کد خبر 493613
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

باران هاي سيل آسا در روز دوشنبه، برخي شهرهاي کردستان عراق را در وضعيت فوق العاده قرار داد که دراين ميان اوضاع در اربيل و کرميان در جنوب سليمانيه وخيم تر از ساير نقاط گزارش شده است.

به گزارش مشرق، مردم و شهردار و کليه مسوولان شهري مرکز منطقه اقليم کردستان عراق روز دوشنبه غافلگير شدند و در عرض يکي دو ساعت ، بخش هاي وسيعي از خيابان ها و محلات به درياچه تبديل شد و خودروهاي بسياري در مناطق پست تر تا سقف به زير آب رفت و آب به داخل خانه هاي محلات زيادي از شهر خزيد و در نهايت در کمتر از يکي دو ساعت همه چيز در مرکز منطقه اقليم کردستان عراق به هم ريخت.

در اربيل ، عملا از بعد از ظهر همه امور قفل کرد و مردم براي تخليه آب از خانه ها و مغازه هايشان دست به کار شدند و هر کس لگن و قابلمه اي به دست گرفت و اين درحالي بود که مسوولان منطقه اعم از آتش نشاني و شرکت آب با ماشين آلات خود وارد عمل شدند؛ اگرچه بسياري از ادارات و دواير دولتي و شرکت ها نيز خود دچار بحران آبگرفتگي و نفوذ آب به داخل محوطه شده بودند.

کردستان عراق گرفتار باران هاي سيل آسا +عکس

با اين حال وسعت آبگرفتگي هاي روز دوشنبه، با توجه به سرريز شدن فاضلاب شهري، کار دستگاه هاي دولتي را دشوار کرده باشد.

گزارش ها از منطقه کرميان در جنوب استان سليمانيه نيز حاکي است که بارش هاي شديد باران خسارات مادي زيادي به منطقه وارد کرده است.

ازجمله جاده ها و راه هاي مواصلاتي اين شهر قطع و دستکم 5 خانه بطور کامل ويران شده و تعداد زيادي خودرو از بين رفته است.

شدت سيل در اين منطقه بحدي بوده که گفته مي شود کار امداد رساني دشوار خواهد بود بويژه آنکه جاده هاي دسترسي به اين منطقه آسيب شديد ديده و در برخي مناطق کلا بريده شده است.

اداره هواشناسي کردستان عراق پيش از اين نسبت به بارش هاي شديد در منطقه هشدار داده و گفته بود که اين بارش ها تا چند روز آينده ادامه خواهد يافت.

آمار رسمي از خسارات وارده در نتيجه باران روز دوشنبه در اقليم کردستان عراق وجود ندارد، اما گزارشهاي دريافتي خبرنگار ايرنا در اربيل حاکي است که حجم خسارات وارده بسيار بالاست و بسياري از راه هاي درون و بيرون شهري در اقليم کردستان عراق مسدود شده و خسارات فراواني به اتومبيل هاي در حال تردد وارد شده است.

بحران سيل و آبگرفتگي و خسارات آن در حالي گريبان مسوولان منطقه اقليم کردستان عراق را گرفته که اين منطقه از يک سو با بحران مالي و بحران سياسي مرتبط با رياست منطقه اقليم و دعواي احزاب بر سر آن روبه رو هستند و از سوي ديگر با دولت مرکزي بر سر فروش مستقل نفت شمال عراق دست و پنجه نرم مي کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس