جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در ناو هواپیمابرشان دچار دستپاچگی شده و هول کرده بودند و پی‌درپی هواپیماهای خود را به پرواز درمی‌آوردند و ما صدای لرزان این ابرقدرت را می‌شنیدیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه و ایثار مردم شهرستان خوانسار که در حسینه ارسور این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی و قیام حضرت امام خمینی (ره) از برپایی عدل و عدالت و محبت و دشمنی با کفر و ظلم و استکبار بنیان گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) ابر مردی بود که کشور را از معرکه‌ها تنگه‌ها و فتنه‌هایی همچون هشت سال جنگ تحمیلی به سلامت گذر داد و مقام معظم رهبری نیز چراغی درخشان از نسل پیامبر هستند؛ ایشان مدیر و مدبر، حکیم، رئوف با مؤمنان و سرسخت و مستحکم در برابر دشمنان هستند.

وی با درود بر همه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و بیش از سیصد شهید شهرستان خوانسار، این شهر را همچون کوه‌هایش مستحکم و مقاوم دانست و خاطر نشان کرد: اگر ملت ایران در مقابل دشمنان قد علم می‌کند به برکت خون همین شهداست.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در اول راه است، تاکید کرد: دشمنان تمام سعی خود را برای نابودی این انقلاب انجام می‌دهند و قصد دارند فرهنگ ما را با اندیشه‌های مبتذل و تصاویر مستهجن به ابتذال بکشانند و این همان جنگ نرمی است که غرب علیه ایران به راه انداخت و توسط مقام معظم رهبری کشف شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره وضع تحریم‌ها علیه ایران بیان داشت: جوانان مؤمن و انقلابی به میدان آمدند و به برنامه‌های دشمن پشت پا زدند؛ این حصر اقتصادی و تحریم‌ها که اگر بر هر کشوری وضع شود چند ماهی بیشتر دوام نمی‌آورد؛ آنان می‌خواستند جمهوری اسلامی را در دنیا منزوی کنند؛ هر روز از گزینه‌های روز میز حرف می‌زدند و تهدید می‌کردند اما هر چه زمان گذشت چهره شهرهای ما آبادتر شد و نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، جاده‌ها راه‌آهن‌ها و ... توسط جوانان ما ساخته شد.

وی با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کردند روزی ما را آن‌ها می‌دهند، تصریح کرد: ما توسط همین جوانان توانستیم به فضا برویم و رادار و پهپادهایی ساختیم که کیلومترها بدون سرنشین پرواز می‌کنند و این‌ها اثر خون شهداست.

سردار سلامی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری در جهان نتوانسته بود یک نظامی آمریکایی را دستگیر کند اما وقتی این نظامیان وارد آب‌های ما شدند شناورهای کوچک ایرانی با تعداد نیروی کمتر مانند عقاب آن‌ها را محاصره و دستگیر کردند و این ده تفنگدار در مقابل 5-6 جوان پاسدار سر تسلیم فرود آوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها در ناو هواپیمابرشان که دارای شصت هواپیمای جنگی و 5 هزار نفر خدمه است دچار دستپاچگی شده و هول کرده بودند و پی‌درپی هواپیماهای خود را به پرواز در می‌آوردند و ما صدای لرزان این ابرقدرت را می‌شنیدیم.

وی افزود: در ادامه واحدهای شناور ما بلافاصله جزیره فارسی را پوشش دادند و تهدید کردند که اگر حرکت کوچکی از شما سربند پاسخ کوبنده‌ای از ایران دریافت خواهید کرد.

سردار سلامی ادامه داد: بعد از آن صدای عجز و التماس مقامات سیاسی‌شان شنیده شد که طی تماس‌هایی تقاضای آزادی این تفنگداران را می‌کردند؛ ما نیز طی بررسی‌هایی که انجام شد فهمیدیم این ملوانان بدون قصد وارد آب‌های ایران شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این ملوانان پس از دستگیری گریه می‌کردند اما مهربانی پاسداران ما باعث احساس آرامش آنان شد.

وی با اشاره به عذرخواهی مقامات آمریکایی تصریح کرد: آمریکایی‌ها متواضعانه به اقتدار ما اقرار کردند و ما نیز به دلیل اینکه تشخیص دادیم این ملوانان غیر عمد وارد آب‌های ایران شده بودند آن‌ها را آزاد کردیم و حتی سلاح‌هایشان را هم به آن‌ها بازگرداندیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    گریه کردن، مامانشون رو میخواستن
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خیلی خوبه که مردم بدونن که وقتی دستگیر شدند گریه میکردند و معلوم بشه که اون آرامشی که داشتند ناشی از نترسی و ... نیست بلکه از دیدن رفتاری بوده که از پاسداران ایران دیده اند.
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    کدوم عذرخواهی؟ خوبه باج خواهی نکردن!
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    یکی بیاد بگه تماس های مکرر کری با ظریف از چه مجرایی بوده؟ آیا از طریق دفتر حافظ منافع آمریکا بوده یا مستقیم تماس گرفته؟ اگه مستقیم تماس گرفته، مگه رهبری نگفتن مذاکره با آمریکا فقط در موضوع هسته ای؟ آیا تماس های مکرر کری مصداق مذاکره نیست؟ ایا سخن اونهایی که می گفتن "تابوی مذاکره با آمریکا شکست" محقق نشده...؟
  • داود ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام بر دلاورمردان غيور سپاه آفرين بر همت تان آبروى اسلام و ايران هستيد دست حق يارتان دستان شما را كه مصداق بارز اشدا على الكفار و رحما بينهم هستيدخاضعانه ميبوسم.
  • احمد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    قابل توجه دوستانی که می شینن هواپیما و ناو و هلی کوپتر و بمب و موشکهای آمریکایی رو باهم مقایسه می کنن. این آمریکایی ها خودشون اونقدر خودشون رو از ما ترسوندن که وقتی ناو هواپیمابرشون چندتا قایق می بینه دست و پاشو گم می کنه. خبر ندارن که سپاه مثل پلیس کشور خودشون و یا متحدین اسرائیلی یا ترکشون رفتار نمی کنه که اول شلیک کنه بعد ببینه چه خبره.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خدا نگهدار پاسداران این کشور باد
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خدا نگهدار پاسداران این کشور باد
  • افشین تهران ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خداوند شما را حفظ کند
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    چرا محقق شده مشکلی داری؟
  • اسفندیار ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خداوند متعال نگهداراین پاسداران عزیزباشد
  • احمد ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    قابل توجه دوستانی که می شینن هواپیما و ناو و هلی کوپتر و بمب و موشکهای آمریکایی رو باهم مقایسه می کنن. این آمریکایی ها خودشون اونقدر خودشون رو از ما ترسوندن که وقتی ناو هواپیمابرشون چندتا قایق می بینه دست و پاشو گم می کنه. خبر ندارن که سپاه مثل پلیس کشور خودشون و یا متحدین اسرائیلی یا ترکشون رفتار نمی کنه که اول شلیک کنه بعد ببینه چه خبره.
  • حسین ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    از هم رزمان شهید مهدوی دلاور جز این انتظار نمیرفت. بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من چو اسیر توست اکنون به اسیر کن مدارا امریکائیها قاتل بهترین جوانان جهان در ایران بودند اما منطق انسانیت برنده تر است از منطق توحش
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    این چشم ابی مال جنگیدن نیستن.قدرتشون پوشالیه.فقط فیلمای شکست ناپذیری میسازن به خورد دنیا میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس