سرکردگان رژیم صهیونیستی گرچه در دو روز گذشته تهدیداتی را برای منصرف کردن حزب‌الله از واکنش به ترور سمیر قنطار مطرح می‌کردند، اما با سخنرانی نصرالله بار دیگر در سکوت و خاموشی فرو رفتند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، رژیم صهیونیستی بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت سمیر قنطار سردار اسرای لبنانی به دست رژیم صهیونیستی در حالتی از شوک و تزلزل قرار گرفت. نصرالله در این سخنرانی بار دیگر تعهد خود را به واکنش به این ترور تحت هر هزینه‌ای اعلام کرد، به همین علت بود که مقامات اسرائیلی بعد از اینکه یکی دو روز گذشته را با تهدید سپری‌کردند،‌بار دیگر در لاک خود فرو رفتند.

سکوت رسمی سردمداران رژیم صهیونیستی بعد از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حالی بود که رسانه‌های این رژیم توجه ویژه‌ای به سخنرانی نصرالله داشته و تحلیلگران و کارشناسان رسانه‌های جمعی مختلف اسرائیل ضمن پخش گزینشی این سخنان اقدام به تحلیل مضمون و محتوای این سخنرانی کردند. تقریباً تمامی این کارشناسان اتفاق نظر داشتند که اسرائیل در ارزیابی خود نسبت به واکنش حزب‌الله لبنان به این ترور اشتباه کرده است. عبارت " واکنش تحت هر هزینه‌ای " این موضوع را نشان می‌دهد و به این ترتیب اسرائیل باید نگران مرزهای خود و نگران اوضاع داخلی و خارجی خود باشد.

سخنرانی نصرالله تهدیدات اسرائیل را خاموش کرد

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی تحت عنوان "تهدیدات نصرالله و آماده‌باش اسرائیل " اعلام کرد که برای دومین بار در کمتر از یک هفته نصرالله بار دیگر به صحنه آمد و بر واکنش به این ترور تأکید کرد. این موضوع پیامی را به اسرائیل می‌رساند مبنی بر اینکه تمامی هشدارها و تهدیدات مطرح شده مفید واقع نشده است. اسرائیل چه دوست داشته باشد یا نه، نصرالله به خوبی می‌داند چگونه باید سخنرانی کند و چگونه تهدید نماید. سؤال مهم این است که اقدام عملی چه خواهد بود؟ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که نصرالله واکنش نشان خواهد داد، این واکنش ممکن است در همان جولان صورت گیرد. به هر حال اسرائیل اهمیت سمیر قنطار برای حزب‌الله لبنان را متوجه نشده بود. نصرالله خود را متعهد به واکنش می‌کند و این واکنش انجام خواهد شد.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه اعلام کرد: نصرالله نمی‌خواهد به تهدیدات و هشدارها و پیام‌های ضمنی اسرائیل مبنی بر پرداخت هزینه‌های سنگین در صورت گرفتن انتقام سمیر قنطار توجه کند. نصرالله پاسخ اظهارات موشه یعلون وزیر امنیت اسرائیل و تهدیدات دیگری که از اسرائیل شنیده بود را داد و به زبان حال خود گفت:‌ من خودم را به صورت علنی ملزم به پاسخ‌گویی می‌کنم. حال سوال اینجاست که این پاسخ کی  و چگونه خواهد بود.

این شبکه تلویزیونی می‌افزاید که حزب‌الله لبنان تمامی حوادث اسرائیل را دنبال می‌کند. در این گزارش آمده است: آنها سامانه ‌های کاملی از رصد اوضاع در اسرائیل و اظهارات و مواضع مسئولان آن دارند. آنها همچنین سایت‌های اجتماعی را نیز دنبال کرده و شبکه‌های گفت‌وگو محور شامل واتس‌آپ و دیگر شبکه ها را رصد می کنند. نصر الله همه روزه یا حتی دو بار در روز نسبت به تمام آنچه که در اسرائیل گفته می‌شود، اطلاع  پیدا می‌کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن پاسخ به سوالی در مورد احتمال پاسخ حزب‌الله به ترور سمیر قنطار، حزب‌الله را به جنگ تهدید کرد. وی در پاسخ به این سوال که شاید حزب‌الله به اقدام هفته گذشته جنگنده‌های این رژیم پاسخ دهد، گفت حزب‌الله باید به جنگ 2006 لبنان فکر کند.

گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیش از این تهدید کرده بود که اسرائیل قادر به مقابله با تهدیدات فرا رو از شمال سرزمین‌های اشغالی و مناطق دیگر است.

گرچه این تهدیدات تا قبل از سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان در محافل رسمی رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده بود، اما اذعان تل آویو مبنی بر اشتباه بودن ارزیابی رژیم از جایگاه سمیر قنطار در مقاومت باعث شد که آنها بار دیگر در لاک دفاعی فرو رفته و نظامیان و شهرک‌نشینان خود را از حضور علنی در مرزها برحذر دارند،‌چرا که معتقدند واکنش آینده قطعاً با هر هزینه‌ای صورت خواهد گرفت.

معادله بعد از ترور قنطار؛ آماده باش اسرائیل و تهدیدات نصرالله

حیزی سیمانتوف تحلیلگر مسائل عربی در شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در رابطه با گفتمان تهدیدآمیز دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که این سخنان تحلیل الون بن دیوید تحلیل‌گر اسرائیلی را ثابت می‌کند که می‌گفت اسرائیل اهمیت سمیر قنطار برای حزب‌الله لبنان را متوجه نشده بود.

به‌هرحال نصرالله خود را متعهد به پاسخ‌گویی می‌داند و این واکنش حتماً انجام خواهد شد. وی تاکید کرد که نصرالله به خوبی می‌داند که چگونه تهدید کند و سخنرانی خود را پیش برد ، البته تمامی ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که واکنش حزب الله به این ترور قطعی خواهد بود و همچنین احتمال دارد این واکنش در منطقه جولان صورت گیرد.

این شبکه تلویزیونی همچنین در واکنش به این سخنرانی از اظهارات زیبی یحزیکیلی تحلیلگر مسائل عربی استفاده کرد. وی توضیح داد که نصرالله برای دومین بار در کمتر از یک هفته از ترور سمیر قنطار بار دیگر به حتمی بودن واکنش به این ترور تاکید کرد و به تمامی گزارش‌هایی که از ارسال سیگنال‌های تهدیدآمیز اسرائیل منتشر می‌شد،‌واکنش نشان داد.

وی افزود:‌ حزب‌الله هرگز نسبت به این ترور ساکت نخواهد بود، البته ممکن است به عملیاتی با حجم متوسط اکتفا کند. درست است که حزب‌الله لبنان نمی‌خواهد عامل بروز جنگ شود ، اما نصرالله بدون شک به سخنرانی‌ها و وعده‌های خود در انتقام گیری از این ترور با وجود حضور در سوریه پایبند خواهد ماند. به نظر می‌رسد این واکنش ممکن است در مرزهای سوریه یا در هر گوشه از این جهان صورت گیرد. اسرائیل آماده است و نصرالله نیز تهدید می‌کند؛ این، واقعیتِ بعد از ترور سمیط قنطار است. 

شبکه دو: نصرالله پاسخ یعلون را داد

ایهود یعری تحلیلگر دیگر شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: نصرالله امروز شفافیت بیشتری در تهدیدات خود نشان داد و تاکید کرد که واکنش حزب‌الله نسبت به ترور سمیر قنطار قطعا انجام خواهد شد. این واکنش ممکن است در مرزها صورت گیرد.

وی در ادامه به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان که به استهزاء در مورد دیده نشدن گشتی‌های ارتش اسرائیل در نوار مرزی در روزهای اخیر اشاره کرده و گفت که نصرالله معتقد است این واکنش ممکن است در مرزها و یا حتی در داخل یا خارج از اسرائیل صورت گیرد، وی هیچ جبهه‌ای را از این معادله جدا نکرد و انتخاب آن به عهده عناصر عملیاتی است.

مجری شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی سعی کرد با کم اهمیت جلوه دادن این تهدیدات ، این احتمال را مطرح کند که نصرالله نسبت به تهدیدات مطرح شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی بی‌اطلاع است، اما ایهود یعری پاسخ داد: من اینطور تصور نمی‌کنم، وی همواره ترجمه اظهارات موشه یعلون را شنیده و نسبت به آن واکنش نشان داده است. وی نسبت به تهدیدات دیگری که از اسرائیل شنیده می‌شود نیز واکنش نشان داده، گویا می گوید که من در برابر تریبون خود را مجبور و متعهد به این واکنش می کنم. اما در مورد ماهیت این واکنش هیچ چیزی نگفت.

یعری می‌افزاید که سؤال اساسی که اینجا باقی می‌ماند، این است که چه اتفاقی بین سخنرانی اول وی و سخنرانی دیروزش افتاده است، چرا تهدیدات نصرالله در سخنرانی اول از باب التزام اخلاقی و معنوی مطرح شد، اما امروز این تهدیدات مفصل‌تری و واضح‌تر بود. این تحلیلگر صهیونیستی می‌افزاید: من اعتقاد دارم که رایزنی‌هایی به ویژه با ایرانی‌ها در این رابطه انجام شده و تصمیمی که امروز اعلام شد همان انجام واکنش بود، اما وی نگفت که این واکنش چه موقع خواهد بود؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    لبيك يا نصرالله
  • پسر ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    حزب اللّه هم الغالبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس