نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین معضل نفوذ در جامعه کنونی ریختن قبح نفوذ است و از آن به عنوان مسیری برای قهرمان‌سازی و بزرگ‌پروری عده ای استفاده می شود.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در اجتماع بزرگ مردم با هدف گرامیداشت حماسه 9 دی با عنوان «خطر نفوذ» در محل مهدیه مشهد با اشاره به وجود دو نگاه در جامعه که اولین آن تاکید بر ارزش های انقلاب و تمدن سازی است، بیان کرد: اگر رهبری چهارمین گام تکامل را جامعه اسلامی بیان می کنند با شکل گیری جامعه اسلامی پنجمین گام که شکل گیری تمدن اسلامی است رقم خواهد خورد و این اتفاق تنها با داشتن الگو شکل می گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون نگاهی مقابل نگاه تمدن ساز انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد، تاکید کرد: در حال حاضر در برابر نگاه مبارزه با استکبار نگاه همزیستی مسالمت آمیز با شیاطین و استکبار به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مهم ترین معضل نفوذ در جامعه کنونی ریختن قبح نفوذ است و از آن به عنوان مسیری برای قهرمان‌سازی و بزرگ‌پروری عده ای استفاده می شود، مسیری که بنای عظیم انقلاب اسلامی را با خاک یکسان کرده و همه چیز این نظام را تقدیم کدخدای جهان کند.

وجود نگاه سازش‌کار با دشمن در جامعه

زاکانی نگاه دیگر در جامعه را نگاه سازش‌کارانه با دشمنان دانست و تصریح کرد:‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال آخر ریاست جمهوری خاتمی مبنای نظری برنامه چهارم توسعه را چاپ کرد که در آن بر ابرقدرتی آمریکا بر ساختار نظم جهانی تاکید کرد.

وی ادامه داد:‌ در این کتاب آمده بود امروزه بر همه مسولان نظام ثابت شده است که کشورمان در تقابل با آمریکا و اسرائیل با حالت انزوا و متکی بر خود قادر نخواهند بود مسائلی از قبیل فقر، بیکاری، عدم توسعه، عدم تولید و عدم صادرات را حل کند  و حل معضلات فوق با اتصال به اقتصاد جهانی و سرمایه گذاری و تکنولوژی جهانی مقدور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این کتاب موفقیت در برنامه توسعه را منوط به نشان دادن چهره ی همگرا و ائتلافی جامعه در سطح جهان آمده بود ادامه داد: در بخش دیگری از این کتاب آمده بود هر گونه تغییر نوازندگی خارج از ارکست بین المللی به خارج کردن جمهوری اسلامی از فهرست کشورهای مطمئن برای سرمایه گذاری منجر می شود.

وی با اشاره به بخش دیگری از این کتاب که آمده است دکتر مصدق و جمهوری اسلامی هر دو تلاش مسالمت جو و ستیزه جو برای تحکیم استقلال کشور بودند افزود: در اینجا به این جهت که جرأت نمی کردند از واژه «امام راحل» استفاده کنند از واژه «جمهوری اسلامی» استفاده کردند تا جبهه گیری کمتری نسبت به آن ها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد که نویسنده این کتاب نیز بودند امروز در نظام دست اندرکار هستند و همین حرف ها را در حوزه های مختلف کشور دنبال می کنند و سرمایه این کشور را به سمتی سوق می دهند که ما را از راه امام و مکتب امام دور کرده و انقلاب را از داشته های حقیقی خود دور کند.

بدترین نوع نفوذ ضربه زدن عامدانه مسئولان به نظام است

زاکانی با اشاره به اینکه نفوذ راه سهل الوصولی است که بدون هزینه، آورده بسیار بالایی برای دشمنان هر ملتی دارد، اظهار کرد: در کشور ما که داعیه تمدن سازی و حضور در عرصه های هماوردی با نظام سلطه را دارد این مسئله شدت بیشتری یافته و حساسیت ها برای ما بیشتر است.

وی افزود: دشمن با نفوذ در شورای انقلاب و یا مجلس خبرگان رهبری و یا عناصر پیرامونی مجلس خبرگان رهبری کاری کرد که امام راحل بعدها از انتخاب نخست وزیری بازرگان و قائم مقامی منتظری و ریاست جمهوری بنی صدر عدم موافقت خود را اعلام کردند.

وی اولین سطح نفوذ دشمن توسط مسئولان را ایجاد زمینه اشتباه محاسباتی در تصمیم گیری های کشور دانست و گفت: در دومین سطح نفوذ با ارائه اطلاعات نادرست به مسئولان، آن ها در تصمیم گیری ها دچار اشتباه شده و به جای پرداختن به اولویت های نظام به اموری که اولویت ندارد می پردازند و در واقع مسئولان ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سومین سطح نفوذ که بدترین نوع آن است زمانی است که مسئولی در قالب دوست عامدانه و برای ضربه زدن به نظام تصمیمی نادرست می گیرد و این اقدام خود را در قالب امری خیرخواهانه جلوه می دهد.

ادعای دستیابی ایران به بمب هسته ای از سوی مسئولان عاملی برای تحریم ها علیه کشور

وی تاکید کرد: امروز عده ای شعار امام راحل و مقام معظم رهبری را سر می دهند اما فرش قرمز را برای نفوذ‌ آمریکایی ها پهن کرده و سنگلاخ را از مسیر دشمن برمی‌دارند و باید نسبت به این افراد حساس شد.

زاکانی با اشاره به گفته یکی از مسئولان مبنی بر تلاش ایران در دهه ۶۰ برای دستیابی به بمب هسته ای گفت: افرادی که چنین حرف هایی می زنند آیا سندی برای ادعای خود دارند؟ این حرف ها غیر از آمریکا و اسرائیل چه کسی را در داخل جامعه خوشحال می کند؟ آیا این حرف ها عاملی برای تحریم این ملت نیست؟

وی گفت: عده ای که به دنبال شورایی کردن رهبری هستند باید بدانند که امروز کشورهای بزرگ همچون روسیه در برابر رهبری زانو می زنند و آینده و امنیت خود را در همراهی با این انقلاب و نظام می دانند، آیا این مسائل به قدری ناچیز است که باید در مسیر خود تجدید نظر کنیم؟

وی با اشاره به اینکه مقام مظعم رهبری در فتنه ۸۸ فرمودند این فتنه عقبه ای ده ساله داشت و باید با ریشه های این فتنه برخورد جدی صورت می گرفت، افزود:‌ امروز ما با تجربه ای به نام فتنه ۸۸ مواجه هستیم و نباید اجازه تکرار چنین فجایعی در جامعه را بدهیم.

نیاز آینده جامعه به بصیرت و آگاهی

وی نه دی را قله افتخارآمیز دین داری و رشادت و در صحنه بودن مردم دانست و تاکید کرد: در فتنه ۸۸ بسیاری میرحسین موسوی و کروبی را سران فتنه می دانستند اما آن ها سران فتنه نبودند بلکه آمریکا در راس این فتنه بود و آن ها بازیچه های فتنه در داخل کشور بودند.

زاکانی با بیان اینکه معتقدم اگر در فتنه ۸۸ تدبیر رهبری انقلاب نبود به علل مختلف امروز از این نظام نیز خبری نبود و امروز صورتمان زیر پوتین آمریکایی ها و داعشی ها له می شد، تصریح کرد:‌ چه اتفاقی افتاده است که برخی این اتفاقات را فراموش کرده و حرف هایی می زنند که مورد پسند رسانه های بیگانه است و این حرف ها جز تغییر ساختار این نظام و شورایی شدن رهبری نتیجه دیگری ندارد.

وی نیاز آینده جامعه را بصیرت و آگاهی دانست و خاطرنشان کرد: برای مصونیت آینده باید مکتب امام سردست گرفته شود و  رهبری انقلاب حرف اول و آخر را که می زنند همه توجه و تمکین کنند و در دوره جهاد اکبر بصیرت را چراغ راه قرار دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس