پس از انفجار امروز، اردوغان یک سوری را عامل این انفجار معرفی کرد اما روزنامه حریت چاپ ترکیه خبر داد عامل انفجار یک سعودی بوده است.

گروه بین‌الملل مشرق - پس از چند هفته آرامش نسبی، ترکیه بار دیگر هدف حملات تروریستی قرار گرفت. ساعتی قبل یک عامل انتحاری که بنابر گزارش‌های اولیه یک زن بوده است، با فعال‌کردن کمربند انفجاری خود در میدان احمد سلطان استانبول، دست‌کم 10 نفر را کشته و 15 تن دیگر را زخمی کرد. در میان کشته‌ها و زخمی‌ها توریست‌های اروپایی دیده می‌شوند. همانند حوادث تروریستی دیگر در سراسر جهان، این‌بار هم داعش مسؤولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

انفجار یک زن انتحاری در استانبول/ 25 کشته و زخمی تا کنون + تصاویر و فیلم

منطقه احمد سلطان یکی از مراکز گردشگرپذیر استانبول است و پلیس احتمال می‌دهد توریست‌ها هدف این انفجار بوده‌اند. نیروهای پلیس بلافاصله با استقرار در این منطقه ضمن تعطیلی کلیه مراکز توریستی از جمله مسجد کبود و مسجد سلطان احمد، خیابان‌های اطراف محل انفجار را نیز تخلیه کردند.

انفجار یک زن انتحاری در استانبول با 25 کشته و زخمی / مقامات ترکیه انتشار اخبار انفجار را ممنوع کردند+ تصاویر و فیلم

براساس گزارش شبکه تی‌آرتی ترکیه حال بسیاری از مجروحین وخیم گزارش شده است. منابع محلی می‌گویند بیشتر قربانیان حادثه از اتباع فرانسه و آلمان هستند اما احتمال حضور گردشگران ایرانی در این محل نیز داده شده است. وزارت خارجه نروژ از مجروحیت یک تبعه این کشور خبر داده است. وزارت خارجه آلمان هم به شهروندان خود هشدار داده است از حضور در مناطق توریستی پرجمعیت پرهیز کنند و اعلام کرده است که احتمال تکرار حملات تروریستی در ترکیه وجود دارد.

{$sepehr_media_1336411_400_300}
دانلود
ویدیو از محل انفجار و حضور نیروهای امنیتی

یکی از فرماندهان پلیس ترکیه به رویترز گفته است نیروهای امنیتی ضمن تخلیه منطقه و زیر نظر گرفتن مراکز آن، خود را برای انفجار دوم نیز آماده کرده‌اند. نیروهای ارتش ترکیه ماه‌هاست با نقض آتش‌بس، در حال جنگ با کردهای جنوب‌شرق این کشور هستند.

{$sepehr_album_35519}
تصاویر اولیه منتشرشده از محل انفجار

پلیس از بیم انفجارهای بعدی در حال بررسی و تخلیه کلیه سطل‌های زباله، خودروها و دیگر موارد مشکوک از این منطقه است.

انفجار یک زن انتحاری در استانبول/ 25 کشته و زخمی تا کنون + تصاویر و فیلم

شاهدان محلی می‌گویند شدت انفجار به حدی بود که ساختمان‌های اطراف را تا صدها متر آن طرف‌تر از محل انفجار به لرزه درآورد. پس از انفجار تا شعاع وسیعی همه به روی زمین افتادند و تشخیص اینکه چه کسی زنده و چه کسی کشته شده است دشوار است.

انفجار یک زن انتحاری در استانبول/ 25 کشته و زخمی تا کنون + تصاویر و فیلم

نیروهای امدادی ترکیه نیز بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و مجروحین را به بیمارستان‌ منتقل کردند که آمار اولیه آن 15 نفر اعلام شده است. شبکه ان‌تی‌وی ترکیه هم گزارش داده است این انفجار در نزدیکی یکی از پارک‌های این منطقه رخ داده است که یک نماد اُبِلیسک (از نمادهای فراماسونری) نیز در آن وجود دارد.  عامل انتحاری خود را در نزدیکی این نماد منفجر کرده است.

انفجار یک زن انتحاری در استانبول با 25 کشته و زخمی / مقامات ترکیه انتشار اخبار انفجار را ممنوع کردند+ تصاویر و فیلم

همزمان با این انفجار که هدف آن تروریست‌های اروپایی گزارش شده‌ است، اخباری از آتش‌سوزی مشکوک در یک هتل در استانبول نیز منتشر شده است.  در همین حال و با تشدید شرایط امنیتی در استانبول، مقامات ترکیه انتشار اخبار درباره انفجار منطقه سلطان احمد را که در نتیجه آن ده نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند، ممنوع اعلام کردند.

{$sepehr_media_1336449_400_300}
فیلم دیگری از محل وقوع انفجار و حضور نیروهای پلیس
دانلود

ممنوعیت انتشار اخبار درباره انفجار شامل انتشار تمام انواع اخبار، مصاحبه‌ها، مطلب تحلیلی و انتقادی در مطبوعات، تلویزیون، رادیو، شبکه‌های اجتماعی و تمام انواع رسانه‌های اینترنتی را در بر می‌گیرد. این تصمیم فورا لازم‌الاجرا شده و درباره آن رسما به تمام رسانه‌های ترکیه اطلاع داده شده است. پیش از این، در حادثه انفجار ماه اکتبر هم دولت ترکیه هرگونه اطلاع‌رسانی درباره انفجار آنکارا را ممنوع اعلام کرده بود.

انفجار یک زن انتحاری در استانبول/ 25 کشته و زخمی تا کنون + تصاویر و فیلم
آتش‌سوزی در یکی از هتل‌های استانبول همزمان با انفجار تروریستی

دقایقی پس از وقوع این انفجار، بالگردهای پلیس ترکیه بر فراز استانبول و محل حادثه به پرواز درآمده‌اند. رویترز به نقل از مقامات امنیتی مسؤول ترکیه نوشت که به احتمال زیاد، داعش مسؤول این انفجار تروریستی است.
 
انفجار یک زن انتحاری در استانبول/ 25 کشته و زخمی تا کنون + تصاویر و فیلم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انفجار استانبول را محکوم کرد و گفت عامل این انفجار یک شهروند سوری بوده است. اردوغان گفته است از نظر ترکیه تفاوتی میان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و داعش وجود ندارد.

ماه اکتبر سال گذشته میلادی هم دو انفجار قوی در میان تجمع اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها (حزب کردهای ترکیه) نزدیک به یکصد کشته و 300 زخمی برجای گذاشت. مقامات ترکیه داعش را مسؤول این حمله به تجمع کردها اعلام کردند.

در همین حال روزنامه حریت ترکیه برخلاف ادعای اردوغان نوشته است که عامل انفجار یک تبعه سعودی بوده است نه یک سوری.
 
داود اوغلو نخست وزیر ترکیه هم اعلام کرده است عامل انتحاری از اعضای خارجی داعش بوده است. به گفته داود اوغلو همه قربانیان حادثه خارجی بوده‌اند.

انفجار یک زن انتحاری در استانبول/ 25 کشته و زخمی تا کنون + تصاویر و فیلم

ترکیه که از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه، کمک‌رسانی به تروریست‌ها را با تمام توان دنبال می‌کند، چندماهی است به بهانه مبارزه با داعش (که خود خریدار اصلی نفت آن و تأمین تسلیحات آن است) مناطق کردنشین ترکیه را هم بمباران می‌کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    توریسم بای بای
  • حسین ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    حالا زود هست قضاوت کرد ولی‌ یکی‌ از احتمالات قصد و برنامه ریزی رژیم ترکیه برای انفجار و طرح تروریستی و به دنبال اون پیدا شدن بهانه برای حضور در خاک سوریه به اسم مبارزه با تروریست‌ها هست.
  • رضا ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    یه درصد فک کن ترکیه جرات کنه نیرو وارد سوریه کنه چیزی که روسیه میخاد تا انتقام اون جت جنگیو بگیره.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    لطفاً کفران نعمت نکنید ، حیف است بعضی ها نمی دانند که خدا به آنان چه داده است .
  • امیر ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    بنده خدا آن توریست هایی که کشته شدند. البته اردوغان هم باید بدونه همیشه نمیشه کردها رو هم کشت. البته هنوز معلوم نیست کار چه گروهی است ولی کردها هم آروم نمیشینند. جواب های هوی است. خاورمیانه هم این یکی رو کم داشت که جور شد.
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    کردها به غیرنظامیها حمله نمیکنن.
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    نوش جان هر چی داعشی پانترک باشه.
  • سالار ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    به نظر من کار خود ترکیه هست چون همون طور که اقا حسین گفت بهانه ای برای حضور می خواهند البته روسیه هم می خواهد انتقام اون جت جنگی سوخو را از ترکیه بگیرد
  • پوتین ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    ملعون خبیث کلی آدم رو از بین برد و کلی خونواده‌رو داغدار کرد که خودش‌رو از اتهام همکاری با داعش تبرئه کنه! حالا ببینید چقدر روی این موضوع مانور بیاد!.
  • سالار ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    از کجا می دانید که کرد ها به غیر نظامیا حمله نمی کنن مگه زمان جنگ همین کرد ها نبودن سر می بریدن سر بچه های سپاهی سر غیر نظامی ها را
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    1.احتمال دارد روسیه و مخالفان ترکیه در این انفجار تروریستی با گروهکهای تروریستی سهیم باشد.که در صورت اثبات تلافی شود 2.باید تعداد پناهنده های سوری را در ترکیه کاهش بدن و به کشورهای عربی انتقال دهند. 3.باید مبارزه سختگیرانه تری با گروه تروریستی پ ک ک و داعش انجام بدهند.
  • امیر ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    درود بر کردهای عزیز و با غیرت.
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    مردم ما ترکیه نرن خطر رو جدی بگیرید خدای نکرده یه سفر تفریحی که باید خوش بگذره می شه یه فاجعه یه خانواده رو تحت تاثیر می زاره ، پ ک ک ، داعش و خود دولت تروریستی ترکیه معجونی از ناآرامی ها رو درست کردن ترکیه و خصوصا شهرهای توریستی مثل استانبول به بمب ساعتی تبدیل شدن نگید فلانی رفت چیزیش نشد یک لحظه ست .
  • مجتبی زارعی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    چاهی که خوت کندی باید خودت بری داخلش
  • کارشناس اقتصادی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    با سلام با کاهش ارزش پول ترکیه به مقدار بیش از یک چهارم . تولید ناخالص داخلی ترکیه ارزشش از 600 میلیارد دلار به 400 میلیارد دلار کاهش پیدا می کنه و قدرت خرید مردم پایین میاد در نتیجه با سیاست خارجه آشوبگرانه دولت ترکیه بازارهای صادراتی یکی پس از دیگری از دست می رند البته بدون در نظر گرفتن نابودی توریست و غیره . حالا حساب کنید اوستا رجب بجای آرامش روانی در جامعه داره دوباره بحران ایجاد می کنه و قبر خودش رو می کنه وارزش پولش رو از این هم کمتر می کنه حالا در این وضعیت ما به طرفداری از کودکان سوری کالای ترک نخریم در کمتر از یک سال اوستا رجب به دست مردم خودش عوض می شه ؟؟
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    دروغ بزرگ داعش و ترکیه اینها تمام سیاه بازی جماعت اردوغان کار خود دولت ترکیه است شک نکنید .
  • حسین ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    کی گفته کرد ها به غیر نظامی ها حمله نمیکنه کرد های ترکیه حمله میکنند برو یه کم تحقیق کن
  • سید حجت ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    لطفا مشکل فنی دانلود خودکار فیلمها را بر طرف نمایید، به هر حال کسانی مایل نیستند که فیلمها را دانلود و تماشا کنند، فیلم دوم برای بنده به صورت خودکار لود شد ولی فیلم اول اینگونه نبود. ممنون از لطفتان
  • نذیر ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    برای رد گم کردن امکان دارداز طرف دولت اردوغان چراغ سبز به داعش داده شده است تا در خاک ترکیه ترور انجام گیرد تا اردوغان کارهای نظیر کمک بداعش وخرید نفت از داعش .اعزام تروریست به سوریه . اشغال خاک عراق را هم توجیه وهم تحت الشعاع قرار دهد.
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    این کار ال سعود است دو دوزه بازی درمی اورد از یک طرف درب کعبه را برای اردغان باز میکند واز طرف دیگه بمب گذاری میکند و رد را گم میکند تا منطقه را بنفع خود جاری کند
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    اینا کشکه اخوری یعنی مثلا داعش ترکیه رو هم مورد هدف قرار میده جالبه که بعد از 1 ساعت مشخص شد طرفف کی بوده یعنی یا تحت تعقیب بوده و اجازه دادن ی اینکه باز سوتی دادن
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    حرامزاده ها میخوان خون شهید آیه الله نمر را پوشش بدن با این کارشون
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    زدی تو خال ایول
  • ناشناس ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    جالبه عامل انفجار تبعه سعودی بوده و اردوغان علیه ایران سخن گفته
  • محمد ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    عربستان ریس کمیسیون حقوق بشروسرکرده ایتلاف اسلامی مبارزه باتروریسم خسته نباشندخاهش مااین است عربستان باتروریست مبارزه نکند
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    داعش مسئولیتشو قبول کرده چیزی که اردوغان باید بدونه اینه که خون شهید نمر خیلی سیع و شدید عمل خواهد کرد. چاه کن همیشه ته چاهه!
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    تحریم کالای ترک
  • مهگانه ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    دوستان یک احتمال را در نظر نگرفته اند اگر یادتان باشد یک هفته قبل از اعدام شیخ شهید در عربستان ، ازدوغان به ریاض رفت و با سعودیها در برنامه اعدام آن 47 تن هماهنگی های لازم مورد نظر آمریکا و انگلیس را انجام داد ولی بعد که به ترکیه برگشت و دید چه موج گسترده ای از این سرِ کره زمین تا آن سرِ کره زمین اعدام شیخ نمر را محکوم کردند بر خلاف قول و قرارش با سعودیها گفت اعدامها را تأیید نمی کند و ضربتی خائنانه ! به سعودیها زد حالا احتمال دارد سعودیها داعش را انگولک کرده باشند تا تلافی خود را از اردوغان بگیرند
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اون علامت شیطان پرستی ( آبلیسک ) دیگه چیه اونجا مگه خردوغان شیطون پرسته
  • عرفان ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    احتمال دیگر هم این که هدفشون این که ما برخلاف مدارک و شواهد ما از داعش حمایت نمیکنیم و نفت نمیخریم از اونها. داعش که انتحاری های فراوانی داره بر اساس وارونه خواندن قران و احادیث و شستشوی مغزی. یک نفر خودش رو برای ارمانشون منفجر کرده و در ترکیه ۸ تا آلمانی رو به درک واصل کرده. از ۱۰ نفر کشته ۸ نفر المانی بودند!
  • عرفان ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    جالب که اردوغان در محل انفجار ایران رو متهم به جنگ مذهبی قبیله ای در منطقه کرد و مسءولان ایرانی تسلیت گفتند به دولت ترکیه! کاش فقط محکوم میکردند و تسلیت به خانواده های این انفجار که ۸ نفر المانی بودند.
  • صباح ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    هر آنچه کشت کنی آن درو کنی، حکوت فاشیتی ترکیه کردها را بدون دلیل میکشد و از داعش حمایت میکرد این هم نتیجه اش
  • شهرام ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    پیش بینی میکردم کار اتباع عربستان باشد.
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    دلم خنک شد دیگه توریست ترکیه تعطیل میشه و کسی جرات نمیکنه بره اونجا و پولشون رو تو شکم این اردوغان جنایتکار بریزه
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    عزیزم اگه قرار باشه با معیار کومله درباره کردها قضاوت کرد، میشه با معیار مجاهدین خلق درباره فارسها، یا با معیار دموکراتهای پیشه روی درباره آذریها و ... قضاوت کرد. بین همه از این گروه ها وجود داره.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    میگیم که بیچاره کلا کرکره رو کشیده!
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    بعید نیس! تحسبهم جمیعا و قلوبهم شتی آنها را جمع میپنداری درحالیکه قلبهایشان متفرق است
  • مسعود ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    منتظر باشید که سفبانی خودش رو مطرح کنه تو روایات داریم که اگر داعش به ترکیه حمله کنه منتظر سفیانی باشید اون موقع همین داعش از سفیانی ملعون خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس