روز گذشته ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با استقبال خوب مردم، سومین روز را هم پشت‌سر گذاشت. سومین روزی که حاشیه‌هایی هم داشت.

گروه فرهنگی مشرق- روز گذشته سومین روز برگزاری جشنواره مردمی عمار بود. جشنواره‌ای که مخاطبانش به‌صورت چشمگیری درحال افزایش است.

 نماز جمعه؛ آغاز یک روز خوب برای جشنواره

روز سوم جشنواره مردمی عمار جمعه بود و طبق قاعده در زمان نماز جمعه فیلمی اکران نمی‌شود، لذا اکران های جشنواره از ساعت 14 با نماهنگ بانوی بارانی در فلسطین1 آغازشد.

پای وزارت خارجه به جشنواره عمار باز شد/ مستند «پشت صحنه» پله‌های سینما را هم پر کرد


کلهر آمد دهقانپور نیامد و دوباره بحث تکراری سالن های خلوت

بعد از ظهر جمعه ها کلا انگار مردم حس و حال  فیلم دیدن ندارند، حالا فکر کنید بخواهید در این زمان  تشریف ببرید داخل فلسطین3 و  پای میزگردی با موضوع «آسیب شناسی آموزش سینما» و سخنرانی مهدی کلهر و حمید دهقان بنشینید و تازه آخرش آنقدر ذوق داشته باشید که سوال هم بپرسید. بهرحال میزگرد برگزار  شد ولی حمید دهقانپور نیامد و صندلی خالیش بد جوری تا انتها توی ذوق میزد، کلهر در مورد فرم و فرمالیست ها و ... صحبت کرد و در انتها او به سوالات پاسخ داد و محمدصادق باطنی مجری کارشناس میزگرد، نقدها درباره عدم حمایت لازم و کافی از جشنواه را شنید و توضیحاتی داد.


ظرفیت نمازخانه همینه، اعتراض نکنید لطفا

دمادم زمان اذان مغرب حضور مخاطبان در جشنواره تازه گل می‌کند و انگار مردم تازه حال فیلم دیدن پیدا میکنند و یکدفعه همه میخواهند در زمان استراحت بین فیلم ها نماز اول وقت بخوانند. شاید روی همین حساب هم بعضی‌ها گله داشتند که چرا نمازخانه سینما فلسطین اینقدر کوچیک است؟
 اگرچه ظرفیت محدود نمازخانه ارتباطی به دبیرخانه جشنواره ندارد اما واقعا مخاطبینی که پای بند به نماز اول وقت هستند میتوانند عرض خیابان روبروی سینما را طی کرده و در مسجد مقابل سینما نماز را بجا آورده و دوباره برای دیدن فیلم ها بازگردند.

مستند «پشت صحنه» پله های سینما را هم پر کرد

پای وزارت خارجه به جشنواره عمار باز شد/ مستند «پشت صحنه» پله‌های سینما را هم پر کرد

امروز مستند «پشت صحنه» که به روایت بحران جنسی در جامعه ایران می پردازد باحضور دکتر ابراهیم فیاض، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، ابوالفضل اقبالی، سردبیر نشریه حوره و کارشناس مطالعات زنان و تورج کلانتری در ساعت 18 و در فلسطین2 نمایش داده شد، انگار تبلیغات پیش از اکران جواب داده بود و استقبال جمعیت به قدری بود که برخی مخاطبان مجبور شدند روی پله ها فیلم را ببینند، البته خیلی هم بد نگذشت و در بخش های مختلفی خندیدند و کف زدند مستند روایت غمناکی دارد اما انگار ما ایرانی ها عادت کرده ایم به بحران هایمان بخندیم و آنها را جدی نگیریم.

پای وزارت خارجه به جشنواره عمار باز شد

پای وزارت خارجه به جشنواره عمار باز شد/ مستند «پشت صحنه» پله‌های سینما را هم پر کرد


از تلویزیون که او را میبینید این قدر جذاب نشان نمیدهد اما وقتی از نزدیک، امیر عبدالهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه را میبینی خیلی بیشتر تحت تاثیر قرار میگیری، درست نفهمیدم دکتر برا دیدن کدام فیلم به جشنواره عمار آمده بود اما کاتالوگ به‌دست جشنواره را رصد می کرد، محسن مومنی شریف هم مثل همیشه در جشنواره حاضر بود.

تا آمدن احمد و سرباز واهیک در روز اول سال نو مسیحی

پای وزارت خارجه به جشنواره عمار باز شد/ مستند «پشت صحنه» پله‌های سینما را هم پر کرد

این سه اثر هرکدام شرایط خاصی داشتند، فیلم سینمای«تا آمدن احمد» سال گذشته در جشنواره فیلم فجر بود و امروز هم در جشنواره عمار اکران شد، سر و شکل بدی نداشت اما داستانش از همان ابتدا لو می‌رود. مستند خوب دیگر امروز «سرباز واهیک» بود، داستان سرباز شهید مسیحی که سال گذشته در عید مسیحیان و ارامنه از تلویزیون پخش شده بود، اینکه عماری ها این مستند را اول ژانویه اکران کردند هم کار خوبی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    باید جشنواره خوبی باشه. وقت ندارم برم ببینم متاسفانه
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    اقا پوشش رسانه ای بدید. ممنون
  • لیلا ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    پشت صحنه رو میخوام حتما ببینم
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    خب برو ببین. دیگه نظر گذاشتنت برای چیه؟؟
  • از طرف مشرق ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    قربان شما!
  • بیوک ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    ندیدی و میگی خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بیات ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    از این مدل جشنواره ها خوبه که برگزار بشه. جدا به هنر مملکت کمک می کنه
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    بیشتر از حاشیه ها بنویس. جالبه جدا
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    جشنواره عکس هم بذارید، برای ما که علاقه ای به فیلم نداریم.
  • بیژن ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    کدوم سینما ها برگزار میشه؟ فقط تهرانه؟
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    زمان برگزاری جشنواره عمار اصلا مناسب نیست دقیق وسط امتحانات دانشجویان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس