کد خبر 466475
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

مسجدی شبیه هواپیما به منظور یادبود «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی که به دست تروریست های داعش زنده زنده سوزانده شد، ساخته می شود.

 به گزارش مشرق، یک ثروتمند اردنی هزینه ساخت مسجدی را به شکل هواپیما برای یادبود نام «معاذ الکساسبه» پرداخت کرد.

کار ساخت این مسجد در منطقه معاذ به مساحت 3600 متر مربع آغاز شد و این مسجد مجهز به تمامی امکانات خواهد بود و «جبر الرمحی» ثروتمند خیرخواه مبلغ یک میلیون و 500 هزار دلار برای ساخت آن اعطاء کرده است.

خانم مهندس بثینه طراونه، اجرا کننده طرح ساخت مسجد است و این مسجد با تلفیقی از سبک قدیم و جدید در استان کرک ساخته می شود و برای ساخت مناره آن طرحی جدید به کار گرفته می شود و بیرون آن با نوشته های قرآنی مزین می شود. پیش بینی می شود کار ساخت آن یک سال به طول خواهد بیانجامد.

یک هزار متر مساحت سالن اصلی نماز خواهد بود و این مسجد، مصلایی برای بانوان و ساختمانی برای مرکز حفظ قرآن کریم خواهد داشت.

گروه تروریستی داعش «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی را که در اسارت این گروه بود، با ریختن مواد آتش زا زنده زنده سوزاند.

این خلبان اردنی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ در سوریه به اسارت داعش درآمده بود.

ملک عبدالله پادشاه اردن اقدام داعش در قتل معاذ الکساسبه را محکوم کرد و گفت: در کمال ناراحتی و خشم خبر شهادت شهید قهرمان خلبان معاذ الکساسبه به دست گروه تروریستی بزدل داعش را شنیدیم. این اقدام توسط گروه جنایتکار و گمراهی انجام شد که هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.

وی افزود: معاذ خلبان شجاع به خاطر دفاع از عقیده، وطن و امت خود جان خود را از دست داد و به دیگر شهدای وطن پیوست شهدایی که جان و خونشان را فدای اردن عزیز کردند. ما امروز و در پی این مصیبت در کنار خانواده شهید قهرمان معاذ قرار داریم و همچنین در کنار ملت و نیروهای مسلحمان قرار داریم. این حادثه مصیبت همه اردنی هاست. در این لحظات دشوار وظیفه تمامی مردان و زنان کشور این است که به صورت یکپارچه جوهره ملت اصیل اردن را در مقابله با سختی‌ها و مصیبتها به نمایش بگذارند. این سختی ‌ها و مصیبتها جز بر توان، یکپارچگی و عزت ما نمی ‌افزاید.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس