کد خبر 511794
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: بانوان مورد بیشترین سوء استفاده درزمینه حمل مواد مخدر قرار می گیرند و معتادان زنان در سن کم نیز قابل توجه است.

به گزارش مشرق، محمدعلی نصرتی عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در مقایسه با دیگر استان‌ها در مبارزه با مواد مخدر جلوتر هستیم، اظهار داشت: این موفقیت در سایه همراهی و اتحاد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حاصل شده ولی متاسفانه برخی برنامه‌های پخش شده از صدا و سیما مناسب نبوده و در مردم ایجاد بی‌اعتمادی می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر 2 هزار نفر در مرکز ماده 16 و 15 استان پذیرش شده و تلاش داریم تا حتی یک نفر معتاد بی‌خانمان و محل خواب در استان وجود نداشته باشد و معتادان دارای ایدز و هپاتیت نیز در بیمارستان یا مراکز مربوطه بستری و نگهداری می‌شوند.

وی تاکید کرد: به سمت جامعه مدرن در حال حرکت هستیم و آینده درمان معتادان به سمت روش‌های نوین حرکت می‌کند و درمان ژنتیکی و مغزی در اولویت بوده و روش‌های اجباری در مراحل آخر قرار دارد.

نصرتی بیان کرد: به سمت حرکت‌های تخصصی و غربالگری در حوزه درمانی حرکت کرده و توجه به غربالگری و مداخله‌های برنامه‌های مشاوره‌ای و دیگر برنامه‌ها وجود دارد و در این میان مداخله زودرس و آموزش مهارت‌های اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار داشت: قدم‌های علمی‌تر، تخصصی‌تر و سازماندهی شده‌تر در زمینه مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار دارد و باید سمتی حرکت کنیم که معتادان در خانه و محل کار خود درمان شوند اما در حال حاضر جامعه را باید از شر این مسائل و مشکلات رها کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش اعتیاد در میان بانوان نگران کننده است، گفت: باید به این زمینه به صورت کارشناسی وارد شد و جایگاه خانواده در مورد مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد و همایش‌های تخصصی توسط امور بانوان و خانواده برگزار شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بانوان مورد بیشترین سوء استفاده در زمینه حمل مواد مخدر قرار می‌گیرند و معتادان زنان در سن کم نیز قابل توجه است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هما ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    خدابگم چکارشون کنه این معتادان انگل رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس