موسسه نشر آثار حضرت امام خميني (قدس سره) طی 8 سال اخیر مجموعا 147 میلیارد تومان بودجه دولتی داشته است که تقریبا یک سوم آن مربوط به سال جاری است.

افزایش 81 درصدی هزینه جاری و 933 درصدی اعتبارات عمرانی موسسه امام در سال 94گروه اقتصادي مشرق- موسسه نشر آثار حضرت امام خميني (قدس سره) طی 8 سال اخیر مجموعا 147 میلیارد تومان بودجه دولتی داشته است که تقریبا یک سوم آن مربوط به سال جاری است.

بر اساس آمار بودجه‌های سالانه، اعتبارات هزینه‌ای موسسه نشر آثار حضرت امام قدس سره در سال جاری نسبت به سال قبل تقریبا 2 برابر شده و از 16 میلیارد تومان در سال 93 به 30 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است که مطمئنا یکی از بالاترین رشدها را در میان تمامی دستگاه‌های بودجه‌گیر قرار داده است.

این در حالی است بودجه سال جاری به علت کسری منابع دولت، یک بودجه انقباضی محسوب می‌شود و اعتبارات بسیاری از نهادهای بودجه‌گیر از دولت با کمترین رشد مواجه شد.

بودجه عمرانی موسسه نیز در سال جاری رشد چشمگیر و بی‌سابقه‌ای پیدا کرد و بیش از 10 برابر شد و از حدود 2 میلیارد تومان سال قبل با جهشی عجیب به 22 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

بر اساس این آمار، بودجه عمرانی موسسه مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل رشد خارق‌العاده 933 درصدی پیدا کرد که بدون تردید امری کم‌سابقه است.

افزایش 81 درصدی هزینه جاری و 933 درصدی اعتبارات عمرانی موسسه امام در سال 94

در مجموع، بودجه موسسه نشر آثار حضرت امام قدس سره در سال جاری نسبت به سال قبل 181 درصد افزایش پیدا کرده است و از 18 میلیارد تومان به 52 میلیارد تومان رسیده است.

بودجه اين موسسه از زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد، جهش عظیمی یافته است. در حالی که در دولت قبل به طور میانگین بودجه این موسسه 12 میلیارد تومان در سال بود در 2 سال اخیر بودجه آن افزایش قابل توجهی یافت.

ابتدا در سال 93 بودجه این نهاد با افزایش 19 درصدی و در بودجه امسال هم با افزایش 181 درصدی همراه شد که میانگین 2 سال اخیر آن را به 36 میلیارد تومان رسانده است.

افزایش بودجه عمرانی موسسه نشر آثار حضرت امام قدس سره با توجیه تسریع در تکمیل حرم امام خمینی رحمت الله علیه، قابل پذیرش است، اما افزایش تقریبا 2 برابری بودجه جاری این موسسه در شرایط فعلی که دولت با کسری بودجه مواجه است و در تامین هزینه‌های ضروری، پرداخت اعتبارات جاری و بودجه عمرانی به شدت مشکل دارد، قابل تامل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • sala ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ای کاش در قبال این بودجه کلان، خروجی حداقلی هم داشت؟!
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    شیطنت مشرق
  • صالح ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    احسنت به این نهی از منکر.نهی از اسراف واجب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس