کد خبر 516573
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

عضو فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: اعتیاد زنان هزار برابر مخرب تر از اعتیاد مردان است و بر روی نسل‌های بعدی نیز تاثیر بدی می‌گذارد.

به گزارش مشرق، سكینه عمرانی عضو فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنگ خطر مصرف مواد مخدر صنعتی و محرك‌ها بویژه میان دختران جوان در جامعه به صدا در آمده است.

وی با اشاره به نشست‌های متعدد فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با سازمان‌های مختلف از جمله كمیته امداد، بهزیستی و... گفت: یكی از مهم ترین مواردی كه در این نشست‌ها به آن پرداخته می‌شود، اعتیاد به مصرف مواد مخدر زنان و پیامدهای ناشی از آن است، در حال حاضر مواد مخدر به شكل های مختلف و متنوع با ظاهری فریبنده در برخی محفل‌های زنانه توزیع می‌شود و مصرف‌كنندگان از عوارض شوم آن بی خبرند.

عمرانی افزایش اعتیاد زنان در جامعه ایرانی - اسلامی دردناك دانست وتصریح كرد: باید درباره مقابله با شیوع اعتیاد در زنان با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی، نقشه راهی تهیه و در اختیار نهادها قرار گیرد.

به گفته عضو فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اتخاذ برنامه‌ها و سیاست‌هایی باید زنان فرهیخته برای ورود به عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حمایت شوند و بدین طریق از ایجاد سرخوردگی در زنان جامعه و روی آوردن آن ها به آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه اعتیاد ممانعت به عمل آورد.

عمرانی افزود: باید برنامه‌هایی اتخاذ شود زمانی که شاخص‌های اجتماعی بهبود یابند دیگر بحث زنانه‌شدن بسیاری از آسیب‌ها هم از بین می‌رود و از آمار اعتیاد زنان به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

 وی بیان كرد: بخش دولتی و غیردولتی در توان‌افزایی زنان در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید تلاش مضاعف کنند و مهارت‌های لازم را برای زندگی در شرایط فعلی جهانی و جامعه برای زنان فراهم کنند.

عمرانی تاكید كرد: باید عوامل اجتماعی که در گرایش زنان به سمت اعتیاد موثر هستند، به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم و با رصد تمام جوانب آن به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته عضو فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی بررسی جامع این موضوع و آسیب‌شناسی آن می‌تواند در رفع این معضل بسیار موثر باشد.

عمرانی همچنین؛ مطالعه و بررسی و تعیین سیاست‌های راهبردی در حوزه اعتیاد زنان و مطالعه و ارزیابی مستمر و دوره‌ای در خصوص وضعیت زنان و خانواده‌های آسیب‌دیده از جرائم مرتبط با موادمخدر و روان‌گردان‌ها، تقویت و گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی با رویكرد مبانی دینی به‌منظور مصون‌سازی و صیانت از سلامت زنان و دختران سالم و در معرض خطر موادمخدر و روان‌گردان‌ها و اعتیاد به آن‌ها، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌های دستگاه‌های متولی دولتی و غیردولتی در برنامه‌های ویژه زنان و خانواده و تلاش در جهت ارتقاء كیفی فعالیت‌های آنان را از اقدامات پیشگیرانه با اعتیاد عنوان كرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس