رسانه اکوادوری «ال اونیورسو» گزارش داد که رژیم صهیونیستی، برزیل را برای پذیرش سفیر این رژیم تحت فشار قرار داده است و عنوان کرده که عدم پذیرش سفیرمان در برزیل بحرانی دیپلماتیک را رقم می‌زند.

به گزارش مشرق به نقل از «ال اونیورسو»، رژیم صهیونیستی، برزیل را برای پذیرش «دنی دایان» سفیر پیشنهادی این رژیم تحت فشار قرار داد و تهدید کرد در صورتی که برزیل «دایان» را به عنوان سفیر این رژیم در «برازیلیا» (پایتخت برزیل) نپذیرد، این موضوع می‌تواند سبب ایجاد یک بحران دیپلماتیک بین دو کشور شود.

«زیپی هوتوولی» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: اسرائیل قصد ندارد شخص دیگری را جایگزین «دایان» کند و اگر وی مورد پذیرش برزیل قرار نگیرد، ما در سطح نفر دوم سفارت در «برازیلیا» حضور خواهیم داشت.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشته است که یک سفیر اسرائیلی به علت مواضع ایدئولوژیک خود در کشور میزبان پذیرفته نشود.

معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه تصریح کرد: برزیلی‌ها نمی‌توانند «دایان» را تنها به خاطر اقدامات استعمارگرانه وی رد کنند و احتمالا تأخیر صورت گرفته در پذیرش وی به بحران سیاسی حال حاضر این کشور مربوط می‌شود.

«هوتوولی» همچنین خاطرنشان کرد: من امروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و برخی مقامات بلندپایه دیگر برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه خواهم داد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر شرایط به همین ترتیب ادامه داشته باشد، اسرائیل اهرم‌های فشار خود از جمله رسانه‌های ارتباط جمعی را به کار خواهد بست.

در ماه سپتامبر (شهریور)، «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل با ارسال نامه اعتراض‌آمیزی به مقامات رژیم صهیونیستی، از پیشنهاد انتصاب رئیس سابق شورای «یشا» به عنوان سفیر این رژیم در برزیل انتقاد کرد.

اواخر ماه آگوست (مرداد) نیز برخی جنبش‌های اجتماعی و تعدادی از نمایندگان مجلس برزیل با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور، پیشنهاد انتصاب «دایان» به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را محکوم کرده و وی را به تخطی از قوانین بین‌المللی و زیر پا گذاشتن حقوق جامعه فلسطینی متهم کردند.

«دنی دایان» 59 ساله یکی از دیپلمات‌های رژیم اشغالگر اسرائیل است که در بین سال های 2007 تا 2013 ریاست شورای «یشا» را بر عهده داشته است؛ وی در چارچوب این شورا به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در «نوار باختری رود اردن» پرداخته است.

از سال 1967 (1346) بیش از 500 هزار اسرائیلی در 120 شهرک غیرقانونی که از آغاز اشغال فلسطین در «نوار باختری رود اردن» و «قدس» ساخته شده است، ساکن هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تازه مسلمان گینه بیسائویی تبعه ی جزایر سلیمان مقیم گاها بوتسونوا و بیشتر در ایران علی الخصوص زمستان ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    یه سوال چرا نسل دوم (البته ششم برای اولین صهیونیست ها) هنوز همون آرمانگرایی اسرائیل رو دارند ؟ قاعدتا باید روشنفکر تر و معتدل تر می شدند ولی در دولت جدید همه جوان بعضا خانم و گاها خیلی تند رو بودند کسی می دونه چرا نسل جوون اینها اینطوریه و ما ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس