کد خبر 516781
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی با تاکید بر اینکه مسئولان عربستان نامه وی مبنی بر لغو حکم صادره علیه «شیخ نمر» را بدون پاسخ گذاشتند، گفت: وقتی خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر را شنیدم خیلی متاثر و متاسف شدم و این باورکردنی نیست.

به گزارش مشرق، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، عضو مجمع فقهی مکه و امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفت و گو با تهران نیوز؛ در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان، گفت: وقتی خبر اعدام شیخ نمر را شنیدم خیلی متاثر و متاسف شدم.

وی با بیان اینکه باور نکردنی نیست که اینطوری یک عالم و شخصی را که جمع بزرگی از مردم قبول دارند به این صورت اعدام کنند، اظهار کرد: مصالح عالم اسلام و جان اسلام تقاضا می کرد که مسئولان عربستان باید از این کار صرف نظر می کردند زیرا هم اکنون جان اسلام نیاز به وحدت دارد لذا اعدام شیخ نمر باقر النمر به صلاح اسلام و مسلمین نبود.

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان با تاکید بر اینکه هم اکنون در دنیای اسلام تفرقه و اختلاف بسیار شدیدی وجود دارد و وضعیت منطقه بحرانی است، تصریح کرد: این اقدام عربستان که به این صورت انجام شد به مصلحت نبود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی ضمن اشاره به اینکه مسئولان عربستان نامه وی مبنی بر لغو حکم صادره علیه شیخ نمر باقر النمر را بدون پاسخ گذاشتند، خاطرنشان کرد: اعتقادمان این بود و خیال می کردیم چون نامه هایی از جاهای مختلف نوشته شده بود، این نامه را نیز در راستای مصلحت اسلام مدنظر قرار می دهند که متاسفانه جوابی به نامه ندادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    باید برادران اهل سنت این مسله را دریافته باشند که این وهابیت عربستان بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند و هیچ سنخیتی با اسلام ندارند و تمام کارها و اهدافشان در اختیار غرب استعمارگر و ضد اسلام و رژیم صهیونیستی است که با اعدام بزرگانی از جهان اسلام همچون ایت الله شیخ نمر ماهیت صهیونیستی بودنشان را اشکارتر کرد اکنون باید معنی اسلام ناب محمدی و بصیرت را درک کنند.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    نکات جالبي در حرف هاش هست ميگه الان به مصلحت نبود که اگه به جمله اش دقت کنيد يعني انجام اين کار ايراد نداره ولي الان زمان مناسبي نبود .
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    مرگ بر ال سعود مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر امریکا
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    خدایا تورو به حق محمد مصطفی صل الله حضرت مهدی رو بفرست تاا ایننقدر مسلمان کشی نشه امین
  • ذالفقار ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    چرا مفتی وهابی جناب عبدالحمید این جنایت حاکمان وهابی خوک صفت ریاض را بعنوان جنایت معرفی و آن را محکوم نکرد. جناب عبدالحمید! فقط یک اظهار تاسف و تاثّر کافیه و مشکل را حل میکند؟ حال بماند که در خرده فرمایش خود گفته اید هم اکنون جهان اسلام وضعیت بحرانی داره صلاح نبود و خیلی تفسیرهای به همراه دارد!! جناب عبدالحمید به آخرت و روز عُقبی فکر کن
  • وحید ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    آقایان این را بدانید ما با اهل سنّت حقیقی ایران و سایر کشورها وحدت داریم امّا دشمنِ خونی وهابی ها و داعش و جبهه النصره هستیم. ما به هیچ وجه وهابی های کشور عربستان را مسلمان نمی دانیم؛ هیچ فرقی میان وهابی ها و تکفیرها با کلابِ جهنّم نیست؛ آنها و صهیونیست ها از یک نطفه ی ناپاک هستند و انشاءالله از صفحه ی گیتی با فضاحت پاک خواهند شد.
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    چرا مولوی عبدالحمید این اقدام ناجوانمردانه و غیر انسانی را محکوم نمی کند ؟
  • بسیجی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    امثال شما کوته فکر ها هستید که بین تسنن و تشیع اختلاف ایجاد میکنین
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    1 0
    به اين بنده خدا چه ربطي داره كارهاي سعودي ها !؟ من خودم به چشم ديدم سعودي ها حتى علماي سلفي غير سعودي رو قبول ندارند و بعضا به أونها بي احترامي مي كنند چه برسه به اين اقا كه ايرانيه
  • افشین تهران ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    1 0
    ما رفتار وهابیها را با اهل سنت یکی نمیدانیم و وحدت خود با هموطنان اهل سنت را حفظ خواهیم کرد و از جناب مفتی بیشتر انتظار میرفت تا اینکه به یک اظهار تاسف بسنده کنند.
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    1 0
    برداشتت غرض ورزانه بود
  • saadat ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    1 0
    نباید از او توقع داشته باشیم که این جنایت را به شدت محکوم کند چون به هر حال او نیز رابطه خوبی با عربستان دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس