سخنگوی دولت فرانسه از ریاض و تهران درخواست کرد که تنش‌ها را کاهش دهند.

به گزارش مشرق به نقل از شینهوا، "استفان لو فول" سخنگوی دولت فرانسه روز دوشنبه طی سخنانی از عربستان سعودی و ایران خواست تا به کاهش تنش‌های دیپلماتیکی بپردازند.

وی که پس از نشست کابینه صحبت می‌کرد، گفت: فرانسه از هر دو طرف می‌خواهد تا تنش‌ها کاهش یابد و ما باید درباره آن چیزی که میان عربستان و ایران اتفاق می‌افتد هوشیار باشیم.

آلمان نیز روز دوشنبه از تهران و ریاض خواست تا با یکدیگر گفتگو کرده و همه گزینه ها را برای بهبود روابط دو جانبه باز نگه دارند.

استفان سیبرت سخنگوی دولت آلمان در کنفرانس خبری خود تاکید کرد: ما از هر دو کشور می خواهیم تا در مذاکره شرکت کنند. ما از هر دو کشور ، عربستان سعودی و ایران، می خواهیم تا از همه امکانات برای ارتقای روابط دو جانبه استفاده کنند.

روز شنبه وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد: شیخ نمر روحانی برجسته شیعه را به همراه 46 نفر دیگر که متهم به فعالیت های تروریستی بوده اند، اعدام کرده است.

عربستان سعودی روز یکشنبه در واکنش به حمله تعدادی از معترضان به سفارت این کشور در تهران، روابط خود با ایران را قطع کرده است. معترضان در مخالفت و اعتراض با اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعیان توسط رژیم آل سعود، به سفارت این کشور در تهران حمله کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید رضا رحیمی ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    باید هم بخواهید تنش ها کم بشه چون در صورت رویارویی میدونید که حافظ منافعتان در منطقه و محافظ اربابتون اسراییل نیست و نابود میشه و به حول قوه الهی دولتی مردمی و مسلمان بر روی کار خواهد آمد
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بتمرگ
  • محمود سلمانی ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    تنش می خواره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس