کارگردان فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» که فیلمش در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود، گفت: هیچ فکر نمی‌کردیم از جشنواره سر در بیاوریم.

به گزارش مشرق، پویان باقرزاده که فیلمش را با همراهی اعضای گروه تئاتر «پاپتی‌ها» ساخته است‌، گفت: وقتی این گروه شکل گرفت، با بچه‌ها شروع به تمرین کردیم اما هیچ فکر نمی‌کردیم از دل این تمرین‌ها به اجرای تئاتر‌، پرفورمنس‌، یا ساخت فیلم برسیم. ما مثل خیلی از گروه‌های دیگر تمرین می‌کردیم برای اینکه حالمان خوب باشد. در طول این پرسه از د غدغه‌هایمان حرف زدیم و به تدریج داستان کار شکل گرفت.

وی ادامه داد: اوایل یک طرح کلی داشتیم و بعد از 8-9 ماه تمرین به فیلمنامه رسیدیم. فکر کردیم بهترین مدیوم برای بیان حرف‌های ما سینما است، اما از اول فکر نمی‌کردیم چه اتفاقی می‌افتد و به جشنواره راه پیدا می‌کنیم. آنچه برای ما مهم بود، پروسه خلق کردن بود و بیشتر به فکر لذت بردن از این پروسه بودیم. مثل همیشه که وقتی تئاتر کار می‌کنیم از اول به دنبال سالن نیستیم بلکه دوست داریم در کنار هم پروسه خلق را تجربه کنیم و بعد که به نتجیه رسیدیم، دنبال مکانی برای عرضه آن می‌رویم.

این هنرمند جوان اضافه کرد: این فیلم هم با همین نگاه ساخته شد و بعد که به محصول نهایی رسیدیم، فکر کردیم بهترین کانال برای ارائه آن بخش «هنر و تجربه»است اما جالب اینجاست که از ابتدا به هیچ یک از اینها فکر نمی‌کردیم و حالا بی‌نهایت خوشحالیم که فیلم‌مان در جشنواره فجر اکران می‌شود.

باقر زاده در ادامه از همراهی بخشی از عوامل حرفه‌ای سینما با ساخت فیلمش ابراز قدردانی کرد و افزود: یک سری از هنرمندان حرفه‌ای سینما به ما اعتماد کردند و در کنار ما قرار گرفتند مثل صدابردار ما، تدوین گرمان یا

چهره‌پرداز مان و این برایم خیلی ارزشمند است که این هنرمندان حرفه‌ای به بچه‌های جوانی که هیچ اسم و رسمی ندارند، اعتماد می‌کنند در کنار آنها قرار می‌گیرند.

گروه تئاتر «پایپتی‌ها» به سرپرستی جمید پورآذری است که سالهاست تجربه‌های متفاوتی را در تئاتر از سر گذرانده‌اند. این گروه با پشت سر گذاشتن یک پروسه طولانی تمرین، نمایش‌های خود را اجرا می‌کنند و تاکنون نمایش های محیطی گوناگونی را در مکان‌هایی مانند سوله پرورش قارچ در فرهنگسرای بهمن، پارکینگ طبقاتی دانشگاه امیرکبیر یا پشت بام فرهنگسرای اندیشه و ...اجرا کرده‌اند.

در خلاصه داستان فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» آمده است: یک گروه تصمیم گرفتند فیلم بسازند، اونم به فیلم بلند!!!

فهرست عوامل سازنده این فیلم نیز به شرح زیر است:

تهیه‌کننده و کارگردان: پویان باقرزاده، بازیگران: مهران میری ، مینا زمان ، عاطفه جمالی ، پدرام انصاری، فیلمنامه: کار گروهی (بر اساس طرحی از پویان باقرزاده)، مدیر تصویر برداری: میثم رجبعلی نژاد، صدابردار: سعید بجنوردی تدوین: احسان واثقی، طراح چهره پردازی : محمود دهقانی، صداگذاری : حامد جلالی، طراح صحنه : پویان باقرزاده، طراح لباس : فریبا اسدی، جلوه های ویژه بصری : علیرضا قادری ، موسیقی : متین حبیبیان، مدیر تولید : ستاره زندی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هاله خلدی، دستیار دوم کارگردان: سینا ایرانتاژ، تصویربردار : محمد رضایی، مشاور نور: علی کوزه گر، منشی صحنه: نازنین عظیمی، مدیر صحنه: حسام حسین ، عکاس: محمد حیدری پوستر: فروغ یگانه، مشاور رسانه ای : امیر قالیچی، سرمایه گزاران: حامد خلدی – شهین سهرابی – مهتاب احمدی مطلق.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس