سرکرده کل احرار الشام در بیانیه‌ای، از تغییر در فرماندهی داخلی این گروه تروریستی به دنبال شکست‌های اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، «مهندس المصری» سرکرده «حرکة احرار الشام» دیروز از انجام تغییراتی در فرماندهی این گروه در منطقه حلب خبر داد.

این در حالی است که یکی از سرکرده‌های این گروه تروریستی در ریف ادلب واقع در شمال غربی سوریه کشته شده‌است.

روزنامه «الحیات» چاپ لندن گزارش داد: مهندس المصری که از هفته‌ها قبل به عنوان جانشین «هشام الشیخ» انتخاب شده است،‌در بیانیه‌ای اعلام کرده است بنا به اختیارات فرمانده احرار الشام در آیین نامه داخلی گروه، «ابو یوسف المهاجر» را به عنوان فرمانده منطقه حلب و ریف آن از سمت خود برکنار و «محمد الشامی» (ابوعبد الرحمن) را به عنوان فرمانده منطقه مذکور انتخاب کرده‌ است.

مهندس المصری همچنین فرمانده جدید را مکلف کرده است طی 6 ماه برنامه‌های کاری خود را در ریف حلب ارائه کند.

از سوی دیگر، فعالان مخالف سوریه دیروز اعلام کردند «عبد القادر خالد الضبعان» ( ملقب به ابو تمیم) به دنبال انفجار بمبی در خودروی خود در «جرجناز» واقع در جنوب «ادلب» کشته شده‌است.

سایت «کلنا شرکاء» وابسته به معارضان در این رابطه نوشت: سریال ترورها هر روز تکرار می‌شود و فرماندهان بارز گروه‌های انقلابی کشته می‌شوند و قاتل هنوز مجهول است؛ این اولین و آخرین باری نیست که فرمانده احرار الشام ترور در معرض ترور قرار می گیرند.

این سایت معارض نوشت: «حسام سلامه» فرمانده نظامی احرار الشام برای چهارمین بار متوالی در معرض حمله نافرجام در ریف ادلب قرار گرفت و افراد ناشناس ماه نوامبر گذشته، «ابو الفاروق» فرمانده گردان «عمر الفاروق» را با انفجار بمب کاشته شده در مسیر خودروی وی ترور کردند.

از سوی دیگر، «ابو راتب» سرکرده احرار الشام حمص دو روز پیش اقدام به متحد کردن گروه‌ها کرده و از افراد مؤثر در این گروه توریستی خواسته برای نشست گروه‌های بزرگ فراخوانی کنند.

با شروع حملات هوایی روسیه از چند ماه پیش و پیشروی های ارتش سوریه در نقاط مختلف این کشور از جمله ریف حلب، شکاف در بین صفوف تروریست‌ها ایجاد شده و بسیاری از سرکرده‌های داعش از این گروه جدا شده‌اند.

از سوی دیگر، «کریم عماره» از سرکردگان گروه تروریستی داعش که توسط کُردهای سوریه زندانی شده در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «اسپوتنیک» اعلام کرد: «ترکیه از جنگجویان داعش به شدت حمایت می‌کند و کمک زیادی به استخدام و جذب اعضای جدید برای داعش می‌کند.».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس