کد خبر 516951
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴

مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‎ای اعدام آیت الله شیخ النمر را محکوم و تاکید کرد که قتل وی بدون شک تاثیرات منفی بر صلح و امنیت منطقه‌ای خواهد داشت و باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می شود.

به گزارش مشرق، مجلس اعلای اسلامی عراق به رهبری سید عمار حکیم امروز با صدور بیانیه ای نسبت به اعدام شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعیان عربستان واکنش نشان داد.

در بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق آمده است: جهان اسلام امروز از خبر اعدام شیخ نمر در عربستان غافلگیر شد، این در حالی است که طی ماه های گذشته توجه زیادی به موضوع لغو حکم اعدام وی از سوی مقامات آل سعود داشته است.

در این بیانیه آمده است که آنچه امروز درباره این فاجعه رخ داده است، اهانت به خون علما و جایگاه ویژه آنها در امت و نقض آشکار حقوق بشر است.

مجلس اعلای اسلامی عراق از سازمان همکاری‎های کشورهای اسلامی، موسسه الازهر مصر، سازمان ملل و سازمان بین المللی دفاع از حقوق بشر و همه علمای دین خواست که در این برهه به مسئولیت خود در قبال رژیم عربستان سعودی که می خواهد به بدترین روش های ممکن مشکلات خود را حل کند، عمل کنند.

مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه اعلام کرد که آیت الله النمر عالم دینی بود که اصلاحات سیاسی در کشورش را دنبال می کرد و قتل شیخ نمر، امنیت ملی عربستان سعودی را به مخاطره خواهد انداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس