کد خبر 515619
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

دولت روسیه در ادامه تنش‌های این کشور با ترکیه بر سر سرنگونی سوخو ۲۴ در سوریه، اقدامات تنبیهی اقتصادی تازه‌ای علیه آنکارا اتخاذ کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌ها بین مسکو و آنکارا بر سر سرنگونی سوخو 24، روسیه تحریم‌های جدید علیه ترکیه اعمال کرد.

ماه گذشته بود که ترکیه یک فروند سوخو 24 روسیه را در مرز سوریه سرنگون کرد؛ اقدامی که آنکارا مدعی شده به منظور حفاظت از حریم هوایی‌اش صورت گرفته اما مسکو تاکید کرده که جنگنده روس در حریم هوایی سوریه بود. از آن زمان روسیه علاوه بر حملات لفظی، گام‌هایی را نیز برای تشدید فشار بر ترکیه در پیش گرفته است.

روز دوشنبه هفته جاری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با صدور حکمی، قانون تحریم‌های ضدترکیه را که قرار است از ابتدای سال 2016 اجرایی شود، تشدید کرد.

بر این اساس، شرکت‌‌های ترکیه‌ای یا شرکت‌های تحت مالکیت اتباع ترکیه که در زمینه فهرست مشخصی از صنایع فعالیت می‌کنند، از حضور در خاک روسیه منع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امروز چهارشنبه نخست‌وزیر روسیه حکمی را امضا و به هیات وزیران ابلاغ کرده که بر اساس آن تدابیر تنبیهی اقتصادی علیه ترکیه از اول ژانویه سال 2016 اعمال می‌شود.

در حکم دیمیتری مدودف آمده است: «با امضای این حکم، ما تصویب کردیم که لیستی از خدمات مشخص که توسط سازمانهای تحت صلاحیت قانونی جمهوری ترکیه در خاک روسیه تامین می‌شده و همچنین خدماتی سازمان‌های کنترل شده توسط شهروندان جمهوری ترکیه و یا سازمان‌های تحت نظر آن را از اول ژانویه 2016 ممنوع شده است».

در فرمان مذکور ارائه خدمات و سرویس‌دهی آژانس‌های گردشگری ترکیه، هتل‌ها و شرکت‌هایی ارائه دهنده خدمات به مهمانان در روسیه ممنوع شده و همچنین فعالیت‌ها در حوزه ساخت  ساز،‌ معماری و صنعت چوب ممنوع شده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فریدون ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    هرکاری با این بی ریشه های جنایتکار در ترکیه بکنن هم کم کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس