تجمع مردم و دانشجویان علیه آل سعود در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شد.

 به گزارش مشرق، تجمع دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم تهران در اعتراض به شهادت شیخ نمر و رفتار خصمانه رژیم سعودی در میدان امام حسین (ع) آغاز شد.

تجمع امروز با مجوز استانداری تهران برگزار می‌شود و حاضران با حمل پلاکاردهایی با تصاویر شیخ نمر شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود» سر می‌دهند.

تعدادی از چهرههای سیاسی از جمله سید محمد حسینی و حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این تجمع حضور دارند.

آغاز تجمع مردم و دانشجویان علیه آل سعود در میدان امام حسین(ع)


حجت‌الاسلام پناهیان: امیدوارم حج سال آینده را بدون آل سعود برگزار کنیم

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در تجمع امروز مردم تهران که عصر امروز در واکنش به اعدام آیت الله شیخ نمر در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به پیام هایی که در این چند روز برای محکوم کردن این حادثه صادر شده است، اظهارداشت: عموم پیام هایی که در این چند روز صادر شده در یک موضوع مشترک بودند و آن اینکه خون آیت الله نمر پایه های سست حکومت آل سعود را متزلزل تر کرده و به زودی باعث نابودی این رژیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم حج سال آینده را بدون آل سعود برگزار کنیم، افزود: انشاالله مردم یمن با نابودی حکومت آل سعود نجات پیدا کنند که این رژیم روی تمام دیکتاتورهای عالم را سفید کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به صبر مردم ایران در مسئله تعرض ماموران آل سعود به نوجوانان ایران تصریح کرد: همچنین در جنایت منا نیز مردم ما صبر کردند و آن را بر پای حکمت ها گذاشتند. اما احساس می کنم صبر مردم دیگر لبریز شده است.

پناهیان تقاضای مردم را محیا شدن اصل عزت در مقابل اصول حکمت و مصلحت عنوان کرد و افزود: دوست داریم دولت در کنار چهره ای درخشان که از خود به جا می گذارد، عزت این ملت را حفظ کرده و جواب دندان شکنی بدهد.

وی خطاب به وزارت امور خارجه گفت: برنامه های این وزارتخانه باید بر سه اصل مصلحت، حکمت و عزت استوار باشد. مردم فکر می کنند وقتی دولت تا این مقدار با رژیم منحوس آل سعود مماشات می کند، عزتشان خدشه دار می شود. نه تنها این دولت بلکه دولت قبل نیز اهل مماشات بود.

پناهیان ادامه داد: عزت ملت ما خدشه دار شده است و ما طوری برخورد می کنیم که جنایت کار رابطه خود را با ما قطع می کند. مردم ما انتظار برخورد قاطع تری دارند.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: حادثه ای که در سفارتخانه و کنسولگری عربستان اتفاق افتاده غلط بود و تردید جدی داریم که پشت این کار دستهایی نباشد. هیچ عنصر انقلابی، ایرانی و قدرتمندی این کار را انجام نمی دهد. دولت مردان باید زمینه فرودآمدن خشم مردم را فراهم کنند. مردم ما بیشترین قربانی را در فاجعه منا دادند و شاهد جنایت های سعودی ها در منطقه نیز هستند و دیگر انتظار حادثه دیگری را ندارند.

پناهیان افزود: کسانی که اهل دموکراسی و آزادی های مدنی هستند، چرا در مقابل آل سعود لال می شوند و در روزنامه ها و صحبت هایشان اقدامات این رژیم را محکوم نمی کنند؟ عدالتخواهی غرب زدگان، دروغ و نفاقی بیش نیست و پشتیبان آل سعود هستند.

وی با بیان اینکه دولت ما ساده اندیش و سهل اندیش است، ادامه داد: کسی نباید تظاهر کند که دولت ما ساده انگارانه فکر می کند می تواند آل سعود سفاک را به راه بیاورد.

پناهیان افزود: دولتمردان نه تنها باید پاسخ عزت طلبانه مردم را بدهند بلکه باید پاسخ مردم منطقه و جهان را نیز بدهند. در مقابل مظلومان منطقه باید آنچنان را رافت برخورد کرد که احساس قدرت کنند.

وی با تاکید بر اینکه عزت، آن چیزی است که در قلب مردم احساس می شود، خاطرنشان کرد: کشورها و دول غربی که تمام وجودشان از جنایت مملو است، به صورت دروغین و کاذب برای خود عزت آفرینی می کنند اما ما که صادقانه صاحب قدرتیم و در پرتو آن برخی ملت های منطقه احساس قدرت می کنند، چرا نباید راه نجاتی برای این مسئله پیدا کنیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • رسول ایران ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    منم منتظر اون روزم که آل سقوط لعنتی سقط شه که نه فقط حج بلکه یه جهانی از تروریسم و تروریست پروری نجات پیدا کنه..... آخه این سعودی های لعنتی تو چچن به تروریست چچن، تو نیجریه ی آفریقا به بوکو حرام ،تو منطقه به انواع و اقسام تروریست علی الخصوص داعش و.... دارن کمک مادی و تسلیحاتی میکنن، اینا ننگ دنیان ننگ.........
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    هزینه تقابل ایران و عربستان در منطقه سر به فلک خواهد کشید.. هزینه کردن در عراق و سوریه و یمن و لبنان و ..رو هم به موارد بالا اضافه کنید..
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    این شیخ مظهرومجلای بصیرت است و آینده درخشانی دارد
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    انشاالله
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    لبیک یا حسین
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    لعنت بر آل سعود
  • علی ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ان‌شاالله به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(صل‌الله علیه و آله و سلّم) الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    انشالله من هم اماده فرمان رهبرهستم
  • فضول ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ان شاءالله فقط لطفازمان تعیین نکنید
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    چیزی رو از دست ندادیم. نترس. بذار این خوک ها هر چی دوست دارن اسلحه بخرن.
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    تخریب سفارت عربستان کار درستی نبود
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    آماده ایم
  • ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    لعنت بر خاندان سعودی
  • بازمانده ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آقای پناهیان ما هم امیدواریم حج سال آتی بدون آل سعود باشد ولی آیا این صحبت شما که ماشاالله انواع و اقسام تریبون های مجامع بخصوص محفل های پاک بچه حزب اللهی ها که در دست شماست جای اینگونه صحبت هاست یعنی منظورم اینست که انشاالله تا همین فردا هم آرزو کنید که آل سعود به درک واصل شود اما آن را به امر حج مردم مرتبط نکنید. مردم به عینه امسال از موضوع حج و جنایات سعودی ها رنج برده اند بخصوص که حقیر نیز از نزدیک در حج امسال شاهد تمام فشارهای روحی و روانی به حجاج ایرانی بودم و حتی شب آخر در مسجد النبی ص و صبح عزیمت در فرودگاه مدینه با پلیس سعودی نیز بخاطر برخورد توهین آمیز آنان برخورد کردم که حتی با نصیحت دوستان هم کاروانی کوتاه آمدیم تا مشکلی در لحظات آخر پیش نیاید لذا مردم و حج واجب را نباید تحت الشعاع مسائل دیگر قرار داد. حتی بعد از حج خونین دهه 60 که منجر به تیراندازی و کشتار حاجیان در آن برهه شد نیز منجر به قطع روابط چند ساله شد ولی نهایتا نظام به این نتیجه رسید که نباید جلوی حج واجب مردم مستطیع و واجب الحج مانعی باشد لذا امر حج دوباره برقرار شد و ضمنا باید یادآوری کرد که این تصمیم در زمان حضرت امام ره نیز بود. با این حال بیانات امام ره در باره جنایات آل سعود نیز فراموش نشدنی است اما سعی کنیم که صحبت های تند و کوبنده را که حق آل سعود است به امر حج تمتع زیاد گره نزنیم. حقیر خود نیز از جانبازان دفاع مقدس و کهنه سرباز نظام و رهبری معظم انقلاب بوده و در صورت هر امری از جانب امام و رهبری نظام از هیچ چیزی حتی جان دریغ نخواهم کرد. زنده باد ج ا ایران پاینده باد رهبری مرگ بر آل سعود جنایتکار و همه همدستان منظقه ای و اربابان کثیفش.
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    عربستان هم دلواپسه...!!!!! اسرائیل دلواپسه..!!!!!! ترکیه دلواپسه..!!!!!!!!! دلواپسها هم دلواپس هستند..!!!!!!! خلاصه همه دشمنهای داخلی و خارجی ایران دلواپسن!!!!
  • محمدابادان ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    مرگ بر عربستان من گوش به فرمان رهبرم لبیک یا حسین امادهم برای جهاد با ال سعود شیطان
  • ایرانی ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    احسنت! حرف دلم رو زد آقای پناهیان. عزت نباید از بین بره مصلحت و حکمت سر جای خودش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس