کد خبر 520886
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

گروه تروریستی داعش حدود 450 نیروی جدید در آنکارا را عضو گیری کرده است؛ آماری که نشان می‌دهد این گروه پس از خشونت‌های مرگبار سال گذشته حالا به قلب ترکیه رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه تودی زمان، این خبر در حالی منتشر شد که حملات و پیگیری پلیس ترکیه علیه داعش در تعدادی از استان‌ها آسیب‌هایی به زیرساخت‌های این گروه وارد کرده است؛ گروهی که ترکیه را به دلیل حمایت آنکارا از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش از طریق ارائه مجوز استفاده از پایگاه اینجرلیک ترکیه تهدید کرده و می‌کند.

در این میان 10 نفر به اتهام ارتباط با داعش در استانبول و از سوی یگان‌های مبارزه با تروریسم بازداشت شده‌اند و پلیس همزمان تجسس 15 نقطه مختلف را در استان ادیامن در جنوب شرق این کشور در دست دارد.

اما گزارش جدید روزنامه خبرترک افشا کرده است که داعش تاکنون از طریق شبکه گسترده‌ای توانسته 450 تن را در آنکارا به عضویت بگیرد. عجیب‌تر از این خبر اطلاعاتی است که خبرترک به نقل از منابع امنیتی منتشر کرده است.

به گفته برخی منابع امنیتی، 100 تن از این 450 تن اکنون در رقه در حال آموزش هستند.

پلیس در حال حاضر از نزدیک بر این شبه نظامیان که به هشت گروه با نام‌های مختلف تقسیم شده‌اند، نظارت دارد.

برخی اعضای ترکیه‌ای داعش اکنون در کنار تروریست‌ها در سوریه در حال مبارزه هستند. از این تعداد 150 تن با اقوام خود در آنکارا در ارتباط هستند.

حجم تلاش‌های عضوگیری داعش در داخل ترکیه همواره مورد نزاع و بحث بوده و به محلی برای اختلاف در روابط آنکارا و متحدانش در ناتو تبدیل شده است.

مقامات ترکیه‌ای اما می‌گویند از خطر فعالیت‌های داعش مطلعند و به شدت پیگیر شبکه‌های داعش در ترکیه هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس