کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حضور وزیر امور خارجه عربستان و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی که قرار بود غروب امروز (پنجشبه) و پس از ورود 'عادل الجبیر' به اسلام آباد، برگزار شود، تنها چند ساعت مانده به برگزاری آن، لغو شد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه پاکستان دقایقی پیش با صدور بیانیه رسمی که نسخه ای از آن نیز در اختیار دفتر ایرنا قرار گرفت، دلیل لغو این کنفرانس خبری را تاخیر در برنامه ورود وزیر امور خارجه عربستان به اسلام آباد اعلام کرد.

در همین حال، خبرنگاران پاکستانی در شبکه های اجتماعی نوشتند که وزیر امور خارجه عربستان تمایلی به حضور در کنفرانس خبری و پاسخگویی به سوال رسانه ها نداشته است ضمن اینکه دولت پاکستان هم نگران نوع سوالاتی است که رسانه های این کشور برای طرح از وزیر امور خارجه عربستان از پیش آماده کرده بودند.

طبق اعلام قبلی، قرار است وزیر امور خارجه عربستان ساعت 17 امروز پنجشنبه به وقت محلی وارد اسلام آباد شود. ادعای وزارت خارجه پاکستان مبنی بر لغو کنفرانس مطبوعاتی به دلیل تاخیر در برنامه ورود وزیر خارجه عربستان درحالی است که زمان ورود او از روز گذشته مشخص بود و تغییر نکرده است.

فضای رسانه ای پاکستان در روزهای اخیر، در مجموع فضایی انتقادی علیه رژیم عربستان بوده و مقاله ها و سرمقاله های زیادی در محکومیت اقدام رژیم عربستان در روزنامه این کشور منشتر شده است.

سازمان نظارات بر رسانه های پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه، به رسانه های این کشور هشدار داد از انتشار یا پخش مطالب و برنامه هایی در خصوص تنش میان ایران و عربستان خودداری کنند.

وزیر امور خارجه عربستان قرار است با نخست وزیر پاکستان، مشاوران نخست وزیر در امور خارجه و امنیت ملی و احتمالا با فرمانده ارتش این کشور دیدار کند.

'ائتلاف خودساخته' ای که عربستان آن را تشکیل داده و نامش را ائتلاف کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم گذاشته است، از اصلی ترین محورهای سفر جاری وزیر خارجه عربستان به پاکستان است.

عادل الجبیر که اولین سفر رسمی خود به پاکستان را از زمان منصوب شدن به عنوان وزیر امور خارجه عربستان در سال گذشته انجام می دهد، در سفر جاری به اسلام آباد، علاوه بر دیکته کردن نقش و وظایف پاکستان در ائتلاف خودساخته آل سعود، یک بار دیگر برای همراه کردن پاکستان با سیاست های ریاض در مسیر ایجاد تفرقه در جهان اسلام، تلاش خواهد کرد؛ تلاشی که اوایل سال جاری برای همراه کردن پاکستان در جنگ علیه مردم یمن نتیجه نداده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس