کد خبر 515295
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش ۰.۶ درصدی در جلسه قبلی، امروز با تغییری اندک به رقم ۱۰۷۰ دلار و ۵ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که کاهش بی رحمانه قیمت نفت، تقاضا برای فلز زرد را که همواره به عنوان مانعی در برابر تورم تلقی می شود کاهش داده است، قیمت طلا امروز نتوانسته افت قیمت های جلسه قبلی را جبران کند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.6 درصدی در جلسه قبلی، امروز با تغییری اندک به رقم 1070 دلار و 5 سنت رسید. حجم معاملات در آخرین هفته معاملاتی سال پایین است.
در غیاب تقاضاهای تجاری قوی و پایین بودن نقدینگی، طلا احتمالا در بقیه روزهای هفته نیز نوسان چندانی نخواهد داشت و صرفا دنباله روی بازارهای نفت و ارز خواهد بود.
ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «در کوتاه مدت فلز زرد احتمالا به دلیل نزدیک شدن به پایان سال، نوسان چندانی نخواهد داشت.»
قیمت فلز زرد روز دوشنبه همزمان با کاهش بیش از 3 درصدی قیمت نفت به شدت کاهش یافت.
با توجه به اینکه طلا همواره مانعی در برابر تورم ناشی از قیمت بالای نفت مورد استفاده قرار می گیرد، با افت قیمت نفت تقاضا برای طلا نیز کاهش می یابد.
افت قیمت نفت هرگونه افزایش قیمتی را که فلز زرد می توانست در نتیجه افت ارزش دلار تجربه کند، خنثی کرده است.
ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای مهم جهان روز دوشنبه به پاین ترین رقم بیش از یک هفته اخیر رسید. کاهش ارزش دلار، طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر می سازد.
قیمت طلا با نزدیک به 10 درصد کاهش در سال جاری، در مسیر ثبت سومین سال کاهشی خود قرار دارد. روند 12 ساله رشد مداوم قیمت طلا در سال 2013 خاتمه یافت.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا  روز دوشنبه 0.18 درصد کاهش یافت و به 643.56 تن رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم 7 سال اخیر نداشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    تو ایران گرون میشه چون تو ایران همه چی برعکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس