رییس جمهوری روسیه تاکید کرد که جهان با تهدیدهای مشترک که مهم ترین آنها تروریسم است، مواجه شده و همه کشورهای جهان باید برای مقابله با این تهدیدها با هم همکاری مشترک داشته باشند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، در گفتگو با روزنامه «بیلد» آلمان اظهار داشت: همه ما با تهدیدهای مشترک که مهم ترین آنها تروریسم است مواجه هستیم، بنابراین من از همه کشورها در اروپا و در کل جهان می خواهم برای مقابله با این تهدیدها با هم همکاری مشترک داشته باشند.

پوتین افزود:علاوه بر تروریسم، تهدیدهای دیگری مانند جرم و جنایت، قاچاق انسان، از بین رفتن محیط زیست و دیگر موارد وجود دارند که چالش های مشترکی برای ما هستند.
رییس جمهوری روسیه همچنین گفت: مداخله های نظامی غرب در عراق و لیبی منجر به روی کار آمدن تروریسم در این کشورها و در دیگر نقاط جهان شد.
وی در ادامه گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که روسیه درباره تکرار اشتباه های ناتو در لیبی و عراق هشدار داد، اما هشدار ما شنیده نشد، بلکه به دشمنی با غرب متهم شدیم.
ولادیمیر پوتین، گفت‌: "تلاش‌های روسیه برای متقاعد کردن ناتو برای اجتناب از دخالت نظامی در لیبی و عراق صرفا برای ممانعت از تصمیم اشتباه غرب بوده است وهیچ کس به ما گوش نکرد. برعکس، برخی تصور کردند موضع ما موضعی ضدغرب و در خصومت با غرب است.”
وی سپس از سران غرب پرسید: با وجود صدها هزار و حتی یک میلیون آواره، آیا باز هم موضع ما ضدغرب است؟

پس از توافق با ایران، سپر موشکی برای چیست؟!
پوتین در ادامه به اظهارات "باراک اوباما،” رئیس‌جمهور آمریکا، اشاره کرد که "اگر تهدید هسته‌ای ایران وجود نداشته باشد دیگر ضرورتی برای استقرار این برنامه در اروپا وجود ندارد.”
وی سپس با اشاره به پیگیری برنامه دفاع موشکی آمریکا در اروپا که ادعا می شود برای مقابله با تهدید ایران مستقر شده، گفت:” توافق با ایران امضا شده است، مسایل مربوط به برداشتن تحریم‌ها علیه ایران در حال بررسی است، همه چیز در کنترل آژانس است، و نخستین محموله اورانیوم به روسیه منتقل شده است. با این حال، سپر موشکی آمریکا کماکان در حال گسترش است.”
رئیس جمهور روسیه افزود: "آمریکا اخیرا توافقات دیگری را نیز در این زمینه با ترکیه، رومانی، لهستان و اسپانیا امضا کرده است.”

جهان در برابر تروریسم متحد شود
پوتین ادامه داد: سیاستمداران آلمان پیش بینی کرده بودند که میان رقبای جنگ سرد اختلاف و دشمنی رخ می‌دهد، مگر اینکه شکل و فرم روابط بین‌الملل و توازن قدرت در اروپا تغییر کند. پس از فروپاشی شوروی و زمانیکه دومین مرکز ثقل جهان از عرصه بین‌المللی ناپدید شد، تمایل برای قدرت واحد در جهان بیشتر شد و دیگر توجهی به قوانین بین‌المللی یا منشور سازمان ملل نشده است. جهان امروز با تهدیدها و چالش‌های زیادی روبروست. بنابراین، باید تمامی کشورهای جهان با این تهدیدها مقابله کنند.

وی درباره توافق صلح در اوکراین نیز گفت: بند اصلی در توافق مذکور برای حل بحران در این کشور که چندین ماه است درگیر جنگ و درگیری‌های داخلی در شرق است، هنوز محقق نشده است. همه می‌گویند توافق‌های مینسک باید محقق شوند تا تحریم‌ها لغو شود. اما باید دانست که تحقق این توافق به مقام‌های دولت کی‌یف بستگی دارد. چون دولت کی‌یف باید روند اصلاحات را برای اجرای این توافقات فراهم کند. رهبران آلمان و فرانسه باید این مساله را به خوبی و با دقت مورد بررسی قرار دهند.


منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیر ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    پوتین جان ساده نباش دیگه از اول این سپر هدفش روسیه بود وگرنه ایران فقط موشک میسازه برا زدن اسرائیل این تنها هدف تهاجمی ایرانه با بقیه حتی با سعودی های نفهم حالت دفاعی داره
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    به چه روزی افتادیم که رئیس جمهوراهای بقیه کشورها بیشتر مسئولین خودمون دلشون برا ما میسوزه و ازمون دفاع میکنن!؟ کاش اینو به پسته خندان ما میگفت
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    پوتین جان گویا با شما کار دارن :)
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    پوتین جانی بخاطر من تو نگفته بلکه منظورش برداشتن سپر موشکی علیه روسیه
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    توالت لیسان آمریکا در هر شرایط از آمریکا دفاع میکنند
  • هادی ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    معلوم شد چرا روسیه قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران رو وتو نمیکرد . فکر میکرده با محدود کردن برنامه هسته ای ایران آمریکا از سپر دفاع موشکی دست بر میداره .
  • امیراله آجورلو ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    پوتین هر چی باشه مرده . ضمنا قدرت اتمی و موشکی روسیه با این چیزا قابل کنترل نیست
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    پوتين اصل قضيه رو مي دونه خودشو به اون راه زده؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    بریم بجنگیم خوبه ؟ شما ها اگه کوچکترین حمله ای بشه همه قایم میشید اینقدر تو مملکت بر طبل نفاق نکوبید به فرمایشات رهبر دل بدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس