بر اساس قانون بودجه امسال، دولت موظف است 50.9 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص دهد و این در حالی است که به علت کسری بودجه، رقم واقعی پرداخت‌های عمرانی در نیمه اول امسال کمتر از 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

پرداخت بودجه عمرانی نیاز به بسته اقتصادی داشت؟گروه اقتصادی مشرق- روز شنبه نشست تبیین بسته سیاست‌های دولت برای تسریع در رونق اقتصادی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در حالی که هفته گذشته حسن روحانی اعلام کرد بسته جدید اقتصادی شامل 30  سیاست کوتاه مدت است، اما در جلسه روز شنبه 3 عضو اقتصادی دولت، به طور دقیق 30 بند این بسته مشخص نشد و هیچ سند مکتوبی نیز درباره این بسته ارائه نشد و صرفا 3 مسئول دولتی به طور شفاهی به بیان سیاست‌های جدید دولت پرداختند.

این در حالی است که بسته سیاستی سال پیش دولت با عنوان «خروج غیرتورمی از رکود» به طور مکتوب و مستند ارائه شده بود؛ هرچند در اجرا ناکام ماند و اهداف خود نرسید.

با این حال، همانطور که از سخنان رئیس سازمان مدیریت در جلسه روز شنبه برمی‌آید یکی از بندهای 30 گانه بسته جدید دولت، افزایش پرداخت بودجه عمرانی است.

نوبخت با بیان این‌که تا پایان این هفته، هفت هزار و 500 میلیارد تومان از منابع تجهیز شده صرف پرداخت طرح‌های عمرانی می‌شود، همچنین به پرداخت بیش از 30 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: ما طی سال جاری قطعا بیش از 30 هزار میلیارد تومانی که در بودجه تعیین شده به طرح‌های عمرانی پرداخت می‌کنیم، چرا که محاسبات نشان می‌دهد هر 9700 میلیارد تومان پرداخت‌های عمرانی می‌تواند یک درصد رشد اقتصادی ایجاد کند، بنابراین براساس این برنامه بیش از 35 هزار میلیارد تومان در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان طرح‌های عمرانی هزینه خواهد شد.

پرداخت بودجه عمرانی نیاز به بسته اقتصادی داشت؟نوبخت در حالی پرداخت 7500 میلیارد تومان بودجه به طرح‌های عمرانی در هفته جاری و رساندن این رقم تا 30 هزار میلیارد تومان تا پایان سال را به عنوان بخشی از بسته سیاستی جدید دولت عنوان کرده، که پرداخت اعتبارات عمرانی مطابق قانون بودجه سالیانه، وظیفه دولت محسوب می‌شود و انجام این وظیفه قانونی، نیازی به بسته سیاستی ندارد.

بر اساس قانون بودجه امسال، دولت موظف است 50.9 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص دهد.

این در حالی است که به علت کسری بودجه، رقم واقعی پرداخت‌های عمرانی در نیمه اول امسال کمتر از 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

به نظر می‌رسد اظهارنظر روحانی درباره اینکه بسته اقتصادی دولت 30 بند دارد، سبب شده تا برای رساندن تعداد بندهای آن به عدد 30، وظایف جاری دستگاه‌ها همچون پرداخت بودجه عمرانی جزو این بسته ذکر شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    صادرات غیر نفتی امسال 15 درصد نسبت بارسال کاهش داشته با وجودی که سه ساله داد تولید کننده ها در آمده که چرا سهم اونها رو از یارانه تولید به صورت نقدی نمی دین
  • پارسا ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    دولت علی رغم پذیرش برجام با توطئه امریکا و متحدانش از جمله عربستان با کاهش قیمت نفت مواجه شد. و همین امر وضعیت دولت رو دشوار کرد متاسفانه بجای رو راست بودن با مردم تمامی مشکلات فعلی رو متوجه دولت قبلی کرد وسعی در تخریب دولت قبلی کرد.و همه رو به تحریم گره زد و با وجود حل بحران تحریم میگوید درصد کمی مربوط به تحریم هست.و با رفع تحریم مشکلات حل نخواهد شد.وعلی رغم دست کردن در جیب ملت با چند برابر کردن قیمت انرژی از جمله بنزین برق وگاز و... دست تو جیب ملت کرد وبا اتکا به خارج توان داخلی رو نادیده گرفت و رشد علمی متوقف شد.امیدوارم بعد از این کمی منصفانه عمل کرده بجای مقصر جلوه دادن دولت قبلی تدابیر لازم را جهت رفع مشکلات اتخاذ کنند.
  • ادریس ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    پرده اول: چهار وزیر به رییس جمهور نامه می نویسند که وضع کشور ال است و بل. پرده دوم : خبرگزاریها این نامه را در صدر خبرها و تفاسیر خود می آورند. پرده سوم: پس از آنکه خبر مثل توپ ترکید، دولت نجات وارد می شود. نتیجه اخلاقی:ادمی که زبان داره نیازی نیست به رییسش که هر روز می بینه، نامه بنویسه. نتیجه اجتماعی: وقتی 4 نفر یک متن را امضا کنند بهتر در جامعه مثل توپ می ترکد. نتیجه اقتصادی: باید نامه ای نوشته شود تا چرخ اقتصادی کشور بچرخد. نتیجه فرهنگی: اصلاً وزیر فرهنگ که جزء امضا کنندگان نبود تا نتیجه فرهنگی بگیرم. نتیجه ورزشی: مردم باید آمادگی خودشان را بیشتر کنند که دوندگیشان برای یه لقمه نون بیشتر خواهد شد. نتیجه... هرچی دیگه که نگفتم: ماشاالله به این جرئت و شجاعت. نترسیدن این نامه رو نوشتن؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس