کد خبر 521545
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: دربند، محله هرندی پولدارهای تهران است؛ رستوران‌های موجود در این محدوده به پاتوق‌هایی تبدیل شده که در آنها به راحتی مواد الکلی و مخدر عرضه می‌شود.

 به گزارش مشرق، محمدمهدی تندگویان در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی درباره بررسی معضلات بحرانی رود دره دربند پرداخت و اظهار داشت: رود دره دربند را به‌عنوان یکی از معضلات شهر در کمیسیون شهرسازی بررسی کردیم.

وی دربند را محله هرندی پولدارهای تهران دانست و ادامه داد: رستوران‌های موجود در این محدوده به پاتوق‌هایی تبدیل شده که در آنها به راحتی مواد الکلی و مخدر عرضه می‌شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان "حتی از بنده برای حضور در این رستورانها دعوت کردند"، تصریح کرد: در این محدوده معضلات فرهنگی و اجتماعی حادی به ویژه در 6 ماه نخست سال وجود دارد علاوه بر این ساخت و سازهای بی رویه و عدم رعایت مسائل بهداشتی در رستوران‌ها نیز مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در رود دره دربند یا پس قلعه 100 خانوار و 1000 نفر جمعیت وجود دارد، افزود: در این محدوده شغل خاصی وجود ندارد و اکثر ساکنان آن در حدود 80 رستوران موجود مشغول به کار هستند. از این رو رسیدگی به این روستا نیز جزو درخواست‌های ماست؛ چراکه هیچگونه امکانات بهداشتی، درمانی و ساختاری در آن وجود ندارد.

تندگویان گفت: فاضلاب همه رستوران‌ها وارد رودخانه می‌شود و از همین آب غیربهداشتی برای پخت‌وپز و شست‌وشوی ظروف در رستوران‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این وضعیت شاهد احداث کنسول‌هایی هستیم که مقررات ساختمانی در آنها لحاظ نمی‌شود و با کوچکترین رانش زمین تخریب می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر سکونتگاه‌های غیرقانونی قابل‌توجه، کافه‌های غیرقانونی بسیاری در این روستا وجود دارد که عمده آنها به کوه تعرض کرده و موجب تخریب منابع عمومی و طبیعی شده‌اند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با یادآوری ترافیک سنگین تجریش تا دربند، تصریح کرد:4 پارکینگ طبقاتی در این محدوده وجود دارد که نمی‌دانم علت فعال نشدن آنها چیست.

وی در ادامه گفت: چند راه حل برای رفع مشکلات مذکور وجود دارد، نخست رویکرد بولدوزری که بر اساس آن همه کافه و رستوران‌های متخلف را تخریب و آن محدوده را احیا کنیم. راه دیگر توانمندسازی منطقه است زیرا معتقدیم نباید قابلیت تفرجگاهی منطقه از بین برود.

وی افزود: سایر راهکارها از جمله افزایش نظارت شبانه در طول مسیر و افزایش میران خدمات رسانی و غیره به رؤسای کمیسیون‌های شورا ارائه خواهد شد.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه گزارش تندگویان، با بیان اینکه باید تکلیف این موضوعات یکبار برای همیشه روشن شود، گفت: مگر شهرداری و نیروی انتظامی در این بخش وجود ندارد؟ آنها بودجه دریافت می‌کنند که به وظایفشان عمل کنند. وقتی دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی در این نقاط اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند، طبیعی است که ساکنان این بخش بتوانند با الاغ میلگرد به روستای خود انتقال دهند!

وی با تأکید بر اینکه هزینه تخلفات بسیار پایین است، ادامه داد: تصرفات غیرقانونی مهمترین موضوع روددره‌هاست بنابراین باید نتیجه بررسی بر روددره دربند از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    1 0
    چی شده جرات پیدا کردید از این حرفها بزنید؟؟؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس