کد خبر 652973
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات: امسال میزبان 2 میلیون زائر خواهیم بود که با وجود زائران دیگر، پیش بینی جمعیتی بالای 20 میلیون نفر را می کنیم.

به گزارش مشرق، حسن پلارک با بیان اینکه همه مردم عاشق عظمت کنگره عظیم و معنوی اربعین هستند افزود: بدیهی است که باید مردم عراق به عنوان میزبان اصلی آقا سید الشهدا علیه السلام در اربعین یاری شوند به همین خاطر ما در ستاد مرکزی اربعین تصمیم گرفتیم ظرفیت کمک رسانی مان را در ‌اسکان و تغذیه زائران در عراق به 2 برابر افزایش دهیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بابیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 700 هزار زائر اربعین داشتیم گفت :امسال میزبان 2 میلیون زائر در داخل عراق خواهیم بود که با وجود زوار عراقی و دیگر زائرانی که از سایر نقاط جهان اضافه می شوند پیش بینی جمعیتی بالای 20 میلیون نفر را می کنیم.

وی گفت: ما سال گذشته معضل پذیرایی از زائران در داخل کشور خودمان را داشتیم که امسال ظرفیت داخل کشور عراق را که 260 هزار نفر در سال گذشته بود به 800 هزار نفر رساندیدم و به اندازه 150 هزار نفر هم ظرفیت در مرزهای چذابه ،‌مهران و مرز شلمچه ایجاد کردیم که بر فواصل شهرهای اصلی تا مرزها و موکب ها با غذای گرم هم در رفت و هم در برگشت زائران از آنها پذیرایی شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه روزانه 3 میلیون وعده غذا ارائه خواهیم داد افزود: ما در عراق و ایران روزانه در دو وعده ظهر و شب، برای بیش از یک میلیون نفر پخت غذا خواهیم داشت و در مرزهای خودمان نیز نزدیک برای 500 هزار نفر غذا پخت می کنیم که مجموعا روزی 3 میلیون غذا می شود.

پلارک گفت:‌ موکب های کربلا، کاظمین، سامرا و در مسیر نجف و کربلا و همچنین موکب های مبادی ورودی به مرزهای عراق نقاط اصلی ما هستند اما ما محور اصلی پذیرایی و میزبانی زائرانمان را دولت و مردم عراق قرار داده ایم و معتقدیم که میزبانی حق آنها است و ما تنها به عنوان یاری و کمک آنها شتافتیم.

وی با اشاره به ابتکار اسکان زائران در کربلا افزود: خانواده هایی که در شهر کربلا و حومه آمادگی میزبانی دارند را شناسایی و لوح بندی کرده ایم و به شکلی خاص و با علامت "لواء اکبر" در کاورهایشان در بین زائرین ورودی کربلا حضور می یابند و زائران را به خانواده هایی که از قبل ثبت نام کردند معرفی می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مجموع موکب های سراسر کشور و نهادها و دستگاه هایی که مدیریت می کنند کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه مسئولیت هماهنگی ساماندهی این موکب ها را دارند و امیدواریم که مردم تا پایان مراسم همچنان ما را با کمک های نقدی شان به شماره 1040 یاری کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت:‌ ما مراسم پذیرایی خودمان را از دهم صفر تا 25 صفر به مدت 15 روز تدارک دیده بودیم اما از شب گذشته صحن حضرت زهرا سلام الله علیها که یکی از موکب های ما با ظرفیت 70 هزار نفر بود قبل از موعدی که پیش بینی می کردیم تکمیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس