کد خبر 517860
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

علمای بحرین ضمن محکومیت اعدام روحانی برجسته عربستان، مسئولیت پیامدهای این جنایت را متوجه مقامات ریاض دانستند.

 به گزارش مشرق، علما و روحانیون بحرینی با صدور بیانیه‌ای، اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستان توسط «آل سعود» را محکوم کردند.

به گزارش وبگاه خبری «مرآة البحرین»، علمای بحرین با بیان اینکه اینگونه اقدامات هرگز نخواهند توانست یک صدای آزاد اندیش را خاموش سازند، اقدام عربستان در اجرای حکم اعدام شیخ نمر را هشداری مبنی بر در راه بودن آینده خطرناک برای امت اسلامی خواندند.

این بیانیه اعدام شیخ نمر و سرکوب علیه مخالفان عربستانی را «اشتباه بزرگ در محاسبات» و «گام برداشتن به سوی آینده نامعلوم» خوانده و تاکید کردند که مخالفان بحرینی نیز شاهد چنین وضعیتی هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینکه گمان برود که این اقدامات، بتوانند ملت‌‌ها را خاموش یا یک صدای آزاد اندیش ... را خفه کنند، توهمی بیش نیست. جرم حضرت شیخ نمر النمر چه بود؟ به چه گناهی کشته شد؟ آیا کسی را کشته یا مرتکب ترور شده و آیا حتی یک نفر هم از او شکایت کرده بود؟.

علمای بحرین تاکید کردند که شیخ نمر تنها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز خواستار  اعمال اصلاحات شده و آشکارا با هر گونه خشونت مخالفت کرده بود. همه مواضع و سخنرانی‌هایش این موضوع را تایید می‌کنند.

علمای بحرین در پایان ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر به عنوان یک نفس بیگناه، تاکید کردند که همه پیامدهای چنین امری بر عهده مقامات عربستان سعودی خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس