کد خبر 517977
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

وزارت خارجه استرالیا از اعدام ۴۷ نفر از جمله روحانی شیعه در عربستان ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش مشرق، «جولیا بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا از اعدام دسته‌جمعی 47 نفر از جمله شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه در عربستان بسیار «نگران» شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، بیشاپ همچنین حوادث اخیر سفارت عربستان در ایران را نیز محکوم کرد و با مقامات ایران تماس حاصل کرد تا از امنیت تأسیسات دیپلماتیک اطمینان حاصل کند.

«استفان دیون» وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعدام دسته‌جمعی 47 نفر در عربستان از جمله شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان را محکوم کرد.

روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست» گزارش کرد، در این بیانیه آمده است که کانادا از دولت عربستان می‌خواهد «تا از حقوق بشر حفاظت کند و به آزادی صلح آمیز مخالفان احترام بگذارد و عدالت را در روندهای قضایی رعایت کند».

در بیانیه‌‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، دیون تصریح کرد که کانادا نگران است که اعدام نمر باقر النمر به تنش‌های قومی در منطقه «بیشتر دامن بزند».

اعدام نمر اعتراضات گسترده‌ای در سراسر دنیای شیعیان جهان به همراه داشت و متعاقب اعتراضات مقابل سفارت عربستان در ایران، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان اعلام قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرد و بعد از آن، کشور بحرین و سودان تحت نفوذ عربستان روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کردند و امارات نیز سطح روابط با ایران را به کاردار کاهش داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن از اصفهان ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    مسلمانان هم باید آزادی را از غربی ها یاد بگیرند، هرکس که با آنها مخالف است ترور شود و اصلاً دادگاه و یا پرونده ای در کار نباشد. البته آل سعود دقیقا همین رفتار را دارد ولی با کم تجربگی در اجرای آن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس