دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: ۲ قایق آمریکایی که در خلیج‌فارس و در منطقه ایران حضور داشتند، با آرامش دستگیر و به‌طور قطع با آرامش نیز این مسئله درحال پیگیری است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سردار فولادگر، اظهار داشت: ما پاسداران قدیمی اصفهان غم‌ها و رنج‌های بسیاری را گذرانده‌ایم؛ نیاکان ما تخته فولاد اصفهان را دری از درهای بهشت می‌دانستند اما، ما این مسئله را درک نمی‌کردیم که پس از 8 سال دفاع‌مقدس و تدفین 7500 شهید در گلستان شهدای اصفهان تا اندازه‌ای مفهوم این سخن را درک کردیم.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه مردم ولایتمدار اصفهان تا آخر برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ ما با امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب عهد و پیمان بسته‌ایم تا از مسیر ملت بزرگوار خارج نشویم و تا پای جان از کشور اسلامی خود دفاع کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه 3ملاک برای ارزیابی افراد وجود دارد، تصریح کرد: نخست اینکه اندیشه و تفکر فرد را باید ببینیم و پس از آن عملکرد آن را در عرصه‌های مختلف و در آخر نیز باید به چگونگی اخلاق و رفتار اجتماعی آن توجه کنیم. اما اگر بخواهیم این 3 موضوع را درباره سردار فولادگر بگویم باید دانست که ایشان در اندیشه و تفکر از یک تفکر و جهان‌بینی توحیدی برخوردار بود و معرفت بسیاری در اندیشه اسلامی داشت.

وی بیان کرد: او به ائمه عشق می‌ورزید و از بصیرت سیاسی نسبت به تحولات منطقه برخوردار بود و تحلیل بسیار خوبی را از این تحولات داشت.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری درباره عملکرد سردار فولادگر گفت: از نظر عملکرد ایشان در سال 58 وارد سپاه شد و مسئولیت گزینش سپاه را بر‌عهده گرفت و در 8 سال جنگ تحمیلی نیز با حضور در بسیاری از عملیات‌ها بیش از 20 ماه در لشکر امام حسین(ع) حضور داشت و پس از آن نیز فرماندهی سپاه کاشان را برعهده گرفت، ایشان در سال 65 مسئول بازرسی سپاه شد.

وی درباره رفتار اجتماعی سردار فولادگر افزود: به معنای واقعی کلمه اخلاق و رفتار ایشان می‌تواند الگویی برای جوانان باشد؛ ایشان در طول زندگی خود عشق و علاقه‌ای خاص به خانواده و ادب و تحصیل فرزندان خود داشت و روابط اجتماعی بسیار بالایی را در رفتارهای این سردار می‌توانستیم ببینیم زیرا ایشان مردمدار، متواضع، گره‌گشای مشکلات مردم و یاور مردم بود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان هر ماه و هر سال در جهت افزایش علم و دانایی خود تلاش می‌کرد و اذعان داشت بدون علم نمی‌توان کشور را اداره کرد.

سرلشکر صفوی در مورد تحولات منطقه، خاطرنشان کرد: منطقه ما در جنوب غرب آسیا شرایط ویژه‌ای دارد و ائتلافی آمریکایی، سعودی و اسرائیلی در منطقه بیش از 5 سال سوریه، عراق و یمن را به خاک و خون کشیده‌اند که در مقابل این ائتلاف، ائتلافی به رهبری ایران، روسیه، لبنان، سوریه و عراق در مقابل آن‌ها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بدانید بنیان‌گذار حکومت و تفکرات وهابیت انگلیس است و پس از جنگ جهانی نخست، انگلیس، آل‌سعود را به‌وجود آورد و رژیم آل‌سعود از ابتدای انقلاب بیشترین خباثت‌ها را علیه ایران انجام داد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: بیشتری میلیارد دلاری که در جنگ تحمیلی به صدام داده شد توسط رژیم سعودی بود و هواپیماهای آمریکایی و سیستم راداری را در اختیار عراق قرار داد؛ آن‌ها میلیاردها دلار برای حکومت جدید عراق و اینکه نخست‌وزیر آمریکایی در آن باشد، هزینه کردند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه سعودی‌ها در 5 سال گذشته میلیاردها دلار در جنگ سوریه و یمن هزینه کرده‌اند، اظهار داشت: بیشترین نفرات که حدود 10 هزار نفر می‌شود را رژیم سعودی برای داعشی‌ها به سوریه فرستاد که سبب شد در 5 سال گذشته بیش از 250 هزار مردم سوریه کشته و 9 میلیون سوری و عراقی آواره شوندو در همین زمینه نیز دلارهایی که عربستان به ترکیه داد، ترکیه را در منطقه فعال کرد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: آمریکا نتوانست در عراق دولتی ضد‌ایرانی را تشکیل دهد و در حالی که در عراق دولتی شیعی به روی کار آمده است، آنها به دنبال تجزیه عراق به 3 قسمت هستند و سیاستی که سعودی‌ها به تبعیت از آمریکا اجرا می‌کنند، این است که زیرساخت‌های این کشورها را توسط داعش نابود کند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در 4 سال گذشته 50 میلیارد دلار سلاح توسط آمریکا و اروپا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس فروخته شده است، تصریح کرد: 30 میلیون دلار از این سلاح‌ها توسط رژیم سعودی خریداری شده اما سئوال اینجاست آیا سعودی‌ها حتی یک تیر به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند؟ سیاست آل‌سعود با رژیم صهیونیستی یکی نیست. آنها مایلند ناامنی را به سمت دیگر کشورها به‌ویژه ایران بکشانند؛ البته این را نیز می‌دانند که ایران کشوری قدرتمند و پرچمدار صلح در منطقه است.

وی گفت: به سعودی‌ها توصیه می‌کنم سرنوشت صدام را جلو چشمان خود قرار دهند و آل‌سعود عاقبت صدام جلو چشمانش باشد زیرا ایران یک ملت قدرتمند است و از هرگونه تنش جلوگیری می‌کند؛ امسال هم قصد داریم می‌خواهیم انتخابات را با بالاترین امنیت در منطقه برگزار کنیم.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به دستگیری 10 نفر از تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: 2 قایق آمریکایی که در خلیج‌فارس و در منطقه ایران حضور داشتند، با آرامش دستگیر و به‌طور قطع با آرامش نیز این مسئله درحال پیگیری است.

سرلشکر صفوی افزود: خوشبختانه رهبری بلندمرتبه و با تدبیر داریم و امیدواریم دولت و ملت با همبستگی کامل و با حضوری هوشمندانه مجلس و خبرگان را هوشمندانه انتخاب کنند و حضور فعال مردم ما در صحنه سیاسی برای دفاع از ارزش‌ها است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس