کد خبر 513109
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما به دنبال اصلاحات کف خیابانی نیستیم و در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز حزب مردم‌سالاری لیست داد هرچند که از ما انتقاد شد.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری عصر امروز پنج‌شنبه در همایش هم اندیشی اصلاح‌طلبان در کانون توحید تهران اظهار داشت: دولت‌ها هیچ وقت به سمت عدالت نمی‌روند بلکه این مردم هستند که باید عدالت را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه حکومت امانت و متعلق به مردم است، گفت:‌باید حکومت را به اهل خود سپرد بنابراین اگر گفته می‌شود رأی مردم حق‌الناس است این از متن اسلام برگرفته شده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد:‌ اینگونه نیست که بگوییم جمهوریت و اسلام مثل سنجاقی به هم وصل شده است بلکه در ذات اسلام جمهوریت وجود دارد چرا که اسلام بدون رأی مردم چگونه می‌تواند موجودیت داشته باشد.

کواکبیان به شعار انتخاباتی خود در یازدهمین دوره ریاست جمهوری مبنی بر کابینه اخلاق اشاره و تصریح کرد: اگر بداخلاقی‌ها از جامعه گرفته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.بنابراین با توجه به عنوان همایش اصلاح طلبان من خانه‌ای برای ملت را مطرح می‌کنم.

به گفته وی اصلاح طلبان همواره طرفدار صندوق رأی بودند بنابراین برای مشکلات جامعه اصلاحات را پیشنهاد می‌کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری تأکید کرد: بنده معتقد به اصلاحات کف خیابانی نیستم و ما در مجلس نهم از محدود اصلاح طلبانی بودم که لیست دادیم و بعضی‌ها نیز از ما انتقاد کردند اما ما بر این اعتقاد داشتیم که باید حتما لیست بدهیم.

کواکبیان از حرکت حزب خود در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دفاع کرد و گفت:‌همه ما باید راهبردمان را آشتی با صندوق‌ها اعلام کنیم و قهری با صندوق‌ها نداشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سعی کنیم که اکثریت مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنیم، گفت: اگر اکثریت مردم به پای صندوق‌های رأی نیایند نمایندگانی که انتخاب می‌شوند نمایندگان اقلیت مردم هستند بنابراین این راهبرد حق الناس بودن رأی مردم باید جدی‌تر گرفته شود و همه مسئولان به این توجه کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تکرار سخنان پیشین خود مبنی بر اینکه وزیر ما به دنبال اکثریت کرسی مجلس  هستیم‌گفت : آن زمان که من گفته بودم ما هر 290 کرسی‌های مجلس را گرفته‌ایم آقای لاریجانی پیام داده بود که به فلانی بگو لااقل یک کرسی را برای ما نگه دارد. ما هم می‌گوییم 90 کرسی مجلس برای آدم‌های عاقلی مثل شما باشد اما از 200 کرسی دیگر مجلس کوتاه نمی آییم.

کواکبیان گفت: اصولگرایان 12 سال است که در مجلس جا خوش کرده‌اند. بروید کمی استراحت کنید شاید تحول ایجاد شود. البته ما با اصولگرایان معتدل دعوایی نداریم. بلکه معتقدیم آن هشتاد و چند نفری که امضا کردند که ظریف مذاکره نکند باید از مجلس بروند.

وی خاطرنشان کرد: آن هشتاد و چند نفر نباید در مجلس بمانند چرا که نشان دادند به منافع ملی اعتقادی ندارند بنابراین باید بروند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تخصص‌گرایی، کارشناسی و روزآمد بودن را از ویژگی‌های مجلس دهم برشمرد و گفت: اینکه نماینده‌ای ان‌پی‌تی را ام‌پی‌تی بنویسد جای تأسف است و از آن بدتر 50 الی 60 نفر هم آن را امضا می‌کنند.

کواکبیان با بیان اینکه باید مدرس‌ها در مجلس حضور داشته باشند، گفت: مرحوم مدرس فردی شجاع بود چرا که وقتی رضاخان یقه‌اش را گرفت و به دیوار چسباند و گفت تو چه می‌خواهی مدرس جواب داد هیچ چیز فقط می‌خواهم تو نباشی.

وی در مورد ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات نیز خاطرنشان کرد: در مورد ممنوع‌التصویری آقای خاتمی ما نمی‌دانیم چه بگوییم چرا که این نه قانون است و نه مصوبه.

وی در ادامه خطاب به وزارت کشور و شخص معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ما خبرهایی داریم که در بعضی از استان‌ها آدم‌های خوب را حذف و افرادی را به هیأت اجرایی آورده‌آند که دل در گروه دولت گذشته دارند. ما نمی‌گوییم هیأت اجرایی استان‌ها حتما اصلاح طلب باشد بلکه می‌گوییم لااقل احمدی‌نژادی‌ها را نگمارید.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خطاب به شورای نگهبان نیز تقاضا کرد که حال فعلی افراد را میزان قرار دهد چون فردی که 12 سال قبل نامه‌ای را امضا کرده حالا نباید مدام به پای آن اشتباه بسوزد.

وی در پایان گفت:‌ از کل دست‌اندرکاران انتخابات، نظامی‌ها، انتظامی‌ها،‌ اطلاعاتی‌ها، امنیتی‌ها خواهش داریم بگذارند انتخاباتی بی حاشیه، مطلوب و در شأن ملت برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    یادم نمی رود وقتی شعار مرگ بر اسرائیل را نمایندگان در صحن علنی سر می دادند ، جناب آقای کواکبیان با حالت تمسخر می خندیدند و سر تکان می دادند . نکنه می خواید بعد از رابطه با آمریکا جون ، با اسرائیل هم عهد اخوت ببندند ؟
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    شماها اگر میخواهید وارد مجلس شوید باید تعهد نامه وطندوستی و دفاع از ارزشهای شهیدان را امضا کنید وگرنه در رویاهایتان نماینده شدن را ببینید
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    احسنت
  • محسن از اصفهان ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    اگر واقعا به رای مردم اعتقاد داشتند در قضیه ی فتنه ی 88 از عاملان فتنه برائت می جستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس