کد خبر 516375
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱

یک پورتال خبری روسی اعلام کرد: روسیه با عملیات هوایی موفق در سوریه پروژه خلافت گروه تروریستی داعش را که از طرف سازمان های اطلاعاتی غربی طراحی شده بود، دفن کرد.

به گزارش مشرق، پورتال خبری «نیشن نیوز» روز جمعه در جمع بندی 90 روز عملیات هوایی روسیه در علیه گروه های تروریستی به ویژه داعش در سوریه نوشت: سازمان های اطلاعاتی غربی- عربی برای داعش نقشه های بزرگی طراحی کرده بودند و می بایست مناطق وسیعی از کشور های خاورمیانه را اشغال و در به اصطلاح خلافت خود، حکومتی قرون وسطایی ایجاد می کرد.

اما روسیه در شرایطی که مدت چندانی به مقاومت سوریه نمانده و نیروی این کشور تحت ضربات تروریست ها رو به تحلیل می رفت در شرایط بحرانی به درخواست دمشق روز سی ام سپتامبر عملیات هوایی خود را با پنجاه فروند بالگرد و هواپیمای نظامی شروع کرد.

پورتال خبری روسیه نوشت: روسیه در مدت زمان بسیار کوتاه نیروی خود را به سوریه منتقل کرد و یک گروه هوافضای بزرگ در این کشور مستقر کرد که برای نخستین بار در تاریخ معاصر روسیه انجام می گیرد و نشانه سطح بالای مهارت ارتش روسیه است.

«نیشن نیوز» نوشت: در پایگاه حمیمم سوریه جنگنده ها و بمب افکن های سوخو مستقر شده اند و بالگردهای نظامی هم مسئولیت دفاع از این پایگاه در برابر حملات احتمالی را برعهده دارند.

در گزارش این رسانه گفته شده است، عملیات روسیه بسیار موفق بوده و در طول 90 روز بیش از 5240 پرواز رزمی صورت گرفته و نزدیک به 9 هزار مرکز تروریست ها هدف قرار گرفته و نابود شده است.

بطور میانگین روزانه 145 پرواز رزمی انجام می گیرد و هواپیماهای روسی بطور شبانه روزی به حمله به مراکز تروریست ها می پردازند.

روسیه در این مدت از دریا و هوا با موشک های بالدار مراکز تروریست ها را در مناطق مختلف سوریه نابود کرده است به طوری که گروه داعش که تا تابستان گذشته به حملات گسترده و پیشروی در مناطق مختلف سوریه می پرداخت و در بیشتر موارد به پیروزی دست می یافت هم اکنون بطور کامل زمینگیر شده و بسیاری از اعضای خود را به کشورهای همسایه منتقل می کند تا بطور کامل به هلاکت نرسند.

پورتال خبری روسی نوشت: در این مدت روسیه دو بار از پشت ضربه خورد مورد اول هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینا هدف قرار گرفت و 224 مسافر و خدمه آن کشته شدند و تروریست های داعشی مسئولیت انفجار هواپیما را برعهده گرفتند.

ترکیه نیز که منافع خود را در سوریه در خطر دیده بود روز 24 نوامبر با چند جنگنده به یک بمب افکن سوخو-24 روسی در حریم هوایی سوریه حمله کرده و آن را در حالی که از یک پرواز عملیاتی بازمی گشت سرنگون کرد.

پورتال خبری «نیشن نیوز» همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای عضو ناتو هم بارها روسیه را به بمباران مواضع گروه های میانه روی سوری متهم کردند در حالی که این گروه های مسلح ازجمله احرار الشام با انجام اعمال تروریستی هیچ فرقی با داعش ندارند و سازمان های اطلاعاتی غربی این گروه ها را برای سرنگونی حکومت سوریه به تسلیحات پیشرفته مجهز و تقویت کرده اند.

در پایان گزارش گفته شد که با وجود تمامی اقدامات ضدروسی، نیروی هوافضای روسیه در سوریه موفق عمل کرده است بطوری که حتی رسانه های آمریکایی هم شروع به اعتراف به این واقعیت کرده اند و این موضوع سران کشورهای غربی به ویژه اوباما را به شدت ناراحت و در وضعیت دشوار قرار داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    دم پوتین گرم خاک بر سر کشورهای مرتجع عرب ووهابیون کثیف مثل ملک سلمان کفتار واردوغان پاچه خور اسرائیلی
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    مرگ بر داعش
  • علی ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    به امید خدای حسین و زینب شاهد نابودی کفر وهابیون خواهیم بود! الهی آمین
  • یک ایرانی ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    اقدام روسیه قابل تمجید و تحسین است
  • ایرانی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    با یه همت دیگه ادعای خلافت عثمانی کری ترکها را در عراق وسوریه وبقیه منطقه را جمع کنید
  • اسفندیار ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    یا محمود یرسل الیهم الصاروخ تدفنوا
  • ممهد ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    هیتلر را هم روسیه شکست داد
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    جو گیر نشید اینجوری نمی مونه روسیه به اسم مبارزه با داعش داره مخالفان اسد را هدف قرار میده ولی سوریه دامیست برای روسیه که در آن غرق خواهد شد میگید نه کمی صبر نمایید .
  • ناشناس ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    ایول ایول داش پوتین ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس