کد خبر 518560
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

ارتش مصر در دو روز گذشته 61 تن از عناصر تکفیری را به هلاکت رساند و 10 نفر را دستگیر کرد.

به گزارش مشرق، 32 تن از عناصر تکفیری روز گذشته به هلاکت رسیدند که به این ترتیب با گذشت 2 روز از اجرای عملیات موسوم به "حق الشهید" در شمال و مرکز سینا 61 تکفیری توسط ارتش نابود شده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر امروز سه شنبه گفت: نیروهای ارتش با پشتیبانی پلیس شهری و نیروی هوایی عملیات پاکسازی مناطق فعالیت تروریست ها را در شمال و مرکز سینا ادامه می دهد.

نتیجه عملیات روز دوشنبه در اطراف شهرهای العریش، شیخ زوید و رفح و برخی مناطق کوهستانی در مرکز سینا به هلاکت رسیدن 32 نفر از تروریست ها بود که در تبادل آتش با نیروهای حاضر در ایست و بازرسی رخ داد.

6 نفر مظنون نیز در عملیات امروز بازداشت شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر در بیانیه دیروز دوشنبه از هلاکت 29 تکفیری و دستگیری 4 مظنون در عملیات پاکسازی نزدیک مرزهای سرزمین های اشغالی و باریکه غزه خبر داده بود.

ارتش مصر از چند ماه پیش عملیات نظامی گسترده ای در مناطق رفح، شیخ زوید و العریش واقع در شمال صحرای سینا برای نابودکردن گروه های تروریستی آغاز کرده است.

از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین مصردر سال 2013، که برخاسته از اخوان المسلمین بود، حملات تروریستی ضد نیروهای پلیس و ارتش مصرافزایش قاتبل توجهی یافته است.

تاکنون صدها نظامی مصری در حملات افراد مسلح در شبه جزیره سینا کشته شده اند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس