رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم عربستان چه شیعه و سنی به برکت خون شهید نمر علیه عربستان به پا خواهند خواست، گفت: خون پاک شهید نمر دامن دولت سعودی را خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح دیدار خود با برخی از علمای یمنی که عصر امروز (یکشنبه) 13 دی ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ملاقات بسیار سازنده‌ای را با سید شمس‌الدین و 7 نفر از علمای زیدی و شافعی یمنی داشتیم.

وی با اشاره به دیرینه بودن رابطه ایران و یمن تصریح کرد: رابطه ایران و یمن رابطه رو به رشدی است و ما در این دیدار در این باره صحبت کردیم و آنها خواستار حمایت بیشتر جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن بودند که ما نیز اعلام کردیم ایران از مردم یمن و انقلابیون یمن حمایت می‌کند.

ولایتی تصریح کرد:‌ آثار شکست دولت سعودی از هم‌اکنون هویداست و انشاءالله پیروزی مردم به زودی محقق خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میان ربوده شدن شیخ زکزاکی و اعدام شیخ نمر ارتباطی وجود دارد، تصریح کرد: این دو با یکدیگر بی‌ارتباط نیستند و عربستان سعودی به طور غیرمستقیم در مجروح شدن شیخ زکزاکی و شهادت فرزندانش و به طور مستقیم در اعدام شیخ نمر دست داشته است که خون این شهید دامن دولت سعودی را خواهد گرفت.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مردم عربستان چه شیعه و چه سنی به برکت خون شهید نمر به پا خواهند خواست، تصریح کرد: خون پاک شهید نمر دامن دولت سعودی را خواهد گرفت و حکومت عربستان را از پای خواهد انداخت.

براساس این گزارش، سید شمس‌الدین یکی از علمای یمنی نیز در جمع خبرنگاران با مثبت دانستن مذاکرات خود با ولایتی گفت: در ملاقاتی که داشتم تبریکات عبدالملک حوثی را به رهبر ایران ابلاغ کردم و مذاکرات خوبی را در خصوص تحولات جهان و منطقه انجام دادیم.

وی با بیان اینکه جنگ خانمان براندازی به مدت 9 ماه در یمن شروع شده است و وارد ماه دهم شده، تصریح کرد: عربستان علیه خاک یمن اقدام کرده و مساجد و کارخانجات را مورد حمله قرار داده است در حالیکه ملت یمن در طول تاریخ خود خطری برای ملت‌های عرب و مسلمان نداشته است.

وی ادامه داد: ما در یمن اعلام آمادگی کردیم که مناسبات دوستانه‌ای را با کشورهای اسلامی داشته باشیم و هیچ خطری از سوی ما متوجه کشورهای اسلامی نیست و تنها قصد دفاع از خاک، شرف و ناموس خود را داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس