مسجد بیرمنگهام به مناسبت عید میلاد به بی پناهان و آوارگان غذا می دهد.

 به گزارش مشرق، «هاوینگتون پست عربی» اعلام کرد: به مناسبت عید میلاد و کریسمس، مدیریت مسجد بیرمنگهام انگلیس برنامه ویژه ای را تدارک دیده است.

مدیریت مسجد که پیش از این نیز فقرا و مستمندان را اطعام می داد، این بار با برپایی آشپزخانه میدانی به آوارگان و بی پناهان غذا می دهد.

این مسجد در طول سال بانک غذایی دارد که سازمان ها و فعالانی از اقلیت های اسلامی در شمال غرب لندن بر آن نظارت دارند.

بیش از دو هزار و 500  آواره و بی پناه در بیرمنگهام حضور دارند که بیش تر آن ها در اماکن موقت زندگی می کنند و این شهر بیش تر از دیگر شهرهای انگلیس دارای بی پناه است.

«کریم شودری»، ناظر آشپرخانه مسجد در این باره گفت: جمع زیادی بی پناه روزانه برای گرفتن غذا به مسجد می آیند، ولی به مناسبت عید میلاد وعده های غذایی را با حمایت مدیریت مسجد افزایش داده ایم.

شودری افزود: در شهر بیرمنگهام مردم با نژادهای مختلف زندگی می کنند و چرا نباید برای از بین بردن فقر متحد شویم؟

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود صدها مسجد طی هفته آینده به مناسبت عید میلاد وعده غذایی گرم تهیه کنند و این نشان می دهد که ما تنها نیستیم.

برای رسیدگی به فقرا و آوارگان 150 نفر از اقلیت های مسلمان داوطلب شده اند تا با هماهنگی مسجد به آن ها خدمت کنند و هماهنگی هایی نیز با کلیسا به همین منظور به زودی صورت خواهد گرفت.

شهر بیرمنگهام، بیش ترین تعداد مسلمان را در انگلیس داراست که تعدادشان به 100 هزار نفر می رسد و بیش تر آن ها آسیایی هستند.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس