وزارت خارجه ایتالیا با صدور بیانیه‌ای از تهران و ریاض خواست تا هر کار ممکنی را برای کاهش تنش انجام داده و اجازه ندهند این تنش‌ها تشدید شود.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ایتالیا امروز دوشنبه اعلام کرد: رم نگران افزایش تنشهای سیاسی بین عربستان سعودی و ایران است چرا که این مسئله می‌تواند موجب بی‌ثباتی بیشتر خاورمیانه شود.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه ایتالیا نگرانی عمیق خود را به‌خاطر افزایش تنشهای سیاسی و دیپلماتیک در خاورمیانه اعلام کرده است، تنشهایی که می‌تواند اختلافات در جهان اسلام را به سطح ناپایداری برساند و تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته برای حل و فصل بحران جدی منطقه را ناکام کند.

وزارت خارجه ایتالیا از تهران و ریاض خواسته است تا هر کاری را برای کاهش تنشها انجام داده و اجازه ندهند تنشها بیشتر شود. جستجو برای راهکارهای لازم با هدف حل و فصل بحران‌های پیچیده خاورمیانه، به‌خصوص بحران سوریه و یمن، بدون تمایل برای گفتگو از سوی همه طرفها به‌خصوص کشورهای مهم منطقه، امکان پذیر نخواهد بود.

وزارت خارجه ایتالیا همچنین از طرفهای درگیر خواست تا به این مسئله توجه کنند که همه طرفها یک دشمن مشترک دارند که باید برای مقابله با آن متحد شوند، دشمن مشترکی که تروریسم بین المللی است.

عربستان سعودی روز یکشنبه در واکنش به حمله تعدادی از معترضان به سفارت این کشور در تهران، روابط خود با ایران را قطع کرده است. معترضان در مخالفت و اعتراض با اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعیان توسط رژیم آل سعود، به سفارت این کشور در تهران حمله کردند.

تنش در روابط ایران و عربستان سعودی طی سالهای اخیر به اوج خود رسیده و دو کشور بر سر مسائل مختلف منطقه از جمله بحران سوریه اختلاف نظر شدیدی دارند. تجاوز عربستان به خاک یمن نیز با مخالفت شدید تهران روبه‌رو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ایتالیا آمریکا آلمان همه دوس دارن رابط ما با عربستان تنش پیدا نکنه جریان چیه لابد نفت مجانی بهشون حال داده شاید این تنشه دوباره نفت بکشه بالا اخدا میدونه شاید این تنش خواست خدا باشه نفت ما ارزون تو شکم اروپایی ها نره
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    این اروپایی های بی پدر از گرون شدن نفت می ترسن. وگر نه زیر گوش همین ایتالیا لیبی قرار داره که داره از جنگ می سوزه.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    باید پادشاه عربستان از ایران رسماً عذر خواهی کند .بایدبه شرطه های خودشان دستوردهند نهایت احترام را به ایرانیان گذاشته وآنان را مورد تفقد قراردهند .ایران اسلامی ملتی قوی ، شجاع ، دلیر ، مومن ومسلمانی بزرگ منش است و هرگز اجازه نمی دهد تا هرکس از هر گوشه ی دنیا به او بی احترامی کند .چون دندانهایش خورد خواد شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس