خون احمدی روشن و رضایی نژاد و علیمحمدی و شهریاری رو خدا ازش گرفت. الحمد لله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس