وزیر خارجه روسیه رفتار گستاخانه ترکیه با عراق را نتیجۀ سرکشی و خودبرتربینی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا ارزیابی کرد.

لاوروف: خودکامگی آمریکا الگوی خودسری‌های ترکیه است به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف در گفت و گوی تلویزیونی گفت بسیاری از کشورهای ملحق شده به ائتلاف بین المللی ضد داعش که توسط واشنگتن تشکیل شد از جمله کشورهای اروپایی که عضو ناتو نیز هستند ترجیح دادند به شورای امنیت مراجعه کنند و از چارچوب قانون بین المللی خارج نشوند.

وی افزود: اما آمریکا به این موضوع تن نداد و با مطرح کردن این ادعا که سوریه تحت سلطۀ دیکتاتوری است که آخرین روزهای حکومت را سپری می کند به خود اجازه داد این کشور را بمباران کند بدون آن که از کسی اجازه بگیرد.

لاوروف افزود: ترک ها نیز در زمان حاضر با ادبیاتی مشابه آمریکا سخن می گویند و اگر خودسری های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نبود، ترکیه هم امروز به خود اجازه نمی داد دست به این اقدامات بزند.

وزیر خارجه روسیه گفت ترکیه مدعی است در عراق کارشناسانی دارد که تانک هایش را برای حمایت از آنها فرستاده و به حاکمیت عراق احترام می گذارد، این نشان دهنده خودسری ترکیه است که علی رغم درخواست مکرر دولت عراق برای عقب نشینی نیروهای ترک، آنکارا حضور تانک هایش را در جهت تقویت حاکمیت بغداد توصیف می کند.

یک گروه از نظامیان ترکیه به همراه تانک و سایر تجهیزات اواسط آذرماه امسال بدون اجازه بغداد وارد منطقه بعشیقه در شمال عراق شدند و آنکارا تاکنون به درخواست های مکررعراق و محافل بین المللی برای ترکه منطقه شمال عراق  توجه نکرده  است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس