کد خبر 518739
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

سردار رسول سنایی راد گفت: با توجه به پیشینه و سابقه شخص عادل الجبیر که خارج از دربار سعودی و در آمریکا رشد کرده، متوجه می شویم که این صحبتهای وزیر خارجه عربستان نوعی خوش خدمتی به حاکمیت در خلاء سعودی و دولت ایالات متحده آمریکاست.

 به گزارش مشرق، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه ، با اشاره به صحبت های وقیحانه دو روز گذشته عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر اینکه این کشور در مقابل اقدامات تروریستی ایران در منطقه مقابله خواهد کرد اظهار داشت: با توجه به پیشینه و سابقه شخص عادل الجبیر که خارج از دربار سعودی و در آمریکا رشد کرده، متوجه می شویم که این صحبتهای وزیر خارجه عربستان نوعی خوش خدمتی به حاکمیت در خلاء سعودی و دولت ایالات متحده آمریکاست.

وی ادامه داد: صحبت های بدون پشتوانه وزیر خارجه جوان آل سعود، نشان دهنده آن است که وی همچنان متاثر از فضای هالیوودی حاکم بر آمریکاست و جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت برتر منطقه ای باز هم این نکته را به همگان گوشزد می کند که ما هیچ گاه از وقوع جنگ در جهان اسلام استقبال نمی کنیم ولیکن واکنش ایران در برابر هرگونه حماقتی پاسخی سخت و پشیمان کننده خواهد بود.

سردار سنایی راد با بیان اینکه خواندن سرنوشت صدام دیکتاتور عراق می تواند برای عادل الجبیر، عبرت آموز باشد یادآور شد: در آن زمان که صدام خیال می کرد با حمایت غربی ها و قدرت پوشالی درآمدهای نفت و ارتش به اصطلاح مدرن خود می تواند سردار قادسیه باشد، غربی ها به یکباره پشت وی را خالی کرده و او را به سختی به زمین زدند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه نگرانی اصلی غرب، قدرت یابی کشورهای اسلامی و شکل گیری بلوک قدرت اسلامی است عنوان کرد: هدف اصلی استکبار جهانی فرسایش ظرفیت ها و توان کشورهای اسلامی است و به همین دلیل است که آنها طرح تجزیه سوریه و عراق را دنبال می کنند و علنا این اهداف را بر زبان می آورند.

وی با بیان اینکه اشتباه محاسباتی سعودی ها موجب شده که آنها برای جبران ناکامی های منطقه ای خود به دنبال دشمن تراشی باشند تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از دشمنان اصلی خود در منطقه که آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند غافل نخواهد شد اما آنچه که در این میان شگفت‌آور است آن است که این به اصطلاح قدرت های منطقه ای چرا یک بار هم برای حفظ ظاهر در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی موضع گیری و اقدامی نکرده اند.

سردار سنایی در پایان گفت: سعودی ها در ماجرای اخیر به شهادت رساندن آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان، به جای پاسخگویی و مسئولیت شناسی به دنبال غبارآلود کردن فضا و به اصطلاح رد گم‌کنی هستند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس