دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز حفظ رهبری والاترین ارزش انقلاب است. رهبری را باید بیش از گذشته به نسل جوان شناساند. جوانان باید بدانند این رهبری کیست، چه بوده و چه کرده است؟ از رهبری باید حمایت و دفاع شود. کسی نمی‌داند که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندانشان را به خط مقدم جنگ فرستاده‌اند.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جلسه شورای معاونین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تبریک ایام‌الله دهه فجر و تقدیر و تشکر صمیمانه از زحمات مدیران بنیاد به ویژه سردار بهمن کارگر، سردار سرلشکر شهید احمد سوداگر و سردار پیری، اظهار داشت: بی تردید هشت سال دفاع مقدس پس از انقلاب اسلامی دومین رویداد بزرگ در تاریخ ایران و جهان است؛ هر دو رویداد بزرگ را حضرت امام خمینی(ره) و ولایت فقیه، رهبری کردند و این دو رویداد بزرگ بدون ولایت فقیه و حضور مردم به پیروزی نمی‌رسید.
 
سرلشکر صفوی با اشاره به گذشت حدود 25 سال از تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از مدیران و مسئولان این بنیاد درخواست کرد که با بررسی نقاط قوت، ضعف و وضعیت موجود برای رسیدن به نقطه مطلوب و با مراجعه به سند راهبردهای مصوب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه جامع 10 ساله آینده بنیاد را بر اساس ظرفیت دستگاه‌های موجود کشوری تدوین کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خطاب به مدیران و مسئولان بنیاد گفت: بخش عمده‌ای از کارها را تا آنجا که ممکن است به سایر دستگاه‌ها بسپارید؛ تا کار بنیاد سیاست‌گزاری‌ها، هدف‌گذاری‌ها، نظارت، پیگیری و در موارد کاملا خاص اجرایی باشد؛ چرا که منابع کشور و ستاد کل اجازه نمی‌دهد که بنیاد رأسا اقدام به اداره و فعالیت کند. تأمین بودجه سنگین اداره مراکز فرهنگی دفاع مقدس مقدور نیست؛ لذا باید از ظرفیت همه دستگاه‌های کشوری و لشکری استفاده شود.

وی با اشاره به سخن حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) مبنی بر اینکه «اگر این هشت سال دفاع مقدس خوب شناخته شود می‌تواند برای 800 سال آینده کشور کارساز باشد»، افزود: در این راه باید از انگیزه‌های مردمی و عشایری استفاده شود؛ تا خودتان بیشتر به سیاست‌گزاری و نظارت بپردازید. تمام کارهای بزرگی که انجام می‌دهید، همان‌طور که نمونه‌هایی از آن‌را در نمایشگاه دستاوردهای کارگروه‌های بنیاد و در گزارش‌های ارائه شده دیدم، اقیانوسی عظیم از کار و فعالیت است. در همه زمینه‌های پژوهشی، انتشاراتی، کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و... که به نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌پردازید، باید ببینید تهدید ترویج ارزش‌های دفاع مقدس چیست و برای مقابله با آن برنامه داشته باشید.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که روحیه حماسی، جهادی، استکبارستیزی و شهادت‌طلبی مردم را خنثی و آن‌ها را بی‌خاصیت کنند. دشمنان می‌دانند این ملت تا روحیه جهادی و ایثارگری را حفظ کند، انقلاب و ارزش‌های آن نیز حفظ خواهد شد. آن‌ها می‌خواهند این روحیه را از بین ببرند و مردم را به سازش با مستکبران و قدرت‌ها وادار کنند.

سردار صفوی با تاکید بر اینکه سوریه، عراق و لبنان عمق استراتژیک انقلاب اسلامی هستند، گفت: پس هدف بنیاد باید حفظ روحیه جهادی، انقلابی و شهادت‌طلبی جوانان و مردم ایران اسلامی باشد. مردم باید در مواقع خطر به میدان بیایند. دشمن می‌خواهد جوانان و مردم، افرادی بی‌خاصیت و سرسپرده باشند. امروز رهبری میدان مقابل را آمریکا بر عهده دارد و عربستان و ترکیه نیز دنباله‌رو او هستند.

وی یادآور شد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به‌جز ارتش و سپاه حضرت امام خمینی(ره) 2 میلیون بسیجی را راهی جبهه‌ها کرد. امروز دشمن می‌خواهد این قدرت بسیج‌کنندگی را از بین ببرند. آن‌ها می‌خواهند امروز رهبری در کشور ضعیف و خنثی باشد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: انقلاب پیروز شد و البته بدون امام خمینی(ره) امکان پیروزی نداشت و در این 25 سال گذشته هم حفظ امنیت کشور بدون رهبریِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ممکن نبود. فتنه 78، 88، جنگ افغانستان و جنگ عراق را به یاد بیاورید. همین الان هم اگر سوریه را سرنگون کنند به ترتیب به سراغ حزب‌الله لبنان، عراق، یمن و بعد ایران می‌روند. بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در کتاب خاطراتش نوشته "ما بعد از جنگ افغانستان 2001 و جنگ عراق 2003 می‌خواستیم به سراغ ایران برویم؛ ولی نظامیان مخالفت کردند."

سرلشکر صفوی در ادامه تصریح کرد: در داخل کشور افرادی هستند که مشکل اصلی‌شان را رهبری می‌دانند. آن‌ها خیز اصلی را برای تضعیف رهبری برداشته‌اند؛ آن‌ها (ایادی غرب در داخل) و سردمداران آن‌ها به دنبال به‌دست گرفتن رهبری هستند؛ تا به اهداف‌شان برسند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: امروز «حفظ رهبری» والاترین ارزش انقلاب است. رهبری را باید بیش از گذشته به نسل جوان شناساند. جوانان باید بدانند این رهبری کیست؟ چه بوده و چه کرده است؟ از رهبری باید حمایت و دفاع شود.


وی با اشاره به کتاب زندگی آیت‌الله خامنه‌ای که اخیرا منتشر شده است، خاطرنشان کرد: کسی نمی‌داند که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندانشان را به خط مقدم جنگ فرستاده‌اند. من در عملیات بدر «آقا مصطفی» را در کنار دجله دیدم؛ به او گفتم "قدری عقب برگرد"؛ اگر به حرف من گوش نمی‌داد و آنجا می‌ماند اسیر می‌شد. «آقا مجتبی» را هم در کربلای یک در مهران دیدم، به او گفتم "اینجا چیکار می‌کنی؟"؛ کسی نمی‌داند دو فرزند آقا در خط مقدم جنگ حضور داشته‌اند. ما در همه آثارمان باید نقش امام(ره) و رهبری را به‌خوبی تبیین کنیم.

سرلشکر صفوی با تاکید بر استفاده از فن‌آوری‌های جدید بیان کرد: به نرم‌افزارهای موبایلی بیش از گذشته توجه شود. تکنولوژی و فن‌آوری‌های جدید را باید در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به‌خوبی مورد استفاده قرار داد. همچنین کودکان و نوجوانان را در تولیدات دفاع مقدس مورد توجه قرار دهید.

وی در خصوص انتشار کتاب‌های دیجیتال اظهار داشت: از خط مقدم جبهه شروع کنید و به عقب بیایید. پنج استان جنگ را در اولویت قرار دهید. واقعا اگر جمعیت پنج میلیونی راهیان نور را در مدت زمان اعلام شده به 10 میلیون نفر برسانید و آن‌ها شلمچه و... را ببینند و جنگ کردستان را هم مد نظر داشته باشید و جدی بگیرید و به بمباران شیمیایی سردشت هم توجه داشته باشید، کار اساسی کرده‌اید. از ظرفیت هنرمندان، کارگردانان و فیلم‌سازان به‌خوبی استفاده کنید.
 
فرمانده سابق سپاه پاسداران در ادامه به اکران فیلم «ایستاده در غبار» که به شخصیت «حاج احمد متوسلیان» پرداخته اشاره کرد، و تاثیر این فیلم بر مخاطب و پرداختن به ارزش‌های دفاع مقدس در قالب هنری را مورد تاکید قرار داد.

سرلشکر صفوی 36 هزار شهید دانش‌آموز، 4 هزار شهید معلم و 5 هزار شهید دانشجو را ظرفیتی بی‌نظیر برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس در میان جوانان و نوجوانان دانست و افزود: دایرة‌المعارف و تاریخ عملیات‌های یگان زرهی باید تکمیل و تدوین شود. اطلاعات همه مسئولان دفاع مقدس از مسئولان لشکرها، تیپ‌ها و گردان‌ها گرفته تا دسته‌ها تهیه، تدوین و معرفی شود. غربی‌ها 16کیلومتر فیلم از جنگ جهانی دوم ساخته‌اند و در این زمینه کتاب‌های بی‌شماری تالیف کرده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان تأکید کرد: در ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس و انتقال دستاوردهای آن به ملت سوریه، یمن و جبهه مقاومت بکوشید.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس