بیش از 240 پرونده در مورد آزار جنسی نظامیان زن انگلیسی در طول پنج سال گذشته در جریان بوده که به معضل بزرگی بدل شده و بحث برای مقابله با این مسئله در وزارت دفاع انگلیس ادامه دارد.

گروه بین‌الملل مشرق- «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلستان اخیراً به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا خود را برای پذیرش زنان نظامی در همه عرصه‌های نظامی از جمله میدان‌های رزم آماده کنند. دولت و ارتش انگلیس که از ماه‌ها قبل استفاده از زنان در خط مقدم نبرد را در دستور کار قرار داده‌اند (گزارش مشرق را از این‌جا بخوانید)، قرار است از پاییز سال آینده به این هدف خود برسند.

مستندی درباره معضلات جنسی در ارتش انگلیس
زنان انگلیسی روی خوک‌هایی آموزش جراحی نظامی می‌بینند
که لحظاتی قبل به آن‌ها شلیک کرده‌اند

کامرون در این‌باره می‌گوید: «وقت آن است که ممنوعیت حضور زنان در خط مقدم جبهه، پایان یابد. نظر من و وزیر دفاع در اعطای همه نقش‌های نظامی به زنان در سال 2016، یکی است. باید میدان‌های رزم را به روی زنان باز کنیم.» پایان دادن به ممنوعیت حضور زنان ارتش انگلیس در میدان‌های رزم، انگلیس را در کنار استرالیا و آمریکا قرار می‌دهد که ماه جاری اعلام کردند تمامی نقش‌های موجود در ارتش را به زنان نظامی نیز اعطا می‌کنند.

با این حال، طرح اعزام زنان در خط مقدم جنگ با انتقاداتی هم مواجه شده است. برخی بر این باورند که حضور زنان و مردان در کنار هم در میدان‌های رزم، به خاطر توانایی جسمانی کم‌تر زنان در اجرای دستورات و عملیات‌های نظامی، یک‌پارچگی نظامیان را از بین می‌برد و توان عملیاتی آنان را کاهش می‌دهد.

از طرف دیگر، بیش از 240 پرونده در مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی نظامیان زن انگلیسی در طول 5 سال گذشته در جریان بوده است: 60 پرونده تجاوز جنسی و 180 پرونده آزار و اذیت جنسی. در یکی از این پرونده‌ها، «آن-ماری المنت» سرباز زن 30 ساله‌ای که دو هم‌کار خود را به تجاوز جنسی در طول مدت خدمت خود در آلمان متهم کرده بود، جسدش در حالی پیدا شد که از حصار یک سربازخانه آویزان شده بود. «المنت» پس از آن‌که در سال 2009 هیچ‌کس را به خاطر تجاوز به او متهم نکردند، گفته بود سربازان در سربازخانه‌اش او را تهدید کرده‌اند. با این حال، سال 2012 اعلام شد که طبق تحقیقات انجام‌شده، المنت دست به خودکشی زده است.

جرایم جنسی در میان نیروهای نظامی انگلیسی اکنون به معضل بزرگی بدل شده است و بحث برای مقابله با این مسئله در سطوح بالای وزارت دفاع انگلیس در جریان است. اما دلیل اصلی تصمیم ارتش انگلیس برای اعزام زنان به خطر مقدم چیست؟ آن‌چه در ادامه می‌بینید، مستندی است هرچند کوتاه که به پاسخ این سؤال کمک می‌کند.

{$sepehr_media_1306036_400_300}

دانلود - مستند مشرق از دلیل اعزام زنان ارتش انگلیس به خط مقدم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    چکار کنیم حالا؟!؟
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    بایستی سفارتخانه ایران در انگلیس اگر ایران آنجا سفارتخانه اش دائر است در معرفی حقوق زنان در گفتمان و پارادایم اسلام ناب محمدی در انگلیس کوشا باشند به قول شما ایرانی ها تا تنور گرمه بچسبون
  • حمید ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    دشمنان حضرت علی (ع) جز این هم نیمتونن باشن
  • احمد ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    قرار نیست کاری بکنیم،حسنش اینه که اطلاعاتمون نسبت به مدعیان دروغین حقوق بشر میره بالا....
  • مسلمان ايراني مقيم ايران حساس به دشمن ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    مشرق جان اگه بي خيال نظرات اين جناب تازه مسلمان نروژي مقيم ايران مجهول الهويه و مجهول الحال و ... بشي ممنون ميشم. حتي نوع معرفي و اسمش هم جاي بحث زياد داره
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    خیلی هم آمار بدی نیست البته اگه راست باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس