کد خبر 518118
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

هیأت اجرایی انتخابات تهران که ریاست آن با فرماندار تهران است، در آخرین جلسه خود که در ساعات پایانی فرصت اظهارنظر هیأت های اجرایی (یک شنبه شب 13 دی ماه)، حمید رسایی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس را درحالی که استعلامات وی ازمراکز چهراگانه مثبت بود، ردصلاحیت کرد!

 به گزارش مشرق، حمید رسایی در اینستاگرام خود نوشت: هیأت اجرایی انتخابات تهران که ریاست آن با فرماندار تهران است، در آخرین جلسه خود که در ساعات پایانی فرصت اظهارنظر هیأت های اجرایی (یک شنبه شب 13 دی ماه)، حمید رسایی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس را درحالی که استعلامات وی ازمراکز چهراگانه مثبت بود، ردصلاحیت کرد! دلیل این ردصلاحیت براساس مستندات کذب ارائه شده ازطرف هیأت بدوی تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری بوده است که ریاست آن با اشرفی اصفهانی است.

نکته جالب توجه این است که اشرفی اصفهانی سال گذشته در مصاحبه با یک رسانه همسو با دولت به شکل ناشیانه ای از این پروژه خبر داده بود. وی در درتاریخ 7 بهمن 93 طی مصاحبه با سایت خبرآنلاین، اعلام کرد: «دونماینده مجلس هستند که به دلیل تخلفات گسترده برای آنها پنج و ده سال محرومیت ازخدمات دولتی صادر کرده ایم... طبق قانون این دو نفر نمی توانند درپستهای کلیدی قرار بگیرند حتی نمیتوانند دیگر نماینده مجلس شوند چون این حکم ما برای آنها نوعی سوءسابقه محسوب می شود.» همه این اظهارات اشرفی اصفهانی که باعث شد تا رسایی از وی به دادگاه شکایت کند اولا درباره یک رأی بدوی بود که هنوز در همان هیأت تخلفات هم قطعی نشده بود وثانیا مستند بود به موضوع «تخلف اداری» در جابجایی مبلغ حدود 300 میلیون تومان که بعد از ثبت در سیستم اداری دردفعات مختلف طی دو سال از یک «حساب غیردولتی» به «حساب دولتی» آن هم جهت پرداخت حقوق نیروهای شرکتی اداره ارشاد قم جابجا شده بود که البته این مبالغ پس از تأمین اعتبارات دولتی مجددا به حساب غیردولتی (انجمن نمایش) عودت داده شده بود اما از آنجا که این اقدام خلاف مقرارت بود به عنوان تخلف توسط سازمان بازرسی گزارش شده بود.

رد صلاحیت رسایی توسط هیئت اجرایی

جالبتر اینکه پرونده مورد پیگیری نهاد ریاست جمهوری دولت آقای روحانی در مورخ 30/10/88 طی نامه شماره 2341/34 به عنوان یک تخلف اداری توسط سازمان بازرسی استان قم جهت رسیدگی به دادگاه ویژه روحانیت وهیأت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری وقت (در دولت دهم) ارجاع داده بود که درهمان زمان با بررسی پرونده در دادگاه ویژه روحانیت کلاسه 88/956/و/1 موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت وطی دادنامه شماره 92114230026 مورخ 18/9/92 شعبه دوم دادگاه تجدید نظر ویژه روحانیت از آنجا که بدون قصد سوء وبدون حیف و میلی در بیت المال صورت گرفته بود موجب تبرئه رسایی و صدور قرار موقوفی تعقیب برای او شد و بالطبع این پرونده درهیأت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری دردولت گذشته نیز بایگانی شد.

اما حمید رسایی در حالی توسط عناصر دولت آقای روحانی در فرمانداری تهران رد صلاحیت شده است که نه تنها پاسخ استعلامات وی از مراکز چهارگانه مثبت بوده بلکه وی گلیه مستندات اشاره شده را طی یک نامه رسمی در روزهای گذشته و پس از ثبت نام در انتخابات تحویل فرمانداری تهران داد اما برخی چهره های سیاسی که در فتنه و کودتای سال 88 نقش جدی داشته اند، از جمله فردی که در محل تحت مدیریت وی اسلحه کشف شده بود و در استعلامات ارائه شده توسط مراکز همین دولت، صلاحیت آنها برای انتخابات رد شده است، توسط فرمانداری تهران تأیید شده اند! حتی افرادی با سابقه شرابخواری و مشهور به فسق و فجور نیز که قلم از ذکر آنها شرم دارد، توسط هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شده اند! مقام معظم رهبری امروز تأکید کرده بودند که رد صلاحیت و تأیید صلاحیت بی مورد و غیرقانونی، مصداق خیانت در حق الناس است.

گفتنی است که طی سال گذشته وامسال، رسایی چند وزیر دولت یازدهم را به مجلس کشاند و باعث شد تا آنها به دلیل عملکرد ضعیف شان از نمایندگان ملت، کارت زرد بگیرند ازجمله وزیر اقتصاد را به دلیل افت شاخص بورس و ضرر و زیان های هنگفت سهامداران خُرد و نعمت زاده، وزیر صنعت را به دلیل وضعیت اسفبار صنعت وهمزمانی عضویتش در هیأت مدیره و مدیر عاملی 19 شرکت خصوصی که اکثر آنها مربوط به پتروشیمی ها بود، همچنین وزیر راه وشهرسازی را به دلیل عدم تحقق وعده ها در باره مسکن مهر و وزیر ارشاد را به دلیل برخوردهای تبعیض آمیز با رسانه های منتقد. علاوه بر این نطق های رسایی در صحن علنی و تذکرات او باعث شده بود تا تیم رسانه ای وتخریبی برای حذف وی تشکیل شود. به زودی اخبار مهمتری درباره پشت پرده های این اقدامات دولت مدعی قانونمداری از طریق نماینده تهران اعلام میشود.

لازم به ذکر است که آقای روحانی و اصلاح طلبان، پیش از این در برداشتی غلط، اعلام میکردند که نظارت استصوابی و ردصلاحیت کاندیداها کار درستی نیست وباید اجازه داده شود تامردم درباره کاندیداها نظر بدهند! رسایی درروز ثبت نام وقتی یک ازرسانه های دولتی از او درباره احتمال ردصلاحیتش سئوال کرده بود، پاسخ داد: دلیلی برای ردصلاحیت خودم نمی بینم اما اگر ردصلاحیت شوم مثل برخی ازچهره هایی که درفتنه 88 بودند و الان دردولت یازدهم مسئولیت دارند، نه شیشه مغازه مردم را میشکنم، نه بانکی را آتش میزنم، نه به مسجد لولاگر وعزاداری امام حسین تعرض میکنم و نه چادر از سر زنان ایرانی میکشم ونه مثل فائزه هاشمی زیر پل کالج ساندویچ میخورم، طبعا مطابق قانون اعتراض میکنم وپرده ازچهره نفاق کنار میزنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 146
  • ناشناس ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    یه نماینده تو مجلس باشه که از منافع مردم دفاع میکنه همین رسایی است،دولت با این کارت نشان دادی تحمل شنیدن صدای مخالف را نداری.
  • محمد رضا ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    پاسخ داد: دلیلی برای ردصلاحیت خودم نمی بینم اما اگر ردصلاحیت شوم مثل برخی ازچهره هایی که درفتنه 88 بودند و الان دردولت یازدهم مسئولیت دارند، نه شیشه مغازه مردم را میشکنم، نه بانکی را آتش میزنم، نه به مسجد لولاگر وعزاداری امام حسین تعرض میکنم و نه چادر از سر زنان ایرانی میکشم ونه مثل فائزه هاشمی زیر پل کالج ساندویچ میخورم، طبعا مطابق قانون اعتراض میکنم وپرده ازچهره نفاق کنار میزنم. این جواب دندان شکن رو برای عوامل فتنه،خوب اومدی.دمت گرم
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    یه نفر درست کار می کرد. اون رو هم از سر راه برداشتن.
  • احمد ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    درود بر شرفت اقای رسایی .چقدر من شما را دوست دارم.اخوند مبارز شجاع فهیم.ایشان یک مدرس است برای مجلس منفعل ایران.نطقها را گوش میکنم دلم میخواد فداش بشم.ازاده واقعی.نصرا.. ایران
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    درود برفرمانداری
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دولت طاقت شنیدن صدای مخالش رو نداره مچکریم
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    فرمانداری از کجا دستور میگیره لطفا انتشار بده مشرق
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    امثال رسایی و کوچک زاده نعمتی برای اصلاح طلبان هستند
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    مشرق مثبت یا منفی دوتایی میره بالا
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حتما ملک سلمان صلاحیت داره
  • علیرضا نظری خرم ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام آقای رسایی طلبه ای هستم ساکن قم و علاقمند به انقلاب و ارزشها و حضرت آقا . می خواستم تذکری برادرانه به شما بدهم . خبر رد صلاحیت شما مرا شگفت زده کرد اما شگفت انگیز تر از آن نوع واکنش شما به این اتفاق بود . یادتون هست در فتنه 88 مشکل اصلی اون آقایون چی بود؟ عدم تمکین در برابر قانون . بنده نیز به عنوان برادری کوچک شما را توصیه میکنم به التزام به قانون اگر فکر می کنید به شما ظلم شده ، از مجاری قانونی اقدام نمایید انتشار مطالبی از این دست کمکی به مسئله نمی کند الا اینکه تمام اشکالات و ایرادات شما به عاملان فتنه را زیر سوال می برد . بنابراین بر شما باد قانون و پرهیز از ساختار شکنی و اتهام يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ
  • حسین ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام. هیت اجرایی محترم پس از اعتراض تاییدش کنید تا شورای نگهبان محترم تکلیفش را روشن کند.
  • محمد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    کاملا مشخص شد که کمتر کسی طاقت شنیدن انتقاد داره لازمه خودمان را اصلاح کنیم وبه دیگران ظلم نکنیم
  • ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بابا چرا اینقدر جوگیر شدید رسایی هم که نیست .
  • سعید حیدری زاد ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    چرا نظرات منا تائید نمی کنید می ترسید کسی بخونه تحریک بشه نکنه شماهم طرفدار فتنه گرا هستید
  • هاتف ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    برادر طلبه؟!!! ايشان هم همين را گفتند كه از راه قانوني متوجه شدي؟ از راه قانوني
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    الان کدوم کار ایشون غیر قانونی بوده؟
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    عربستان هم دلواپسه...!!!!! اسرائیل دلواپسه..!!!!!! ترکیه دلواپسه..!!!!!!!!! دلواپسها هم دلواپس هستند..!!!!!!! خلاصه همه دشمنهای داخلی و خارجی ایران دلواپسن!!!!
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    واقعا جای گریه داره. نفوذ یعنی این. زنده باد منتقد رو هم فهمیدیم یعنی چی.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    منم برارد دوم طلبه آقای رسایی که برادر اول طلبه رو سفارش میکنم اول متنو بخون بعد براردی کن. که یه وقت سر از بی برادری درنیاری.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دیدیم سعودیها چقدر شیعه کشتن صلاحیت دارن ولی رسایی نه
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دوتایی نرو بالا یکی یکی مرد باش مشرق
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اقای رسائی به قانون احترام بزار وفتنه ایجاد نکن هر چی قانون بگه
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دوست عزیز معنیش اینه که یکی دیگه قبل از شما (بعد اینکه صفحه رو باز کردی) امتیاز داده. گاهی 20-30 تا امتیاز میره بالا. شما توهم نزن.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محسن ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    باسلام .تحمل صدای مخالف تقوا میخواد.توی این فقر رجال سیاسی رد صلاحیت ایشون یک پرده از سناریوی نفوذ است.
  • ناشناس ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    به خدا پناه میبرم از بستن دهان منتقدان !!!
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    برادر طلبه ظاهرا متوجه نشدی ایشون چی نوشته !!! خوب بنده خدا همین رو گفته !!! تبعیت از قانون
  • کلاغ ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    طلبه جان گویا شما نوشته رسایی نخوندی داداش و همینجوری فرمایشاتی ترواش نموده ایید. قبل نظر دادن خواندن مطلب ضروری است فدات .
  • م ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اما اونایی که اسرائیل ازشون حمایت میکنه اصلا دلواپس نیستن. بسیج دلواپسه. مردم دلواپسن. دشمن شمایین نه مردم انقلابی.
  • حمید ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اسرائیل دلواپسه که نکنه ارزشیها مانند رسایی تائید بشن ترکیه دلواپسه نکنه نماینده ای بیاد و به دولت یاد بده چطوری تو دهن اردوغان بزنه و دلواپسها دلواپسند چون میدونند اگر دلواپس نباشند انقلاب دست نااهلان و نامحرمان می افتد و دشمنان داخلی و خارجی دلواپسند که نکنه شما را از دست بدهند و حالا دوست عزیز شما هم لابد دلواپسید که نکنه این نماینده ها رای بیارند و جای فتنه گران تنگ بشه !
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    فقر رجال سیاسی???????????
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اصلا شما فهمیدی ماجرا چیه؟!!
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    وااا! اولین باره یه همچنین چیزی میبینم.عقده گشایی تا کجا!!!!
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حال داری پسر. ینفر دست و پاشو گم کرده بود بهش گفتن دلواپس؟ گفت دلواپس یعنه چه؟
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    به خدا پناه می برم از باز بودن یکسری از دهان های نا آشنا به انتقاد
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    یعنی منو شما باهم یهویی لایک میکنیم مثلا" آنلاینیم خخخخ
  • حبیبی ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    رای من به رسایی
  • احمدی ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    مگه این آقانمیگفت باید به قانون تمکین کرد،
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    فازت چیه داداش؟
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    من نفهمیدم. مگه تایید صلاحیت دست شورای نگهبان نیست؟
  • ریاستی ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    تمکین به معنای خفه شدن نیست به معنای احقاق حق از مجاری قانونی است.ایشان میتواند از طریق شورای نگهبان از هیات اجرایی شکایت کند.
  • ایرانی ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ناحقی و بی عدالتی داره همه جا بیداد میکنه الهم عجل لولیک الفرج
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    واقعا از این خبر خوشحال شدم
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    درودبررسایی زبان عماردرمجلس انشاءالله پس ازشکایت تشت رسوایی تدبیریان ازبام خواهدافتاد
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اعتراض قانونی جزیی از قانونه ولی اشوب و فتنه عدم تمکین به قانون .. مغزتو به کار بنداز
  • مرتضی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر چند تا نماینده مثل اقای رسایی تو مجلس باشند.که بتونند از حق مردم دفاع کنند وجلوی کج رویهای عده ای به اصطلاح خواص ونخبه های سیاسی منافق به ایستند,مسعولان اجرایی کمتر به بیراهه می رفتند.
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    یکنفر هم که جگر داشت و حرف حق میزد ،دارن از سر راهشون بر میدارن.ولی چراغی را که ایزد بر فروزد هرآنکس فوتش کند ریشش بسوزد.
  • بصیر ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    عزیزان طلبه که باید خیلی بیش از اینها بصیر باشند ...
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    اشتباه مثبت شد حتما نظرم را بگذار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس