کد خبر 514399
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر رهبری انقلاب و قوام‌بخش ایستادگی و مقاومت ملت ایران را از سر راه برداریم به صورت قطع مردم متفرق می‌شوند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش علمی - پژوهشی واکاوی فتنه 88 در حسینیه پادگان ولیعصر (عج) اظهار داشت: با تقسیم‌بندی جهاد اکبر و دوران جهاد اصغر در می‌یابیم که جهان در دوران اکبر و بدون حضور اهل بیت (ع) در دوران غیبت به گونه‌ای است که اگر کسی از پایه ایمانی در این دوران برخوردار باشد قیمت و ارزش آن بالاتر از کسی است که در زمان ائمه معصوم (ع) به سر می‌برد. امروز ما در دوران غیبت هستیم و در جهاد اکبر به سر می‌بریم.

وی افزود: امروز ما با یک پیچیدگی بالایی برخوردار هستیم که اگر به آن توجه نکنیم وظیفه‌ای که در مقابل میراث انقلاب، ولایت و مردم داریم را ادا نکرده‌ایم.

عضو کمیته 6 نفره بررسی فتنه 88 همچنین تصریح کرد: ما تاکنون با آمریکایی‌ها 6 هماورد داشتیم که هماورد اول 10 سال نبرد سخت تا سال 67 بود که در آن کودتا طلبی و جنگ تروریست بود اما در اصل در آن زمان جنگ، جنگ سخت بود.

زاکانی با اشاره به هماورد دوم با آمریکا و تشریح آن دوران ادامه داد: در هماوردی دوم یعنی چند سال بعد از سال 67 آمریکا اقدام به جنگ نرم کرد و با هدفگذاری اسلام، فرهنگ ایستادگی و مقاومت همچنین اسلام و ارزش‌های اسلام را نشانه گیری کرده بود. سپس عمود خیمه و تسبیح این ماجرا یعنی رهبری انقلاب را هدف قرار داده و این دومین هماوردی ما با استکبار جهانی بود. اگر رهبری و قوام‌بخش آن مسیر را از سر راه برداریم قطعا مردم متفرق می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هماورد اول رئیس جمهور آمریکا ما را تهدید اتمی کرد. خانم کلینتون که سر برجام هیجان زده شده بود ما را تهدید کرد و گفت گزینه اتمی ما روی میز است که در همان لحظه فردی به او گفت گزینه نظامی نه اتمی!

وی همچنین خاطرنشان کرد: قطعا آن‌ها نمی‌توانند به سبب وحشتی که خدا در دل آن‌ها نهاده است و ضعفی که دارند نتوانسته و نمی‌توانند ما را تهدید و یا حمله نظامی کنند.

زاکانی با اشاره به سومین هماورد ایران با آمریکا تاکید کرد: 2 خرداد بود که به صورت انتخابی و انتصابی آمریکا جنگی به راه انداخت و این جنگ در کنار هماورد اول و دوم بود ولی باز هم در این جنگ موفق نشدند. هماورد چهارم نیز دوران فتنه سال 88 بود که با در مقابل هم قرار دادن مردم و انشقاق میان آن‌ها می‌خواستند کار را تمام کنند و در اصل انقلاب را نشانه رفته بودند ولی با حماسه 9 دی اتمام حجتی برای آن‌ها اتفاق افتاد.

عضو کمیته 6 نفره بررسی فتنه 88 خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی یک حجت،‌ایثار، بصیرت، ولایتمداری و شجاعتی بود که مردم ایران به عشق اسلام و انقلاب از آن برخوردار بوده و از خود نشان داده‌اند.

وی در ادامه همین مطلب افزود: پنجمین هماوردی که شیطان بزرگ یعنی آمریکا برای از میان به در کردن جمهوری اسلامی در نظر داشت تحریم بسیار سختی بود که با قطعنامه 1929 شروعت شد. ما از همان 20 آبان 58 در تحریم بودیم اما در آن زمان هیچگاه تحریم هوشمند نشدیم. آمریکا به واسطه ضعف و تزلزل و چراغ سبزهایی که از داخل کشورمان دریافت می‌کرد در زمان فتنه 88 تحریم‌ها را هوشمند کردند و در آن زمان فتنه را آتش زیر خاکستر نگه داشتند و هیچ گاه هم نگفتند به شما دروغ گفتیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته 6 نفره جهت بررسی عوامل فتنه 88 در آن زمان خاطرنشان کرد: ما در کمیته 6 نفره افرادی که ادعا و اعتراض داشتند که در انتخابات سال 88 تقلب صورت گرفته است به صورت مستقیم و رودرو صحبت کردیم. با آقایانی از جمله کروبی، رضایی، هاشمی رفسنجانی و موسوی دیدار کردیم. چرا که این افراد تنها کسانی بودند که نسبت به انتخابات 88 اعتراض داشتند. آنها حتی یک دلیل هم برای اینکه در انتخابات تقلب صورت گرفته نداشته‌اند. یکی از دلایل‌ها (گفته شده از سوی کروبی) کم بودن رای او نسبت به دوره قبل بود! موسوی هم به بهانه اداره جنبش چند میلیونی اعتراض کرده بود. هاشمی نیز حرف‌های ناجور و غیر قابل گفتن می‌زد و می‌گفت آقای ری‌شهری گفته از 15 روز قبل آقای احمدی‌نژاد رای جمع کرده و نفری 50 هزار تومان در روز انتخابات رای خریداری کرده که وقتی ما پیگیر این مسئله شدیم اصلا آقای ری‌شهری چنین حرفی نزده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا و اروپا در بحث PMD و هسته‌ای گیر کردند آن وقت هاشمی رفسنجانی ادعا می‌کند که ما از گذشته و دهه 60 به دنبال بمب اتمی بوده‌ایم. این حرف چه نفعی برای مردم دارد. آیا این صحبت شکم گرسنگان را سیر می‌کند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما در هماوردی پنجم و جنگی که آمریکا به راه انداخته بود دچار یک تهدید مالی - اقتصادی تمام عیار شده بودیم. در بخش ششم نیز که اکنون در آن قرار داریم پس از برجام همانگونه رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند آمریکا حساسیت‌ها را تسریع و به نفوذ خود سرعت بخشید.

وی با بیان اینکه نفوذ از ابتدا در انقلاب بوده گفت که نفوذ راحت‌ترین کاری است که کشور می‌تواند برای در اختیار قرار گرفتن کشوری دیگر به راه بیاندازد اگر جامعه، مجلس خبرگان و شورای انقلاب به آنچه که ولایت می‌گوید توجه نکند ممکن است اشتباه کند. نفوذ یک امر متداولی است که رهبر نیز بارها در این زمینه تذکر می‌دهند. این تذکر می‌تواند مسئولان را هم شامل ‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فتنه اکنون بالاتر از فتنه 88 است عنوان کرد: انقلاب اسلامی، من و شما را از قید و بند استبداد و بردگی نجات داد. یادمان نرفته که آمریکایی‌ها از ما حق توحش می‌گرفتند.

زاکانی با تشریح دو نگاه در بین مسئولان کشور گفت که یکی از این نگاه‌ها نگاهی است که اعتقاد دارد پرچم آن پرچم مکتب امامی است که امروز به دست رهبر معظم انقلاب است و آن نگاه اجتهادی اسلام ناب است و امروز رهبری انقلاب این شناسایی را برای ما انجام داده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با نگاه به غایت شکل گیری تمدن اسلامی زمینه برای فراهم کردن ظهور فراهم می‌شود تصریح کرد: ایرانی که در آن اشکالات مادی و معنوی وجود دارد نمی‌تواند یک الگوی دقیق باشد برای این الگو نیاز به همت همه وجود دارد و مسئولان باید در حوزه معیشت و ایجاد زمینه مشارکت بسترهای لازم را فراهم کنند.

زاکانی نگاه دوم مسئولان کشور را نیز مورد بحث قرار داد و گفت: نگاه دیگر این است که می‌گویند ما باید با کدخدا و اربابان جهان بسازیم تا زیست مسالمت آمیزی را کسب کنیم که این یک نگاه من درآوردی است.

این نماینده ادامه داد: امروز فتنه بزرگتر از فتنه سال 88 است. دستور کار مسئولان و بانیان و دست اندرکاران نظام سلطه همین فتنه است که عامل داخلی آن نیز همین آدم‌های نگاه دوم هستند. آنهایی که ادعا و خیال پردازی می‌کنند. در 37 سال گذشته یک بار هم ایده آن‌ها نتیجه نداده است.

وی تاکید کرد: اگر امام (ره) نبود شناخت اسلام غیرممکن بود. اگر امام قیام نمی‌کرد انقلابی در کار نبود و اگر نقش امام در این میان کمرنگ بود انقلابی وجود نداشت. همچنین اگر در زمان فتنه‌ها هم رهبر معظم انقلاب دخالت نمی‌کردند در این بیست و چند سال معلوم نبود چند جنگ داشتیم.

این نماینده تاکید کرد: اینکه می‌گویند رهبری باید شورایی شود همان دیدگاه دسته دوم است و حرفشان به بهانه دفاع از حقوق مردم، قانون اساسی‌،دفاع از آزادی، مبارزه با فساد و اشرافیگری است.

زاکانی در خاتمه مطرح کرد: امروز عده‌ای آمده اند و می‌خواهند از امام و انقلاب انتقام بگیرند و وقتی می‌بینند ولی فقیه ایستاده و مقاوم ما را هدف بگیرند. همچنین در صدد هستند اعتقادات مردم را نشانه بگیرند. امروز شرایط تغییر کرده است چندی پیش رهبر معظم انقلاب به یکی از مسئولان رده بالای نظام فرمودند من صحنه را انقلابی و ضد انقلابی می‌دانم نه اصلاح طلبی و اصولگرایی. این افتخار ما است که سربازی ولایت فقیه را کنیم. عده‌ای به دنبال این هستند که این مسئله را از بین ببرند ولی قطعا ناکام خواهند ماند. یک فتنه بزرگتری در راه است و مردم باید با بصیرت نگذارند ضد انقلابیون به هدف خود رسیده و خشنود شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • فربد ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    آخرین تلاش مصرانه ضد انقلاب برای ایجاد رخنه ... مردم ایران بعد از فتنه 88 بیدارتر از همیشه در صحنه حاضر اند.
  • اکبرشاه ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    اتفاقا تمام فتنه ها زیر سر نیست زیر پا است
  • وحيد ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    تورو خدا بس كنين-هي ميگين فتنه فتنه-مشكلات مردم رو حل كنين-خوب اگه موسوي و كروبي فتنه كردن اعدامشون كنينو خلاص...
  • ناشناس ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    اگر مشکلات مملکت با اعدام فتنه گران حل شدنی است مردم حمایت می کنند
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    احسنت
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    مرگ بر انگلیس
  • محمدی ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    فتنه گران سیلی محکم میخواهند از مردم
  • ايراني ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    اصلاح طلبان امید اسرائیل در ایران، بانی همه فتنه ها
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    آفرین به آقای زاکانی
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    به مو میرسه ولی پاره نمیشه... ان شاالله
  • عدالت ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    قابل توجه فتنه گران ، این سیاه از سیاها نیست صبر مردم هم اندازه دارد ...
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    مردم اصلا طلبان را شناخته اند اجازه تشکیل مجلس ششمی دیگر را نمیدهند
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    مردم ایران منتظر محاکمه سران فتنه هستند مرگ بر فتنه گر
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    انتخابات مهمی در پیش داریم
  • دانشجو ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    اجازه نفوذ و اختلاف اندازی نوچه های دشمنان را نمیدهیم
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    مردم باید حواشسون جمع باشه برخی اقدامات گروههای سیاسی خطرناک به نظر میرسه
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    ان شالله مشکلی پیش نمی آید
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    خداوند هر4فتنه گرا نابود کنند که گفتند تقلب شده انها بودن که شبهه انداختند انها بروند فرزندانشان را درست کنند چی میخواهند از جون ملت به لباس پیامبر خیانت کردید گورتان را گم کنید جنایتکاران مزدور انگلیسی
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    فتنه 78 فتنه88 جورج سوروس نامه نگاری با پنتاگون مجلس ششم درخواست اعمال تحریمهای بشتر . . . فقط از اصلاح طلبان بر می آید
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    ما همه سرباز توییم خامنه ای گوش به فرمان توییم خامنه ای اگر فتنه گران ما را کشتند میتوانند فتنه کنند اگر نتوانستند ما را بکشند نمی توانند در این کشور امام زمان (عج) فتنه بکنند اتمام حجت بچه حزب اللهی از دیار اذربایجان شهرستان مرزی پارس اباد مغان
  • میلاد ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    درود بر مردم انقلابی ایران که همیشه از فتنه ها سربلند بیرون امدند
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    اصلاح طلبان دست از سر مردم بردارند
  • حسین ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    مردم انقلابی ایران به هوش فتنه گران مشغول کارند
  • hossain ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر پیشگیری بهتر از درمان است، پس چرا صلاحیتشان را تأیید میکنید؟ چرا شورای محترم نگهبان دراین شرایط حساس مردم را در خطر فتنه شدیدتر از فتنه 88 قرار میدهد. اکنون وقت رودرواسی نیست
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    ان شالله با عبور از این فتنه هم بیش از پیش قدرتمند تر خواهیم شد
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    مرگ بر فتنه گران مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس