نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه اعدام شیخ النمر در راستای توطئه بزرگ آل سعود برای برافروختن آتش فتنه طائفه‌ای در منطقه صورت گرفته است، گفت: احتمال اعدام دیگر بازداشتی‌های سیاسی شیعه در عربستان نیز زیاد است.

به گزارش مشرق، «خلیل مشهدیه» نماینده پارلمان سوریه اقدام رژیم آل سعود در اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعه در عربستان را همسو با سیاست‌های این رژیم در جهان عرب دانست که با حمایت مالی از تروریسم در تحمیل جنگ‌ها علیه ملت‌های عرب و ریختن خون آنها شریک است.

وی افزود: اعدام شیخ النمر به دلیل گرایش‌های ضد دولتی او در عربستان یک جرم و ترور سیاسی نظام‌مندی است که تحت حمایت جامعه بین‌المللی صورت گرفته است.

مشهدیه با اشاره به اینکه رژیم آل سعود با کشتار مخالفان، چهره سفاک خود را در داخل عربستان نیز نشان داده است، گفت: این در حالی است که آل سعود در کشورهای عربی مدعی حمایت از آزادی‌هاست.

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه دیگر جرائم رژیم آل سعود در حق مخالفان عربستانی نیز قابل چشم‌پوشی نیست، گفت: مقامات سعودی پس از متهم کردن شهروندان خود به کفر و الحاد، آنها را به سخت‌ترین مجازات‌ها محکوم می‌کند.
 
وی افزود: رژیم آل سعود گمان می‌کند مخالفت نکردن با حاکمیت و گوش به فرمان آن بودن یک تکلیف دینی است و همه باید تسلیم شده و اقدام این رژیم در ریختن خون ملت‌های عرب و در مقابل فروختن مسائل اساسی همه مسلمانان و در راس آن قضیه فلسطین را بپذیرند.

نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد: جای تعجب است که جامعه بین‌المللی در قبال جنایتی که در راستای دیگر جرائم آل سعود در حق شهروندان غیر وهابی در عربستان قرار گرفته، سکوت اختیار کرده است.

وی افزود: رژیم آل سعود التزام به تکفیر را امری ضروری در عربستان می‌داند و در غیر این صورت شهرودان درجه 2 یا 3 شمرده می‌شوند.

مشهدیه گفت: عدم اعمال فشار جدی برای توقف جنایات رژیم آل سعود، دروغ جامعه بین المللی را که ادعای تمدن و حمایت از آزادی‌ها می‌کند برای همه رسوا خواهد کرد.

نماینده سوری گفت: در قضیه «رائف البدوی» وبلاگ نویس عربستانی، رژیم سعودی تحت فشارهای کانادا و از بیم رویارویی با غرب از اجرای حکم هزار ضربه شلاق صرف نظر کرد، اما در قضیه نجات جان شیخ النمر هیچ فشار جدی از سوی کشورهای غربی صورت نگرفت.

وی افزود: اجرای حکم اعدام روحانی برجسته شیعه در عربستان به این معناست که به سعودی‌ها برای ارتکاب این جنایت چراغ سبز داده شده تا اقدامی تحریک‌آمیز در راستای به اوج رساندن فتنه قومی- مذهبی در منطقه و تامین منافع آمریکا و اسرائیل باشد اما هوشیاری ملت‌های عرب باید بزرگ‌تر از این فتنه سعودی‌ها باشد.

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه جنایت اعدام شیخ النمر تاکیدی مجدد بر سرسپردگی آل سعود به رژیم صهیونیستی و دولت آمریکاست، گفت: عربستان به دنبال تعمیق شکاف بین جوامع اسلامی است.

وی افزود: بنابراین روحانیون دینی و سازمان همکاری اسلامی باید به نقش واقعی خود در رسوایی رژیم آل سعود و انزوای آن عمل کنند، چرا که جهان عربی و اسلام امروز در بوته آزمایش است و گزینه‌های دشواری پیش روی خود دارد.

مشهدیه گفت: جهان اسلام یا باید در برابر سیطره سعودی‌ها بر مقدسات مسلمانان و حیات اسلامی متحد شوند و در برابر حمایت سعودی‌ها و شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس از تروریسم در جهان عرب بایستند یا در نتیجه سکوت و عدم مقابله با آل سعود هر آنچه بر سرش خواهد آمد، پذیرا باشد.

مشهدیه در پایان سخنان خود، تشکیل جبهه اسلامی بزرگی برای مقابله با سیاست‌های سعودی‌ها در حمایت از تروریسم را خواستار شد و گفت: این جبهه باید با تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای برای نجات جان دیگر بازداشتی‌های سیاسی در زندان‌های عربستان اعمال فشار کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود عربستان در حماقتی جدید این بازداشتی‌ها را در جمع تروریست‌ها اعدام کند تا چهره شنیع خود در حمایت از تروریسم را در برابر چشم جهانیان پنهان نگاه دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید رضا رحیمی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    به نظر من اعدام شیخ نمر استارت پروژه شیعه کشی در عربستان هست که استارت خورده ما پشتیبان برادر مسلمان چه شیعه و چه سنی در تمام دنیا هستیم و منتظر فرمان سید علی
  • حمید رضا رحیمی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    به نظر من اعدام شیخ نمر استارت پروژه شیعه کشی در عربستان هست که استارت خورده ما پشتیبان برادر مسلمان چه شیعه و چه سنی در تمام دنیا هستیم و منتظر فرمان سید علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس