کد خبر 306351
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی با عنوان سکوت در قبال تجاوز جنسی به زنان در ارتش آمریکا در این باره گزارش داد.

به گزارش مشرق، براساس تازه ترین گزارش های منتشره در باره افزایش تجاوز جنسی علیه زنان در ارتش آمریکا اینگونه اعمال غیراخلاقی یکی از رفتارهای رایج بین نظامیان این کشور شده است.
در خلال جنگ های 1775 برای اولین مرتبه به زنان جامعه آمریکا اجازه داده شد که وارد ارتش این کشور شوند.

ماریسلا گازمن، از نظامیان زن ارتش آمریکاست که از سال 1998 تا 2002 بعنوان تکنسین رایانه در جزیره دیه گو گارسیا و سپس در ناپل ایتالیا خدمت کرد.وی در یکی از اردوگاههای نظامی آمریکا برای اولین بار مورد تجاوز قرار گرفت اما ترس و وحشت وی از افشای این موضوع سبب شد برای همیشه این مسئله را مخفی نگه دارد.

وی می گوید: پرکاری و تلاش مستمر من سبب شد بتوانم جان سالم بدر برم .وی با توجه به رفتارهای غیراخلاقی نظامیان مرد با ساکنان جزیره دیه گو گارسیا تصمیم به خروج از ارتش وقطع همکاری با ارتش امریکا گرفت. گارسیا که نمی توانست تجاوز جنسی در ارتش آمریکا را فراموش کند پس از کناره گیری از ارتش مدتها دچار اختلالات روحی روانی شد.

وی پس از جدایی از همسر و اقدام به خودکشی و همچنین آوارگی و بی خانمانی دوباره نزد والدین خود رفت.گارسیا توانست توسط گروهی از مردم خود را به یکی از مراکز درمان اختلالات روانی نظامیان آمریکایی در لس آنجلس معرفی کند.

این قربانی تجاوز جنسی در ارتش امریکا با اشاره به اینکه چند سال از این حادثه غیر انسانی می گذرد هنوز مشکلات روحی روانی این حادثه را نمی تواند فراموش کند.

این نظامی زن ارتش آمریکا، همچون بسیاری از زنان دیگر معتقد است به این نتیجه رسیده است که نوعی فرهنگ سکوت در قبال قربانیان تجاوزجنسی در ارتش آمریکا حاکم است.
وی افزود، تجربیات من در سال های اخیر نشان می دهد خشونت های جنسی بصورت یک مشکل سازمان یافته در بدنه نظامیان این کشور رسوخ کرده است.

گازمن در گفتگو با متخصصان بیماریهای روانی گفت اززمان حضور زنان در ارتش آمریکا موضوع تجاوز و خشونت های جنسی علیه آنان وجود داشته و در آینده هم ادامه دارد و نکته مهم اینجاست که از میان شمار بسیار زیاد تعداد اندکی از قربانیان تجاوز جنسی به خود جرات می دهند که در این باره صحبت کنند در حالی که بسیاری از قربانیان اساسا سکوت می کنند و قربانی بی تفاوتی حاکم بر خشونت های جنسی در ارتش این کشور شده اند.

بنا بر اظهارات گارسیا، مقامات نظامی و قضائی آمریکا حتی هیچگونه حمایتی برای قربانیان اینگونه حوادث قائل نیستند و افشای اینگونه اطلاعات تا حدودی زشتی خشونت های جنسی را نیز کمرنگ کرده است.

وی با اشاره به تبعیض جنسیتی در آمریکا گفت متجاوزان جنسی تحت هیچگونه پیگرد و تنبیهات قضائی قرار نمی گیرند و اینگونه قانون شکنی ها سبب می شود زنان قربانی برای حفظ شان و اعتبار خود در این باره صحبت نکنند.

اگرچه هزاران زن که خود را قربانی هوسبازی های مردان می دانند انتظار هیچگونه تغییرات جدید و مهم در برخورد با متجاوزان ندارند اما معتقدند اتفاق مهمی که در اینگونه مناقشات روی می دهد این است که دست کم زنان جرات پیدا کرده اند در این باره صحبت واینگونه حوادث تلخ را رسانه ای کنند.

بیش از 190 هزار نفر از زنان نظامی آمریکا که در عراق و افغانستان خدمت کرده اند معمولا از سوی نظامیان مرد همکار خود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند.

به گفته متخصصان مرکز درمان اختلالات روانی، تجاوز جنسی، تعرض و آزار و اذیت های جنسی در زمان حمله آمریکا به عراق در سال 1991 بسیار بیشتر شده است.

مقامات نظامی امریکا زنان تازه وارد به ارتش را با الفاظ زشت صدا می کنند.صرفنظر از وجود هزاران قربانی تجاوز، انتشار تصاویر غیر اخلاقی و مستهجن و همچنین دیگر امور غیر اخلاقی در بین مردان در ارتش امریکا رو به افزایش است.

تحلیل گران معتقدند، اگر مقامات وزارت دفاع آمریکا امار واقعی تجاوز و آزار و اذیت های جنسی علیه زنان را منتشر نمی کنند این به علت فقدان امار دقیق نیست بلکه به علت مخفی کاری است.

نکته قابل تامل اینجاست که حتی براساس گزارش های پنتاگون در حدود 80 درصد از خشونت های جنسی رسانه ای نمی شوند و مخفی می مانند.

براساس گزارش ها در سال 2007، از 2 هزار و 688 گزارش مربوط به خشونت های جنسی در میان نظامیان مقامات قضائی تنها به 1 هزار و 955 فقره از آن رسیدگی کرده اند. بازجویی های قضایی و جنایی نشان می دهد وجود تنها 181 دادگاه نظامی نمی تواند به کوهی از پرونده های تجاوزات جنسی رسیدگی کند.

براساس گزارشها90 درصد از نظامیان زن آمریکایی در جریان حمله به عراق در سال 1991 مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

نظرسنجی 2003 که کهنه سربازان زن در جنگ ویتنام و عراق را در بر می گیرد نشان داد، 30 درصد از زنان ارتش آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.از سوی دیگر، نتایج مطالعات در باره کهنه سربازان ویتنام و دیگر جنگ ها نشان داد 71 درصد از زنان در طول دوران خدمت مورد تجاوز قرار گرفته اند.

در کنوانسیون ملی کهنه سربازان برای صلح که در 2006 در سیاتل آمریکا برگزار شد، آوریل فیتزسیمونز که در اوایل دوران خدمت نظامی خود مورد تجاوز قرار گرفته بود تجربیات خود را با 45 نفر از دیگر قربانیان حوادث مشابه در میان گذاشت.

آوریل با کمک دیگر قربانیان تجاوز جنسی هستند، بمنظور تلاش برای کاهش اینگونه جنایتها و همچنین کمک به جامعه زنان نظامی این کشور که تجربیات خود را رسانه های کنند، شبکه خدمات زنان را راه اندازی کردند.

قربانیان حوادث تجاوزات جنسی در امریکا با تاکید بر اینکه راهکار و سیاستی برای تغییر فضای سکوت در قبال اینگونه اقدامات دست کم در اینده ای نزدیک نمی بینند معتقدند، زنان امریکا وارد مبارزه ای سخت شده اند. زنان نظامی در اعتراض به سکوت و بی تفاوتی مقامات مسئول ارتش و نظامیان این کشور تلاش می کنند مانع از استخدام و پیوستن زنان به ارتش شوند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس