کد خبر 514221
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

۱۵ هزار نفر که به درگیری‌های خونین دولت ترکیه با کردهای ساکن جنوب این کشور و سرکوب این قوم توسط آنکارا اعتراض داشتند، در خیابان‌های دوسلدورف آلمان تظاهرات کردند.

 به گزارش مشرق، شهرهای کُردنشین جنوب ترکیه که دیاربکر شاخص‌ترین آنهاست، چند هفته‌ای است که صحنه درگیری خونین امنیتی‌های آنکارا با مردم است و حالا هم‌نژادی‌های مردم دیاربکر چند هزار کیلومتر آن‌سوتر به اعتراض برخاسته‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه و اعلام پلیس محلی، حدود 15 هزار نفر امروز در خیابان‌های شهر دوسلدورف آلمان به خیابان‌ها آمدند و علیه سرکوب کُردها توسط دولت مرکزی ترکیه، تظاهرات کردند.

این تظاهرات توسط فدراسیون گروه‌های کُرد آلمان، ترتیب داده شده بود و برگزارکنندگان گفته‌اند که انتظار حضور حداکثر 7 هزار نفر را داشته‌اند.

دولت ترکیه و سیاست‌های کردستیزانه‌اش، تنها اهداف شعارهای انتقادآمیز تظاهرکنندگان نبود؛ مردم حاضر در خیابان نسبت به «معامله» دولت آلمان با دولتمردان ترکیه و دادن قول 3 میلیارد یورو به ترکیه برای جلوگیری از سفر پناهجویان سوری به سمت اروپا، اعتراض شدید داشتند.

درگیری ارتش ترکیه با کردها که در روزهای اخیر دوباره در حال اوج گرفتن است، از سال 1984 تاکنون، 40 هزار کُرد را به کشتن داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس