کد خبر 516125
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲

عضو اتاق بازرگانی با اعلام اینکه دولت روحانی تدبیر کرد ولی امیدهایش محقق نشد، گفت: دولت باید با مدیریت، ریال‌ها و دلارهایی که در خانه‌ها پنهان‌شده را به سمت کار و ایجاد اشتغال سوق دهد.

به گزارش مشرق، اسدالله عسگراولادی با بیان اینکه اگر برنامه ششم توسعه هم قرار است مانند برنامه چهارم و پنجم باشد، بهتر است که اصلاً برنامه نداشته باشیم، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه اولویت اول باید با سرمایه‌گذاری و اشتغال باشد.

وی افزود: دولت آقای روحانی تمام تدبیرها را به کار گرفته و خیلی تلاش و زحمت کشیدند، ولی امیدهایش به نتیجه نرسیده است. باید اشتغال ایجاد شود، سرمایه‌گذاری داخلی شکل بگیرد و اقتصاد مقاومتی که رهبری بر آن توصیه دارند، اجرایی و ارتباط بین‌المللی کشور برقرار شود.

عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: پس اندازه‌ها باید به سمت سرمایه گذاری برود و دولت باید پس‌اندازهای مردم را جمع و برای سرمایه‌گذاری در صنایع متوسط و کوچک که اشتغال‌زا است، استفاده کند.

عسگراولادی با اشاره به اینکه در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه گذشته برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد ضعیف بود، اظهار کرد: خیلی نیاز به خارج نداریم و نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم، البته اگر خارجی‌ها به کشور بیایند خوب است، اما آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و سود به ایران خواهند آمد و دلشان برای ما نسوخته است.

وی تصریح کرد: خارجی‌ها می‌توانند در معادن، انرژی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوییم، اما خیلی به آن‌ها امید نداریم و باید روی پای خود بایستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اگر خارجی‌ها نیامدند باید روی سرمایه‌های داخلی تکیه کنیم؛ ما سرمایه زیادی در داخل کشور داریم و دولت باید ریال‌ها و ارزهایی که در خانه‌ها است را با مدیریت صحیح بیرون کشیده و به آن را به سمت کار و ایجاد اشتغال ببرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    باید روند افازیش قیمت دلار پایان یابد و به سمت کاهش برود تا مردم (احتمالا سرمایدار ها منظورست!) که سرمایه هایشان برای حفظ ارزش، تبدیل به دلار کردن وارد بازار کنند.
  • ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    البته اگرف برجام به خوبی اجرا شود و تحریمهیا بانکی و تجاری برداشته شود، رونق اقتصادی روی دهدف سرمایه دارها دوباره دلارها یشان وارد بزار خواند کرد. امیدوار باشیم کشور از رکود خارج شود زودتر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس