کد خبر 519207
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به دنبال افت شدید ارزش یوآن و توقف اضطراری مبادلات بازار بورس چین به 32.89 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

به گزارش مشرق، با کاهش ارزش یوآن و توقف اضطراری مبادلات بازار بورس چین در روز چهارشنبه که بازارهای آسیایی را آشفته کرد و همچنین فشار مازاد عرضه در بازار بر قیمت ها، قیمت نفت به شدت کاهش یافت.

چین امروز کاهش ارزش یوآن را تسریع کرد و سبب کاهش ارزش ارزهای منطقه و سقوط بازارهای بورس شد به طوریکه سرمایه گذاران بیم دارند که پکن یک جنگ تجاری حقیقی علیه رقبای خود آغاز کند.

مبادلات تجاری در بازارهای بورس به حالت تعلیق درآمده و این وضعیت برای دومین بار در این هفته رخ داده است. ناظران سهام قرضه دولتی چین با انتشار قوانین برای محدود کردن سهم فروش ها از طریق فهرستی از سهامداران بزرگ شرکت ها به شدت در بازار مداخله کردند.

نفت برنت به عنوان شاخص جهانی نفت در بازار به دنبال تضعیف بازارهای مالی، روز گذشته حدود 3 درصد سقوط کرد و به 33 دلار در هر بشکه رسید رقمی که از آوریل 2004 تاکنون ثبت نشده است. این نوع نفت امروز با 1.34 دلار یا حدود 4 درصد کاهش 32.89 دلار در هر بشکه معامله شد.

میشائیل مک کارتی استراتژیست ارشد در بازارهای سی ام سی سیدنی در این باره گفت: «درحالی که بازارهای نفتی یک میلیون نفت مازاد از تقاضا تولید می کنند و نشانه های ضعیف منطقی از ناحیه عرضه دیده می شود، اندکی عجیب است که شاهد فشار دوباره بر قیمت ها باشیم.»

به گزارش رویترز، قیمت جهانی نفت از نیمه سال 2014 تاکنون 70 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

وی افزود: «اقتصاد چین در حقیقت در ماه دسامبر تضعیف شد و این بر نگرانی ها از رکود سریع تر در این کشور افزود.»

بازارهای مالی بیم دارند که کاهش ارزش سریع یوآن بیشتر سرعت بگیرد که به معنای این است که اقتصاد چین بیش از آنچه تصور می شد ضعیف شده است.

نفت خام آمریکا نیز با 1.24 دلار کاهش 32.73 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت از سال 2009 به شمار می رود.

تحلیلگران معتقدند افزایش ذخایر نفت آمریکا علت اصلی کاهش قیمت نفت خام این کشور بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس