کد خبر 567704
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت:اعزام 1500 کامیونی کمک‌های مردم گیلان به رزمندگان در دفاع‌مقدس زبانزد عام و خاص در کشور بود،همچنین اولین اعزام کامیونی در سال 60 به تعداد هفت دستگاه کامیون بنام امام موسی کاظم (ع) به سرپل‌ذهاب انجام شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار محمد عبدالله‌پور که در کنگره ملی 8000 شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت سخن می‌گفت، افزود:گیلان مقام اول را در پشتیبانی جنگ با تلاش‌های آیت‌الله احسانبخش کسب کرد و بسیاری از تیپ‌ها و لشکرهای سایر استان‌ها از کمک‌های گیلانی‌ها بهره‌مند شدند.

به گفته وی همچنین اولین اعزام سازماندهی شده زنان در سال 60 از گیلان با مدیریت مادر شهیدان جنیدی انجام شد.

عبدالله‌پور جمع‌آوری آثار شهدا توسط بنیاد شهید،بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع‌مقدس و ستاد کنگره در قالب طرح انصار ابی‌عبدالله،ساخت فیلم قدسیان، چاپ و تألیف 207 عنوان کتاب دفاع‌مقدس، حضور در عرصه سایبری و فضای مجازی و ... را از اقدامات صورت گرفته در راستای کنگره ملی 8000 شهید برشمرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان یادآور شد:گیلان دارای 8000 شهید و 2624 آزاد و بیش از 21 هزار جانباز، 13 خانواده سه شهید، 139 خانواده دو شهید و 13 خانواده تک فرزند شهید و 140 خانواده تنها فرزند ذکور شهید است.این استان همچنین 160 شهید اهل تسنن و 156 روحانی شهید دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها استاندار شهید کشور شهید انصاری در دروان دفاع‌مقدس در گیلان ترور شد،گفت:تنها وزیر دفاع کشور سیدموسی نامجو از گیلان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:129 شهید گمنام در این سرزمین تدفین شده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان مقام اول برگزاری یادواره‌های شهدا را در قالب‌های مختلف در کشور داراست،خاطرنشان کرد: لقب قهرمان توسط مقام معظم رهبری به جانشین لشکر قدس گیلان شهید حسین املاکی که در عملیات والفجر 10 ماسک ضد شیمیایی خود را به یک بسیجی داده بود،اعطاء شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس