کد خبر 521666
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با موج جدید انتفاضه در سرزمین های اشغالی ، به دنبال آن است که به بهانه افزایش قدرت نظامی حماس ، تجاوز تازه ای به غزه آغاز کند.

به گزارش مشرق، منابع خبری رژیم اسرائیل ادعا کردند: با وجود محاصره شدید باریکه غزه و اقدام مصر به تخریب تعداد زیادی تونل مرزی که برای انتقال اسلحه از سینا به غزه از آن استفاده می شد ، حماس به شدّت و حدّت تمام توانمندی اطلاعاتی خود را برای جمع آوری اطلاعات مهم درباره اسرائیل افزایش می دهد.

عاموس هارئِل کارشناس نظامی روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز سه شنبه اعلام کرد: شاخه نظامی حماس از چندی پیش شروع به استفاده از بالن های مجهز به دوربین های بسیار پیشرفته برای جمع آوری اطلاعات از فعالیت های ارتش اسرائیل در مرزهای شرقی و غربی باریکه غزه کرده است.

هارئل به نقل از افسری عالی رتبه در فرماندهی منطقه جنوبی ارتش اسرائیل گزارش کرد: حماس تصمیم گرفته است اطلاعات مهمی درباره اسرائیل جمع آوری کند و نه فقط وضعیت مرزها، بلکه اطلاعاتی نیز از داخل اسرائیل جمع آوری خواهد کرد.

این افسرعالی رتبه که هارئل نامش را فاش نکرد، افزود: شاخه نظامی حماس ده ها بالنِ مملو از گاز هلیوم و مجهز به دوربین های بسیار پیشرفته را در مرزهای غزه نصب کرده است و یکی از خبرنگاران غزه از این بالن ها عکس برداری و عکس ها را در فیسبوک منتشر کرده است.

افسر اسرائیلی اعلام کرد: این بالن های شناسائی بسیار نگران کننده است زیرا نشان می دهد که حماس هم درپی بالابردن قدرت نظامی خود ، دستیابی به موشک های پیشرفته و حفر تونل در مرز غزه با اسرائیل  و هم به دنبال جمع آوری اطلاعاتی مهم از داخل اسرائیل و کنترل فعالیت ارتش و اسرائیلی ها است.

افسر اسرائیلی اعلام کرد: سرویس های اطلاعاتی اسرائیل معتقدند که تونل های مرزی حماس به داخل اسرائیل راه یافته است و اسرائیل که چندی پیش اجازه داده بود گاز هلیوم وارد غزه شود، هم اکنون در واردات این گاز به غزه بازنگری می کند .

هارئل به نقل از افسران عالی رتبه دیگر گزارش داد : در چند وقت گذشته اسرائیل پی برد که تونل های استراتژیک حماس به داخل اسرائیل رسیده است و حماس هر چند از قوت بازدارندگی اسرائیل می ترسد و طبق این ترس عمل می کند ولی شواهد و قراین نشان می دهد که خود را برای رویارویی آتی با اسرائیل آماده می کند .

هارئل افزود : ارتش اسرائیل به خوبی می داند که حماس همچنان دهها تونل را در مرزهای غزه حفر می کند ولی ارتش هنوز کار چندانی برای جلوگیری از حفر این تونل ها نمی کند .

هارئل به نقل از افسری در کمیته اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (آمان) گزارش داد : تونل ها خطری استراتژیک برای امنیت اسرائیل محسوب می شود و اگر ما نتوانیم این تونل ها را شناسائی و تخریب کنیم ، نیروهای ارتش اسرائیل در هر لحظه ای با خطر ربوده شدن ناگهانی مواجه خواهند شد.
این افسر افزود : مساله نگران کننده تر اینست که امکان نفوذ نیروهای حماس از تونل ها به داخل اسرائیل و ربودن ده ها نفر از اسرائیلی های ساکنِ منطقه ای نزدیک باریکه غزه وجود دارد زیرا حماس خود را برای رویارویی با اسرائیل در همه زمینه ها و بخش ها آماده می کند .

عاموس هاکوهِن فرمانده گردان جنوب غزه در ارتش اسرائیل نیز در مصاحبه با هاآرتص گفت : حماس هم اکنون به حفر تونل و تولید موشک های میان برد و دوربرد می پردازد و امکانات نظامی خود را زیر زمین غزه پنهان کرده است و با استفاده از تجاربی که در جنگ سال 2014 به دست آورد ، تاکتیک هجومی خود را تغییر می دهد . 

هاکوهن درباره اوضاع حماس نیز ادعا کرد : حماس تحت فشار بسیار سنگین است زیرا از یک سو ارتش مصر تونل های مرزی غزه را تخریب و مسدود می کند و از سوی دیگر حماس بودجه لازم را برای پرداخت حقوق ماهیانه نیروها و کارمندان فلسطینی را ندارد، حامی ایدئولوژیک خود (اخوان المسلمین مصر) را نیزازدست داده است ومسئولانش نیز با همدیگراختلافات ایدئولوژیک زیادی دارند و به طور کلی اختلافات ایدئولوژیک مسئولان حماس در حال افزایش است.

هاکوهن با بیان اینکه شاخه نظامی حماس دست روی دست نخواهد گذاشت بلکه هم اکنون با نصب دوربین به جمع آوری اطلاعات می پردازد، افزود: اکثراین دوربین ها روی ستون هائی به ارتفاع 45 متر نصب می شود.

وی با این ادعا که حماس خود را برای رویارویی نظامی با اسرائیل آماده می کند، افزود : ما نیز اطلاعاتی درباره این گروه فلسطینی جمع آوری می کنیم و اهدافی را در غزه مشخص کرده ایم که دردرگیری آتی خود با حماس آنها را منهدم خواهیم کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس